Słupek drewniany powichrował sie

21. Data: 2018-08-03 10:27:45

Temat: Re: Słupek drewniany powichrował sie
Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.07.2018 15:49, egips pisze:

> Ostatnio zauważyłem że w wiacie garażowej jeden drewniany słupek się zwichrował,
> na dole jest prosto, u góry krzywo. Boje sie ze sie rozejdzie
> Robić cos z tym? Czy zostawić ?

Poprawić górne mocowanie słupka złączem ciesielskim i zostawić.
Jak wicher będzie wiał od zawietrznej, to go wyprostuje z czasem.
A trąba powietrzna zrobi to w try miga, nie bój nic.

22. Data: 2018-08-03 11:45:45

Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 03.08.2018 collie <c...@v...pl> napisał/a:

> Jak wicher będzie wiał od zawietrznej, to go wyprostuje z czasem.

No to raczej nie wyprostuje, bo wicher zwykle
wieje od nawietrznej :-)

BP, NMSP.

Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

23. Data: 2018-08-03 12:24:29

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.08.2018 11:45, Dominik Ałaszewski pisze:

> No to raczej nie wyprostuje, bo wicher zwykle
> wieje od nawietrznej :-)

A "Dwa wiatry" Tuwima czytał za młodu? Nie?
No to niech czyta teraz:

Jeden wiatr - w polu wiał,
drugi wiatr - w sadzie grał:
Cichuteńko, leciuteńko,
liście pieścił i szeleścił,
mdlał...

Jeden wiatr - pędziwiatr!
Fiknął kozła, plackiem spadł,
skoczył, zawiał, zaszybował,
świdrem w górę zakołował
i przewrócił się, i wpadł
na szumiący senny sad,
gdzie cichutko i leciutko
liście pieścił i szeleścił
drugi wiatr...

Sfrunął śniegiem z wiśni kwiat,
parsknął śmiechem cały sad,
wziął wiatr brata za kamrata,
teraz z nim po polu lata,
gonią obaj chmury, ptaki,

mkną, wplątują się w wiatraki,
głupkowate mylą śmigi,
w prawo, w lewo, świst, podrygi,
dmą płucami ile sił,
łobuzują, pal je licho!...

A w sadzie cicho, cicho...

:)

24. Data: 2018-08-07 11:01:39

Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-07-27 o 15:49, egips pisze:
> Witam
> Ostatnio zauważyłem że w wiacie garażowej jeden drewniany słupek się
> zwichrował, na dole jest prosto, u góry krzywo. Boje sie ze sie rozejdzie
> Robić cos z tym? Czy zostawić ?

Przybij długimi gwoździami pod skosem z 4 stron. Wątek z grupy
pl.misc.budowanie:

http://www.nieruchomosci.egospodarka.pl/grupy/mocne-
wkrety-do-drewna,t,577352,p,2,8.html

Jak się popatrzy na przeciętne gospodarstwo, np na konstrukcje pod
tunele foliowe, to wszystko jest pozbijane gwoździami, niby byle jak i
wygląda tandetnie jakby się miało zaraz rozlecieć. Ale stoi latami mimo
dość dużych obciążeń.
Tylko wszędzie sterczą ostrza gwoździ :(

Problem - jak wzmocnić deskę w łóżku
bajery w lodówkach
Docieplanie domu
wkład kominkowy- wyłapanie sadzy