Soda

1. Data: 2000-03-07 11:37:58

Temat: Soda
Od: "Dana" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

Moze wydam siekomus natretna, ale coz. Ta soda nie daje mi spokoju. W tym
kraju owszem, maja Dr Oetkera, ale proszki do pieczenia, zelatyne i ew.
ciasta w proszku. To mnie dobija. Na dodatek nie w kazdym sklepie sa takie
rarytasy. Holendrzy wydaja sie nie stosowac sody. A i bialego sera tez sie
nie uswiadczy - chyba ze zdola sie go zamowic w specjalnym sklepie z serami,
ale to juz kosztuje. A mi tak sie teskni za naszym cudownym poskim
sernikiem! Tutaj maja serniki, i owszem, ale te "bez pieczenia", na zimno,
na bazie serkow homogenizowanych itp. Nie moge sie doczekac kolejnej wizyty
w Polsce. Rzuce sie wtedy na blache z sernikiem i wciagne chyba cale ciacho
sama! Jezu, juz sie slinie na sama mysl.
ALe co do sodki. To czy naprawde nie mozna jej czyms zastapic w przepisach?
A moze po prostu pominac.....?Jakie ma ona w zasadzie dzialanie? Bede
wdzieczna za jakas pomoc.
Dana

1. Data: 2000-03-07 11:48:57

Temat: Re: Soda
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dana wrote:

> ALe co do sodki. To czy naprawde nie mozna jej czyms zastapic w przepisach?
> A moze po prostu pominac.....?Jakie ma ona w zasadzie dzialanie? Bede
> wdzieczna za jakas pomoc.
> Dana

Nie jestem pewien, ale chyba to idzie tak:

2 NaHCO3 --> Na2CO3 + H2O + CO2

się znaczy, ze soda (kwaśny węglan sodu) rozkłada się na węglan sodu,
wodę i co najważniejsze: dwutlenek węgla, który spulchnia i powoduje
rośnięcie ciasta.
Pominięcie sody uważam za niemożliwe, można natomiast spróbować zastąpić
ją proszkiem do pieczenia.

sadyl

1. Data: 2000-03-07 12:22:04

Od: "Dana" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki! To teraz trzeba mi jedynie zrobic maly eksperyment...Zobaczymy czy
cos z tego wyjdzie.

sadyl <s...@p...onet.pl> schreef in berichtnieuws
3...@p...onet.pl...

1. Data: 2000-03-07 13:10:08

Od: behemoth <b...@c...fr> szukaj wiadomości tego autora

Dana wrote:

> ALe co do sodki. To czy naprawde nie mozna jej czyms zastapic w przepisach?
> A moze po prostu pominac.....?Jakie ma ona w zasadzie dzialanie? Bede
> wdzieczna za jakas pomoc.

Witam,
Tutaj(we Francji) kupuje sie te nieszczesna sode w aptece.Sprawdz u
Ciebie,naprawde nie wierze,ze takiego czegos nie ma.
pozdrowienia
Ada

1. Data: 2000-03-07 13:27:53

Od: "Dana" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

behemoth <b...@c...fr> schreef in berichtnieuws
O tym nawet bym nie pomyslala. Dzieki za podpowiedz. Sprobuje poszukac.
Dana

> [...]
> Tutaj(we Francji) kupuje sie te nieszczesna sode w aptece.Sprawdz u
> Ciebie,naprawde nie wierze,ze takiego czegos nie ma.

Rosol AD 1904 (i nie tylko)
plecak po węgiersku/cygańsku
cos na szczupaka
Rosol