Smażenie w mikrofali

21. Data: 2017-01-30 19:19:24

Temat: Re: Smażenie w mikrofali
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Akarm pisze:

> Wydaje mi się, że żeby nie wiem jak wzmocnić mikrofalę,
> to i tak nie da się nią podgrzać posiłku.

Trzeba się pogodzić z tym, że nie zawsze jest jak się wydaje.
Falą z masera znakomicie by się podgrzewało bigos. O maserze
napisąłem dla pewności, bo magnetron też dobrze trzyma się
swojej częstotliwości rezonansowej. Ale wspomnienie o tym
przyrządzie rozwiewa wątpliwości, *jaka* polszczyzna będzie
teraz użyta. Na pewno nie ta, w której siedząc nad przegiem
morza liczymy kolejne grzywy rozbijające się o brzeg.

W terminologii radiowej fala, to jest coś, co ma jedną określoną
długość. A w zasadzie częstotliwość, bo długość zmienia się
w zależności od ośrodka. Błędem jest powiedzieć, że nadajnik
radiowy, maser, magnetron promieniują fale. Z dzieciństwa
pamiętam, jak spiker radiowy mówił "słuchacie państwo naszej
audycji na fali długiej tysiąc trzysta dwadzieścia jeden i sześć
dziesiątych metra". Nie mówił o falach długich, tylko o fali,
bo o język był dbający.

W kuchni możemy sobie nieco poluzować. Nic w tym złego, gdy kto
mówi, że w mikrofali ganiają mikrofale. Tu i tak język zwyle
mamy upaprany tym, co akurat pichcimy -- bo co to za pichcenie
bez kosztowania.

--
Jarek

22. Data: 2017-01-30 20:00:31

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-01-30 o 18:35, FEniks pisze:

> Nie wiem, co to dla Ciebie znaczy "normalny Polak."

Według mnie "normalny Polak" to ktoś, dla kogo język polski nie jest
językiem obcym.

> Wpisz w google hasło "mikrofala" i zobacz, jakie dostaniesz wyniki.

:D
No tak, miliony much nie mogą się mylić. ;)

--
Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

23. Data: 2017-01-30 20:41:16

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.01.2017 o 20:00, Akarm pisze:

> Według mnie "normalny Polak" to ktoś, dla kogo język polski nie jest
> językiem obcym.

Tamci z Twojej opowieści dworcowej byli obcokrajowcami? Trzeba było tak
od razu.

> :D
> No tak, miliony much nie mogą się mylić. ;)

No popatrz, jakoś żadna mucha w tym wątku się nie pomyliła.

Ewa

24. Data: 2017-01-30 22:46:05

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-01-30 o 13:15, FEniks pisze:

> Do rozmrażania (nie wszystkiego, mięsa nie radzę) oraz do
> podgrzewania. Do tych czynności najczęściej używam mikrofali, jeśli już.

Kiedyś moja koleżanka po obejrzeniu filmu o Gremlinsach (ta scena w
mikrofalówce) kazała swojemu mężowi wynieść gdzieś tę mikrofalówkę, bo
nie może na nią patrzeć i już nigdy z niej nie skorzysta :-)

--
animka

25. Data: 2017-01-31 07:01:17

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

> No, nie wiem, nie wiem. Mikrofalówka chodzi normalnie, podgrzewając,
> a oprócz tego działa dodatkowa tradycyjna grzałka z góry, więc jakiś
> udział mikrofal był.

Ewa, te dwa urządzenia w jednym mogą oczywiście pracować jednocześnie.
Ale mogą też pracować osobno. Moja mama ma taką: pokrętłem przestawia
sobie pomiędzy tylko mikrofala, mikrofala + grill i trzecie ustawienie:
tylko grill.
Ten cały "grill" to po prostu dosyć intensywny żarnik przy suficie piecyka,
ot co.

26. Data: 2017-01-31 07:48:10

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Akarm" <a...@w...pl> wrote in message

> Według mnie "normalny Polak" to ktoś, dla kogo język polski nie jest
> językiem obcym.

> :D
> No tak, miliony much nie mogą się mylić. ;)

Jakie znaczenie ma słowo "norma"/"normalny"? Ano ma dwa znaczenia:

http://sjp.pwn.pl/szukaj/normalny.html
normalny I
1. <<taki, jaki powinien być>>
2. <<najczęściej spotykany>>

Ty chcesz aby "normalny" miało znaczenie numer 1,
Ewa chce aby miało numer 2 :-)

27. Data: 2017-01-31 09:27:23

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 31.01.2017 o 07:01, Pszemol pisze:
> "FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

> Ewa, te dwa urządzenia w jednym mogą oczywiście pracować jednocześnie.

I o to chodzi.

> [...]
> ustawienie: tylko grill.
> Ten cały "grill" to po prostu dosyć intensywny żarnik przy suficie

I tym żarnikiem to można sobie co najwyżej grzankę lub parówkę przypiec.
Podejrzewam, że kurczak pieczony pod samym żarnikiem skończyłby z
przypieczoną skórką a surowy w środku. Chyba że piec go tak długo jak w
tradycyjnym piekarniku, ale wtedy nie widzę sensu.

Ewa

28. Data: 2017-02-01 19:29:29

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> [...]
> przypieczoną skórką a surowy w środku. Chyba że piec go tak długo jak w
> tradycyjnym piekarniku, ale wtedy nie widzę sensu.

No dla nas jest jasne że tak :-)

29. Data: 2017-02-03 22:11:03

Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-01-30 o 22:46, Animka pisze:

> Kiedyś moja koleżanka po obejrzeniu filmu o Gremlinsach (ta scena w
> mikrofalówce) kazała swojemu mężowi wynieść gdzieś tę mikrofalówkę, bo
> nie może na nią patrzeć i już nigdy z niej nie skorzysta :-)

Chyba jeszcze w którejś z książek Kena Foletta ktoś popełnił samobójstwo
wkładając głowę do mikrofalówki.

Tylko nie wiem, co ma Gremlins do zaprzestania używania mikrofalówki.

--
Pozdrawiam.

Adam

30. Data: 2017-02-04 12:50:05

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

> Chyba jeszcze w którejś z książek Kena Foletta ktoś popełnił samobójstwo
> wkładając głowę do mikrofalówki.

A jak włączył ten piecyk bez zamkniętych drzwiczek?

> Tylko nie wiem, co ma Gremlins do zaprzestania używania mikrofalówki.

Myślę, że chodzi o nieprzyjemne skojarzenia.

Nowa wersja programu dietetycznego Ananas2_50
Nareszcie
Zapasy
Używa ktoś marynaty sojowo-cytrynowej?
Czy jecie Nutelle?