Soki

1. Data: 2009-03-01 19:38:54

Temat: Soki
Od: Ewa J <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam;

spotkal sie ktos z maszynka do wyciskania sokow?

Gdzie, za ile?

Nie mam na mysli sokowirowki.
Mowie o czyms co wyglada i dziala jak reczna maszynka do mielenia miesa,
zadnych motorkow, tylko korbka i silne ramie.
Pozdrawiam Ewa

2. Data: 2009-03-01 20:32:35

Temat: Re: Soki
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 01 Mar 2009 12:38:54 -0700, Ewa J napisał(a):

> [...]
> Mowie o czyms co wyglada i dziala jak reczna maszynka do mielenia miesa,
> zadnych motorkow, tylko korbka i silne ramie.

http://www.google.pl/search?hl=pl&lr=&q=%22do+wycisk
ania+soku%22&start=30&sa=N

3. Data: 2009-03-01 22:53:47

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Mar, 20:38, Ewa J <e...@g...pl> wrote:
> [...]
> Mowie o czyms co wyglada i dziala jak reczna maszynka do mielenia miesa,
> zadnych motorkow, tylko korbka i silne ramie.

Mam dwie - polską o poziomym ślimaku i rosyjską o pionowym... Takie
maszynki produkował też czeski Porkert, włoskie są w
GaleriiKuchennej:
http://www.galeriakuchenna.pl/index.php?&id3=11&id4=
1&sid=b78b9b8ebccd7516eb9d395ef0f63723
Lepszym rozwiazaniem do owoców i warzyw jest sokowirówka i po niej
prasa do wyciskania soków - bo taki zestaw obsłuży owoce i warzywa
miękkie i twarde.
Prasy i rozdrabniacze są tutaj:
http://www.hortmasz.com.pl/prasy_do_owocow_rozdrabni
acze.php4
http://www.biowin.com.pl/?bio=1&lang=pol&str=4&grupa
=3&podgrupa=19&session=fd32ce6e2261811a49c040ffeffeb
90b
http://www.biowin.com.pl/?bio=1&lang=pol&str=4&grupa
=3&podgrupa=394&session=fd32ce6e2261811a49c040ffeffe
b90b

4. Data: 2009-03-02 05:28:58

Od: Ewa J <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:

> Mam dwie - polską o poziomym ślimaku i rosyjską o pionowym... Takie
> maszynki produkował też czeski Porkert, włoskie są w
> GaleriiKuchennej:

Spojrzalam.

Prasy mnie nie interesuje z tego wzgledu ze potrzebuje szklanke soku a
nie wiadro.

Te wloskie maszynki to .....na po prostu wloskie.
Najwazniejszy element (slimacznica) wykonany z plastiku. Mysle ze jak
toto nawet "ugryzie" marchewke czy buraka to najwyzej tylko raz i zlamie
sie lub peknie.
Zreszta w opisie wymieniaja, ze jest to maszynka do pomidorow winogron
kiwi itp miekkich owocow wiec dla mnie do niczego.

Te maszynki ktore masz to maja slimacznice z plastiku czy ze stali?

5. Data: 2009-03-02 06:55:16

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Mar, 06:28, Ewa J <e...@g...pl> wrote:

> [...]
> kiwi itp miekkich owocow wiec dla mnie do niczego.
>
> Te maszynki ktore masz to maja slimacznice z plastiku czy ze stali?

Z pobielanego żeliwa - jak maszynki do mięsa, ale żadna z nich
marchwi nie zmiele - do tego potrzebna jest sokowirówka lub tarka,
dopiero tę startą masę można przepuścić przez te maszynki - obie są
konstrukcyjnie podobne do włoskich i są wyłącznie do owoców i warzyw
miękkich, lub do startych twardych.
Dlatego planuję zakup maszynki do mięsa z szatkownicą i
wyciskaczem do soków firmy Zelmer:
http://www.zelmer.pl/sprzet_kuchenny/maszynki-do-mie
lenia/maszynka-do-mielenia-986/
jest ona doskonałym uzupełnieniem robota tej firmy o nazwie Fenomen:
http://www.zelmer.pl/sprzet_kuchenny/roboty_kuchenne
/fenomen_z_sokowirowka/

Zawiera beben do ścierania dowolnych warzyw czy owoców, z miezgi
których można odcisnąć sok w przystawce - wyciskarce do drobnych
owoców. Podobnie można rozdrabniać warzywa (marchew, buraki, kapustę),
czy owoce np. jabłka w malakserze Fenomena i przepuścić przez
wyciskarkę - obróbka potokowa - dzięki czemu zrobienie sobie soku -
także na zimę, czy na wino staje się łatwe i bez angażowania dużego
wysiłku dla drobnych dłoni naszych pań.
Jestem zadowolonym posiadaczem Fenomena (wcześniejszej wersji) -
pozwolił mi na przerobienie owoców pigwowca, buraków i innych warzyw i
owoców na przetwory na zimę skracając znacznie czas i niwelując
wysiłek. Prace, które zajmowały około dwu tygodni, zanim zakupiłem
Fenomena, skróciły się do dwu - trzech dni - przerabiamy znaczne
ilości tego, co wyrośnie na działce, oraz co kupujemy od sąsiadów np.
pomidory na przecier tzw. niehandlowe, ale nadające się do przerobu, w
zasadzie poza kapustą do kiszenia (już nie sieję) i ziemniakami nie
musimy kupować niczego warzywnego... Nawet groszek cukrowy mam
zamrożony własny - o woele lepszy niż konserwowy, bo zebrany prawie
dojrzały z jeszcze zielony - pełen swojego smaku...

6. Data: 2009-03-02 07:20:27

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Mar, 07:55, Panslavista <p...@g...com> wrote:

> [...]
> zamrożony własny - o woele lepszy niż konserwowy, bo zebrany prawie
> dojrzały z jeszcze zielony - pełen swojego smaku...- Ukryj cytowany tekst -

W ferworze pisaniny zapomniałem dodać, że nowy Fenomen (link
wyżej) ma sokowirówkę, więc problemu z sokiem z marchewki, buraka, czy
jabłka nie ma!!!
Podobnie jest z prasą - najmniejsza (i najtańsza) ma pojemność
całkowitą tylko 4 litrów, więc wystarczy w małej kuchni do soku z
winogron, malin, jeżyn, porzeczek i agrestu. Najlepsze wino jest z
soku wytłoczonego potraktowanego enzymem lub zafermentowanego w
moszczu i dopiero potem przetłoczonego.

7. Data: 2009-03-02 09:22:06

Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa J napisał:
(...)
> Najwazniejszy element (slimacznica) wykonany z plastiku. Mysle ze jak
> toto nawet "ugryzie" marchewke czy buraka to najwyzej tylko raz i zlamie
> sie lub peknie.

Tę szklankę soku możesz wycisnąć metodą z czasów króla Ćwieczka :)
Utrzeć marchew, włożyć w gazę apteczną i skręcając wycisnąć. Nie
wiem, czy to w sumie nie będzie lżejszą pracą niż kręcenie maszynki
z twardym warzywem.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

8. Data: 2009-03-02 12:12:26

Od: Ewa J <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger wrote:

Dzieki wszystkim za porady. Metoda sokowirowka/tarka i potem wyciskarka
jest nie warta zachodu przy ilosci
soku jaka jednorazowo potrzebuje. Wiec pozostaje mi sokowirowka.

> Tę szklankę soku możesz wycisnąć metodą z czasów króla Ćwieczka :)
Mialo byc "szklanke" a nie szklanke :-).Znaczy jakies 3-4 szklanki
jednorazowo.

> Utrzeć marchew,............. niewatpliwie najprostsza metoda, ale zawsze sie
spiesze, znaczy nie lubie soku z

kawalkami skory i krwia :-))))

Nie wiem, czy to w sumie nie będzie lżejszą pracą niż kręcenie maszynki
> z twardym warzywem.

A chlop to od czego? :-))))))))))

9. Data: 2009-03-02 12:19:16

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa J" <e...@g...pl> wrote in message
Krystyna Chiger wrote:

> [...]

> sie spiesze, znaczy nie lubie soku z

kawalkami skory i krwia :-))))

Nie wiem, czy to w sumie nie będzie lżejszą pracą niż kręcenie maszynki

A chlop to od czego? :-))))))))))

Może - np.za kręcenie loda...

10. Data: 2009-03-02 14:58:58

Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa J napisał:
(...)
> A chlop to od czego? :-))))))))))

Jeżeli choć trochę przypomina znanych mi panów, następnego dnia
po sesji "kręceniowej" przyniesie do domu sokowirówkę. Nawet,
jeżeli w domu są już dwie :) W dodatku będzie to najdroższa sokowirówka
z dostępnych na rynku.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

PIOSENKA DLA MOJEJ SYLI
pansravista i ikselka to trole - dowód