Nareszcie

1. Data: 2017-01-22 15:37:49

Temat: Nareszcie
Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupilam wreszcie tarkę do ziemniakóa do maszynki Zelmer i pierwszy raz
przetarłam ziemniaki. Ale namęczyłam się trochę z obieraniem ziemniaków.
Ze 2 kg. obrałam. Myślalam,ze wyjdzie mi sporo pyzów (będzie jeszcze na
drugi dzień), a wyszło tylko 21 sztuk. Dobrze, że się chociaż taka
ilością najadłam.

Zastosowałam ten tradycyjny przepis, ale nic nie ważylam, po prostu na
wyczucie.

PYZY
Składniki:
1-2 kg ziemniaków
cebula
słonina
Opis:
1/4 ziemniaków ugotować, 3/4 zetrzeć na tarce.
Ziemniaki stare odcisnąć. Muszą być porządnie odciśnięte. Z pozostałej
wody (ustanej) wybrać ze spodu powstałą mączkę.
Ugotowane przecisnąć.
Ziemniaki starte, przeciśnięte i mączkę połączyć.
Uformowac kule i wrzucac na osolony wrzątek.
Słoninę stopić. Podsmażyc na niej pokrojoną w kostkę cebulę i polewać
nimi pyzy

Słoninę mam stopioną w słoiku, więc już nie musiałam jej topić.

--
animka

2. Data: 2017-01-22 16:04:18

Temat: Re: Nareszcie
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Animka" <a...@t...wp.pl> wrote in message
> [...]
> drugi dzień), a wyszło tylko 21 sztuk. Dobrze, że się chociaż taka ilością

Sama zjadłaś 21 pyz? W jeden dzień? :-)

> [...]
> Opis:
> 1/4 ziemniaków ugotować, 3/4 zetrzeć na tarce.
> Ziemniaki stare odcisnąć. Muszą być porządnie odciśnięte.

Stare ziemniaki? :-) Tak, tak, domyśliłem się, że zjadłaś z głodu literkę t
:-)

> Z pozostałej wody (ustanej) wybrać ze spodu powstałą mączkę.

:-) Bardzo skomplikowane chyba było "wybrać ze spodu mączkę"?
Jak to zrobiłaś?

> Ugotowane przecisnąć.
> Ziemniaki starte, przeciśnięte i mączkę połączyć.
> Uformowac kule i wrzucac na osolony wrzątek.

Czyli w skrócie: ugotowane ziemniaki połaczyć z nieugotowanymi i wszystko
razem ugotować. Ciekawe.

> Słoninę stopić. Podsmażyc na niej pokrojoną w kostkę cebulę i polewać nimi
> pyzy
>
> Słoninę mam stopioną w słoiku, więc już nie musiałam jej topić.

Hm... skwareczki... mniam, mniam ;-)

3. Data: 2017-01-22 17:59:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka <a...@t...wp.pl> wrote:
> [...]
> Ze 2 kg. obrałam. Myślalam,ze wyjdzie mi sporo pyzów (będzie jeszcze na
> drugi dzień), a wyszło tylko 21 sztuk. Dobrze, że się chociaż taka

Dobrze, że się nie rozpuknęłaś :-))

--
XL

4. Data: 2017-01-22 22:06:23

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22.01.2017 o 16:04, Pszemol pisze:
> "Animka" <a...@t...wp.pl> wrote in message

> :-) Bardzo skomplikowane chyba było "wybrać ze spodu mączkę"?
> Jak to zrobiłaś?

Wykorzystała zapewne siłę grawitacji - zlała odstaną wodę, a mączkę z
dna zebrała. ;)

Ewa

5. Data: 2017-01-23 00:27:50

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-01-22 o 17:59, Ikselka pisze:
> Dobrze, że się nie rozpuknęłaś :-))

Nie rozumiem co to znaczy, ale to chyba coś złośliwego.

--
animka

6. Data: 2017-01-23 00:31:42

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-01-22 o 22:06, FEniks pisze:

> Wykorzystała zapewne siłę grawitacji - zlała odstaną wodę, a mączkę z
> dna zebrała. ;)

Tej mączki prawie wcale nie było. Jak kot napłakał. Za to odciśnięta w
czystej ściereczce woda było brązowo-czarna jakaś. Mąki ziemniaczanej
nie dodawałam jednak. Pyzy były dobre, ok :-)

--
animka

7. Data: 2017-01-23 09:06:20

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-01-23 o 00:27, Animka pisze:

> Nie rozumiem co to znaczy, ale to chyba coś złośliwego.

skądże, to tylko odmiejscownik teracniejszy od pęc :)
pozdr
Stefan

8. Data: 2017-01-23 10:12:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka <a...@t...wp.pl> wrote:

> Nie rozumiem co to znaczy, ale to chyba coś złośliwego.

Słuszne przypuszczenie, masz do niego solidne podstawy - przecież (jak
dotąd) spotykasz się z samymi złośliwościami z mojej strony :->
http://sjp.pwn.pl/doroszewski/rozpuknac;5492412.html

No i w ogóle:
https://www.google.pl/search?q=rozpukn%C4%85%C4%87+s
i%C4%99&rlz=1CDGOYI_enPL698PL699&oq=rozpuk&aqs=chrom
e.1.69i57j0l3.4342j0j4&hl=pl&sourceid=chrome-mobile&
ie=UTF-8

:->

--
XL

9. Data: 2017-01-23 12:46:17

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-01-23 o 10:12, Ikselka pisze:

> [...]
i%C4%99&rlz=1CDGOYI_enPL698PL699&oq=rozpuk&aqs=chrom
e.1.69i57j0l3.4342j0j4&hl=pl&sourceid=chrome-mobile&

Trzeba było od razu napisać "pęklaś".

--
animka

10. Data: 2017-01-23 18:38:42

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-01-22 o 15:37, Animka pisze:
> Kupilam wreszcie tarkę do ziemniakóa do maszynki Zelmer i pierwszy raz
> przetarłam ziemniaki. Ale namęczyłam się trochę z obieraniem ziemniaków.
> Ze 2 kg. obrałam.

No to rzeczywiście się namęczyłaś z tym obieraniem :)

Pozdrawiam,
MW

Zapasy
Używa ktoś marynaty sojowo-cytrynowej?