Używa ktoś marynaty sojowo-cytrynowej?

1. Data: 2017-01-14 18:28:33

Temat: Używa ktoś marynaty sojowo-cytrynowej?
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Jadłem niedawno w Kanadzie bardzo smaczną wołowinę w azjatyckiej knajpie.

Zapytałem kelnerki jakiej marynaty użyto i dostałem informacje że "soy sauce
and lemon juice". Sojowy sos i sok z cytryny. Że podobno bardzo popularna
marynata w kuchni azjatyckiej. Odpowiadał mi bardzo ten smak, choć gdybym ja
to robił to marynowałbym ciut krócej lub dał mniej soli bo mięso było
całkiem zagłuszone marynatą...

Ktoś próbował? Jakiś sprawdzony przepis może doradzić?

2. Data: 2017-01-14 20:28:35

Temat: Re: Używa ktoś marynaty sojowo-cytrynowej?
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tłuczesz robale w pszewodzie pokarmowym?
Nie lepiej raz a skutecznie ?
Szkoda żołądka jeść takie sosy na co dzień.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

3. Data: 2017-01-14 20:36:03

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .01.2017 o 20:28 Stokrotka <o...@g...pl> pisze:

> Tłuczesz robale w pszewodzie pokarmowym?
> Nie lepiej raz a skutecznie ?
> Szkoda żołądka jeść takie sosy na co dzień.

Oj tam, lansuje się wśród "kucharek"...
Lepiej podpowiedz mu, jak ugotować jajek na tydzień na stok (nie, Alaska
to za drogo).

--
Trefniś

4. Data: 2017-01-14 21:31:02

Od: samya <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.01.2017 o 20:28, Stokrotka pisze:
> Tłuczesz robale w pszewodzie pokarmowym?
> Nie lepiej raz a skutecznie ?
> Szkoda żołądka jeść takie sosy na co dzień.

A co masz przeciwko sosowi sojowemu i cytrynie ? :)
Sos sojowy, o ile prawdziwy, czyli z fermentacji soji - samo dobro.
Cytryna tym bardziej.
Ja np. bardzo czesto jedno i drugie dodaje do rosolu.

@

5. Data: 2017-01-14 21:32:39

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> całkiem zagłuszone marynatą...
>
> Ktoś próbował? Jakiś sprawdzony przepis może doradzić?

Coś znalazłem w tym guście, wygląda bardzo proste:
1/4 szklanki sosu sojowego
1/4 szklanki oliwy z oliwek
1/4 szklanki świeżego soku z cytryny
4 ząbki czosnku
Wymieszać wszystko i moczyć wołowinę 4 godziny przed grilowaniem/smażeniem.
http://www.marthastewart.com/350293/soy-garlic-marin
ade

Tu jest też coś tylko z jakimś dodatkowym sosem Worczesterszire....
http://allrecipes.com/video/650/best-steak-marinade-
in-existence/
i dodatkiem jakiejś zieleniny :-)

6. Data: 2017-01-14 21:38:05

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

samya <s...@p...onet.pl> wrote:

> A co masz przeciwko sosowi sojowemu i cytrynie ? :)
> Sos sojowy, o ile prawdziwy, czyli z fermentacji soji - samo dobro.
> Cytryna tym bardziej.
> Ja np. bardzo czesto jedno i drugie dodaje do rosolu.

Opowiedz cos wiecej o tej cytrynie w rosole, co?
Pierwsze słyszę, a rosół robilem nie raz...

7. Data: 2017-01-14 21:57:49

Od: samya <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.01.2017 o 21:38, Pszemol pisze:

> Opowiedz cos wiecej o tej cytrynie w rosole, co?
> Pierwsze słyszę, a rosół robilem nie raz...

Nie ma za bardzo czego opowiadac :)
Lubie rosol dosc pikantny, wiec zawsze dodaje odrobine imbiru (jak mam
swiezy to plasterek, jak nie mam to daje w proszku) i pod koniec
gotowania sok z cytryny.
Ilosci nie umiem okreslic - ma wyostrzyc smak, ale nie zdominowac.

Pozdrawiam
@

8. Data: 2017-01-14 22:03:06

Od: samya <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.01.2017 o 21:32, Pszemol pisze:
> [...]
ade

> Tu jest też coś tylko z jakimś dodatkowym sosem Worczesterszire....

Ten pierwszy przepis wyglada smakowicie :)
Tylko jesli chodzi o wolowine, to trzymalabym ja w tej marynacie nie 4
godziny, ale z 12, a najlepiej cala dobe, w lodowce.
Mieso swietnie kruszeje, a wolowina jednak wymaga troche czasu.

Pozdrawiam
@

9. Data: 2017-01-14 23:29:37

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"samya" <s...@p...onet.pl> wrote in message
t.pl...

> [...]
> godziny, ale z 12, a najlepiej cala dobe, w lodowce.
> Mieso swietnie kruszeje, a wolowina jednak wymaga troche czasu.

A nie zrobi się zbyt kwaśne i zbyt słone od tak długiego marynowania?

10. Data: 2017-01-14 23:53:39

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.01.2017 o 23:29, Pszemol pisze:
> "samya" <s...@p...onet.pl> wrote in message
t.pl...

> A nie zrobi się zbyt kwaśne i zbyt słone od tak długiego marynowania?

Wołowina? Nie.

Ewa

Czy jecie Nutelle?
Suszarka pokrywek