Spagetti z mięsem (by cbnet)

1. Data: 2010-04-07 16:12:38

Temat: Spagetti z mięsem (by cbnet)
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ponieważ tematy i dyskusje oscylują wokół malin, więc dla równowagi
chciałbym zaprezentować jak przyrządzić spagetti z mięsem wg przepisu,
który bardzo się u mnie sprawdza.

Do porcji dla 4-ch osób potrzebne będzie:
- 300-400 gram spagetii (im lepsze tym lepiej, ale bez przesady),
- 500 gram mięsa zmielonego z udźców indyczych (rzadne inne!),
- puszka (400g) pomidorów bez skórek,
- 200g sosu bologneze (np Dawtona z ziołami),
- 4 ząbki czosnku,
- przyprawa do kurczaka,
- trochę oleju słonecznikowego
- opcjonalnie: utarty ser żółty (wg uznania).

Na patelni (najlepiej typu wok) podgrzać olej i wrzucić pokrojony w grube
plasterki czosnek.
Po ok. 3 minutach dodać mięso i przyprawy w ilości zgodnej z preferencjami.
[Ja dodaję specjalną mieszankę przypraw w dość dużej ilości tak, aby samo
mięso było wyraźnie lekko pikantne.]
Całość smażyć mieszając przez min. 10 minut.
Dodać pomidory z puszki i wymieszać, a po kolejnych 10 minutach dodać sos.
Teraz całość podgrzewając na patelni należy zagęścić do konsystencji
lekko lejącej się pasty.
W międzyczasie należy także ugotować spagetti.

Makaron centralnie polany obficie mięsem podawać na gorąco.

Jeśli ktoś bardzo lubi można całość posypać nieco utartym serem, lecz
nie jest to konieczne.

Polecam. ;)

--
CB

2. Data: 2010-04-07 17:02:34

Temat: Re: Spagetti z mięsem (by cbnet)
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poprawka: żadne. :)

--
CB

[...] (rzadne inne!),

3. Data: 2010-04-07 17:21:54

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

cbnet pisze:

> - 500 gram mięsa zmielonego z udźców indyczych (rzadne inne!)

Lepiej zrobić mieszane mięso wieprzowo-indycze. Samo udo z indyka ma jak
dla mnie zbyt żelazisty posmak.

> - puszka (400g) pomidorów bez skórek,
> - 200g sosu bologneze (np Dawtona z ziołami)

Hm, tylko po co sos bolognese, skoro robisz go sam? Mielone mięso +
pomidory + przyprawy to właśnie sos bolognese. Można sobie oszczędzić
kiepskiej jakości gotowca.

> - przyprawa do kurczaka

Lepiej dodać suszonej bazylii.

> - trochę oleju słonecznikowego

Lepsza będzie oliwa.

> - opcjonalnie: utarty ser żółty (wg uznania).

Jeśli już, to parmezan.

> Na patelni (najlepiej typu wok) podgrzać olej i wrzucić pokrojony w grube
> plasterki czosnek.

Czosnek na rozgrzanej oliwie (oleju) lubi się przypalić i zepsuć smak
całej potrawy. Lepiej go dodać razem z pomidorami.
A patelnia typu wok nie bardzo się nadaje do tej potrawy, bo mięso musi
się dobrze podsmażyć, więc lepiej, żeby smażyło się równomiernie na
całej powierzchni.

> Polecam. ;)

To tak z grubsza uwag.
Crosspostuję na stosowniejszą grupę, to może coś jeszcze ktoś podpowie.

Ewa

4. Data: 2010-04-07 20:03:44

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Do kompletu: jak przygotować najlepsze na świecie mięso mielone
z udźców indyczych.

ok. 1.5 kg udźców indyczych łącznie ze skórami zmielić na grubo
(największe otwory w sitku) w maszynce do mięsa z kawałkami
ok. 0.5 kg piersi z kurczaka.
Wymieszać, podzielić na porcje i zamrozić.
Gotowe.

--
CB

[...]
- 500 gram mięsa zmielonego z udźców indyczych

5. Data: 2010-04-07 22:04:17

Od: " Iwon(K)a" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet <c...@n...pl> napisał(a):

> Ponieważ tematy i dyskusje oscylują wokół malin, więc dla równowagi
> chciałbym zaprezentować jak przyrządzić spagetti z mięsem wg przepisu,
> który bardzo się u mnie sprawdza.

ale robisz bydlo. Jest od takich postow odpowiednia grupa. Jak widac
netykieta jest dla ciebie zerem.

i.

6. Data: 2010-04-07 22:11:09

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Redi? To ty? :)

Muszę cię znowu splonkować.
Niestety.
Spaduwa.

--
CB

7. Data: 2010-04-07 22:18:57

Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Redi? To ty? :)
>
> Muszę cię znowu splonkować.
> Niestety.
> Spaduwa.

OMG ty nawet nie umiesz "plonkowac"!!!! chlopczyku, wez sie ty moze naucz jak
sie to robi, bo juz mi KF obiecales po tej twojej zalosnej masturbacji. Bo az
smiech ogarnia z tym twoim "spaduwa" co drugi post po rzeczonym
splonkowaniu....

co najwazniejsze - naucz sie netykiety narcyzie. Doczytaj jak nalezy pisac na
niusach, cytowac, i po co sa stworzone rozne grupy.
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
Staraj się pisać na temat.2 Większość osób biorących udział w dyskusjach w
obrębie danej grupy oczekuje listów związanych właśnie z jej tematyką. Przed
wejściem do grupy dyskusyjnej spójrz na 1-liniowy opis, jaki posiada każda
grupa.

od przepisow jest grupa pl.rec.kuchnia.
i.

8. Data: 2010-04-07 22:24:41

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kolekcjonujesz plonki ode mnie?

Proszę bardzo, masz zatem następnego. ;)

--
CB

Użytkownik "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

[...]

9. Data: 2010-04-07 22:28:39

Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kolekcjonujesz plonki ode mnie?
>
> Proszę bardzo, masz zatem następnego. ;)

i dalej nie wiesz co to plonk. Zenada. Xl ma juz wiecej oleju w glowie, niz ty.

i.

10. Data: 2010-04-11 18:04:06

Od: zażółcony <z...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 8 Apr 2010 00:11:09 +0200, cbnet napisał(a):

> Redi? To ty? :)
Niezły pomysł ...
Nie, to nie ja ;)
Cieszę się, że pytasz na serio. To rzadkie u Ciebie zjawisko ;)

--
Redart, co zmienił ksywkę na mniej krwistą

Docencie wróbelki
Sny i odgrywanie ról.
Re: cholernie męski
Jako że cisza po świętach ...