Sos pomidorowy jak w pizzerii na Barskiej?

1. Data: 2003-10-01 16:12:34

Temat: Sos pomidorowy jak w pizzerii na Barskiej?
Od: "Kalina" <k...@U...TO.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Jutro robie placek zbojnicki - zreszta z przepisu, ktory wieki temu
znalazlam tu na grupie.
I wymyslilam, ze bedzie do tego pasowal sos pomidorowy (ktos ma inne
sugestie?:)

A w pizzerii na Barskiej, ktora zreszta na cala Warszawe slynie, podaja sos
fenomanalny. Nie to, ze koniecznie musi byc taki sam, ale, ze wiekszego
doswiadczenia w produkcji sosow nie mam, prosze o pomoc. Na dobry poczatek
kupilam 400g koncentratu pomidorowego.

Pozdrawiam,

Kalina

--
galeria fotografii:
www.kalina73.republika.pl

1. Data: 2003-10-01 16:21:14

Temat: Re: Sos pomidorowy jak w pizzerii na Barskiej?
Od: "Magdalena" <m...@a...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie to, ze koniecznie musi byc taki sam, ale, ze wiekszego
> doswiadczenia w produkcji sosow nie mam, prosze o pomoc. Na dobry poczatek
> kupilam 400g koncentratu pomidorowego.

O pizzerii na Brskiej słyszałam, aletam jeszcze nie jadłam.
Sos na pewno musi być gęsty, ale bez przesady.
Ja bym dodała do tego koncentratu trochę wytrawnego i ciężkiego wina
czerwonego, zeby trochę rozcieńczyć. Pogniecionego czosnku, oregano,
bazylii, pieprzu i soli i to wszystko razem poddusiła.
Pozdrawiam
Magdalena

1. Data: 2003-10-01 16:24:17

Od: "Magdalena" <m...@a...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-10-01 16:27:04

Od: "Kalina" <k...@U...TO.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena" <m...@a...pw.edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> czerwonego, zeby trochę rozcieńczyć. Pogniecionego czosnku, oregano,
> bazylii, pieprzu i soli i to wszystko razem poddusiła.

Dzieki:)
A moglabys podac chocby przyblizone proporcje? Boje sie, ze jako niedzielna
kucharka przesadze z czyms:)

Kalina

--
galeria fotografii:
www.kalina73.republika.pl

1. Data: 2003-10-01 16:37:34

Od: "Magdalena" <m...@a...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A moglabys podac chocby przyblizone proporcje? Boje sie, ze jako
niedzielna
> kucharka przesadze z czyms:)

Problem że ja takie rzeczy robię na wyczucie i mniej wiecej.
Na te 400 gram koncentratu dodałabym max pół szklanki wina, ale jeśli
zobaczysz, że jest zbyt płynny ( chyba pamiętasz konsystencję sosu z
Barskiej) przy dodawaniu, to mniej. Jeśli bedzie za gęste to trochę wody.
Czosnku, jeśli lubisz to i ze cztery ząbki. Oregano 1 łyżeczkę i bazyli tyć
mniej. Soli i pieprzu do smaku.Możesz kapnąć też oliwy z oliwek. Przepis,
który podałam, jest bardziej do włoskich dań jak pizza czy makaron. Co do
placka po zbójnicku, to poprzestałabym na gulaszu z ewentualnym dodatkiem
pieczarek i ogórkiem kiszonym. Nie wiem czy ten sos będzie pasował w tej
formie.
Magdalena

1. Data: 2003-10-01 16:40:57

Od: Edd <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena wrote:

> Na te 400 gram koncentratu dodałabym max pół szklanki wina, ale jeśli
> zobaczysz, że jest zbyt płynny ( chyba pamiętasz konsystencję sosu z
> Barskiej) przy dodawaniu, to mniej.

1. Sos z Barskiej jest chyba niepodrabialny i jedyny w swoim rodzaju
2. O dziwo nie jest gęsty a dość rzadki.
3. Narobiliscie mi smaku na jedynie słuszną pizze...

:D

--
Edd

1. Data: 2003-10-01 16:44:58

Od: "Magdalena" <m...@a...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Sos z Barskiej jest chyba niepodrabialny i jedyny w swoim rodzaju
> 2. O dziwo nie jest gęsty a dość rzadki.

Już pisałam, że nie wiem jaki tam jest sos. Podałam mój przepis na sos. A
konsystencję z Barskiej trzeba sobie wypracować.

1. Data: 2003-10-01 17:07:43

Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kalina" <k...@U...TO.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam!
>

> A w pizzerii na Barskiej, ktora zreszta na cala Warszawe slynie, >

witam
uwielbiam ta pizzerie (niestety mieszkam 500 km od wawy) ale nie mam pojęcia
z czego ten sos.
koncentrat,czosnek,może sok pomidorowy?
pzdr.
daj znac jak wyszedł sosik i zycze smacznego
paula
> --
> galeria fotografii:
> www.kalina73.republika.pl