Smażone ma być!

31. Data: 2014-12-16 07:15:17

Temat: Re: Sma?one ma by?!
Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-12-15 17:49, XL pisze:
> Dnia Mon, 15 Dec 2014 02:15:38 +0100, Aicha napisał(a):

> Odkąd to potrawy "dochodzą" na talerzu? - chyba, że masz takie niestygnące,
> moze na baterie czy cóś?
> :->

a pewnie ze dochodza !!!
moze nie na talerzu ;)
ale na polmisku i jak podaja mi na takim w mojej ulubionej wietnamskiej
to i jeszcze biegaja skwierczac warzywa ;) a jak pozostawie na dluzej
sie przestaja wiercic i spala w tym orgazmie ;)
Marsjasz

32. Data: 2014-12-16 07:48:48

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-12-16 07:15, Marsjasz pisze:

> a pewnie ze dochodza !!!
> moze nie na talerzu ;)
> ale na polmisku i jak podaja mi na takim w mojej ulubionej wietnamskiej

Nie tylko wietnamskie. Mądry to wie, a inny i tak nie pojmie.
--
B.

33. Data: 2014-12-16 09:01:52

Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-12-16 07:48, bbjk pisze:

> Nie tylko wietnamskie. Mądry to wie, a inny i tak nie pojmie.

a bo ja tak troche z wlasnych obserwacji i snobizmu ze jak zamowie na
takim skwierczacym to raz ze zaplace niby wiecej o te 2 czy 3 zlote...
ale po pierwsze jakis taki teatr bo troche czarodziejstwa jest w tym ich
podawaniu bo i pryska czasem na boki i halasuje...
ale sosy i ryz sie juz nie wymieszaja bo podaja calkiem osobno i nie ma
efektu zaparzenia...
po drugie ladnie to wyglada i dlugo trzyma cieplo (mozna gadac dluzej)...
a jak np. widze ze jakis plasterek jest mniej dopieczony to go tam
bardziej trzymam i jest ok :)
ja wiem ze to troche takie jedzenie z patelni ale...
jak nie musze na wynos to zawsze zamawiam te skwierczace...
raz kiedys mialem wpadke bo przed teatrem zaprosilem na randke kobiete
co byla ladnie ubrana i zamowilismy krewetki bo Ona lubila...
jedna z krewetek na naczyniu w ksztalcie ryby wyskoczyla skwierczac na
hmmm no tam gdzie sie zaczyna miejsce kobiety zakonczone dzieckiem w
sensie karmiacej :P
kreacja w tluszczu z tej krewetki...
awantura...
ale coz...
a tak na marginesie zupelnym to kazda potrawa powinna byc dostosowana
cieplnie np. sushi i tatar zimne...
gdzies tam czytalem chyba w noblu dla papryki ze Wegrzy cenia zeby
zarcie ich gorace chleb chrupiacy a napoje zimne a siedziska dla ludzi
wygodne i cos w tym jest ale mi sie marzy knajpa bez kucharzy :)
ze mi tam tylko szef kuchni rosol poda (wlasny) i palnik i sosy szefa
kuchni i dodatki...
a ja sobie sam przy stoliku sam zrobie z tego cuda :)
takiego czegos brakuje czyli knajp typu fundue...
moze kiedys doczekam...
pozdrawiam
Marsjasz

34. Data: 2014-12-16 09:11:30

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-12-16 09:01, Marsjasz pisze:

> jedna z krewetek na naczyniu w ksztalcie ryby wyskoczyla skwierczac na
> hmmm no tam gdzie sie zaczyna miejsce kobiety zakonczone dzieckiem w
> sensie karmiacej :P

Hmmm? Mam nadzieję, że nie poparzyła sobie tego miejsca zakończonego
dzieckiem?

> kreacja w tluszczu z tej krewetki...
> awantura...

Wypadki chodzą po ludziach, żeby tylko takie, a tłuste plamy, choć
kreacji uroku nie dodają, rzecz to chwilowa, solidnej awantury niegodna.

> [...]
> zarcie ich gorace chleb chrupiacy a napoje zimne a siedziska dla ludzi
> wygodne i cos w tym jest ale mi sie marzy knajpa bez kucharzy :)
Samoobsługa?
> [...]
> kuchni i dodatki...
> a ja sobie sam przy stoliku sam zrobie z tego cuda :)
> takiego czegos brakuje czyli knajp typu fundue...

Są, są, choć niewiele. W Sopocie fajna Cafe Birbant w stylu, jaki chyba
by Ci odpowiadał.
--
B.

35. Data: 2014-12-16 10:30:29

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-28 o 17:19, Stefan pisze:

> Ja preferuję podobny ale jednak inny sposób.
> Najpierw cebulka (grube wiórka) zezłocić, zdjąć z patelni, na
> pozostałym tłuszczyku (dowolnym, tylko nie margaryny czy inne ceresy)
> obsmażam wątróbkę, potem na nią kładę cebulkę (taką zazłoconą) i
> przykrywam pokrywką. Duszę kilka minut do odparowania, potem
> zamieszać, posolić, popieprzyć (co kto woli) i konsumować...
> pozdr
> Stefan

Też ciekawy sposób, i warty wypróbowania..

36. Data: 2014-12-16 10:31:38

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-30 o 21:03, XL pisze:

> Nie ma za co, bardziej szczegółowy przepis podałam jakiś czas temu i wiem,
> że korzystano tu z niego z powodzeniem. Polecam przyprawienie wątróbki
> pieprzem, liściem laurowym i zielem angielskim - wrzucasz przyprawy w
> momencie kiedy zaczynasz duszenie :-)

Pieprz i majeranek to u mnie standard przy smażeniu wątróbki innej niż
drobiowa. A ten liść laurowy to ma być w całości czy zmielony?

> Bo to jest jak ze słowem "żyd" - ludzie boją się już nawet je wymawiać,
> żeby nie być posądzonymi o antysemityzm... tak i z tą krwistością obawiają
> się wyjść na nieobytych czy coś w tym stylu. A prawda jest taka, że
> wartomieć włąsne zdanie, tak jak i być pozbawionym kompleksów - czego Żydom
> jak widać brak, skoro uwłacza im nazywanie ich Żydami.
>
> Ja nie boję się mówić "Żyd". I mięso lubię wysmażone. I niech mnie nazywa
> kto chce Polką - bo nią jestemi jestem z tego dumna.

I z czym tu można polemizować... :-)

37. Data: 2014-12-16 10:32:19

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-12-01 o 06:22, Aicha pisze:

> Człecze, makaron jest "niedogotowany", żeby doszedł po zmieszaniu z
> gorącym sosem, a nie robiła się z niego bryja.

> Bo podobno twardnieje :)

Nie ma mowy o sosach, a o gotowaniu makaronu w wodzie. Poza tym
najnormalniejszym mitem jest to przegotowywanie się makaronu na talerzu
pod wpływem gorącego sosu.

Nic podobnego, i zresztą nie chodzi o to aby konsumować papkę wątrobianą
ale o możliwość ugryzienia czegoś konkretnego.

38. Data: 2014-12-16 11:52:07

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Dec 2014 07:15:17 +0100, Marsjasz napisał(a):

> [...]
> to i jeszcze biegaja skwierczac warzywa ;) a jak pozostawie na dluzej
> sie przestaja wiercic i spala w tym orgazmie ;)

Tak, ALE u nich taki "półmisek" jest żeliwny i rozgrzany, a podany na
izolującej go desce :-)

39. Data: 2014-12-16 11:55:06

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Dec 2014 10:31:38 +0100, Trybun napisał(a):

> Pieprz i majeranek to u mnie standard przy smażeniu wątróbki innej niż
> drobiowa. A ten liść laurowy to ma być w całości czy zmielony?

Cały lub w dużych kawałkach, żeby można go było łatwo "wyodrębnić" z
potrawy przed włożeniem jej kęsa do ust :-)

> I z czym tu można polemizować... :-)

Ano :-)

40. Data: 2014-12-16 11:56:23

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Dec 2014 10:32:19 +0100, Trybun napisał(a):

> Poza tym
> najnormalniejszym mitem jest to przegotowywanie się makaronu na talerzu
> pod wpływem gorącego sosu.

Dokładnie! Makaron "przegotowuje" się od sosu tylko u tych, którzy nie
mająpojęcia o hartowaniu makaronu PRZED podanuiem czy zalaniem sosem.
makaron zahartowany nie ma prawa rozmiękać zbytnio od jakiegos tam sosu.

czubryca... taa...
Znowu dynia - tym razem pumpkin pie
Blog kulinarny
Blog o dietach i odchudzaniu