Kielkowanie

11. Data: 2002-12-01 01:19:14

Temat: Re: Kielkowanie
Od: "Vister" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie.
Czyli poza codziennymi recytacjami nie mogę przyspieszyć kiełkowania nasion
cisa ani jałowca?
Dzieki za konkrety.

12. Data: 2002-12-01 09:35:27

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Vister" <v...@w...pl> writes:

> Czyli poza codziennymi recytacjami nie mogę przyspieszyć kiełkowania
> nasion cisa ani jałowca?

Codzienne recytacje jeszcze nikomu nie zaszkodziły, a nauka wierszy
rozwija pamięć...

Polecam lekturę książki pp. J. Hrynkiewicz-Sudnik, B. Sękowski,
M. Wilczkiewicz: Rozmnażanie drzew i krzewów nagozalążkowych, PWN,
Warszawa, 1999, cena 20 zł, w której o rozmnażaniu cisów czytamy
m.in.:

,,Nasiona dojrzewają w miesiącach wrzesień-październik (nieraz już w
sierpniu). Należy je zrywać wcześnie, ale gdy już są czerwone. Ze
zbiorem należy się spieszyć, gdyż owoce są chętnie zjadane przez
ptaki. Zebranych nasion w osnówkach nie należy poddawać fermentacji,
ale zaraz po zbiorze rozgnieść i przemyć na sitach bieżącą wodą,
następnie krótko przesuszyć i natychmiast stratyfikować w piasku. W
podłożu do stratyfikacji nasiona mogą leżeć do wiosny. Na wiosnę (w
marcu lub kwietniu) wysiewa się je do skrzynek napełnionych glebą
leśną spod gatunków liściastych zmieszaną z torfem lub też do
zimnych inspektów w miejscu ocienionym. Na jedno okno inspektowe
wysiewa się 650 g nasion. Wysiane nasiona przykrywa się 1 cm warstwą
ziemi. Nasiona kiełkują w maju w około 70%. Część nasion przeleguje
do następnej wiosny. Nasiona przesuszone i nieprawidłowo
stratyfikowane przelegują i kiełkują nierównomiernie w okresie nawet
do 4 lat. W zimie nasiona należy chronić przed myszami. Młode siewki
należy ochraniać przed słońcem przez odpowiednie, stosunkowo silne
cieniowanie.''

Ponadto o rozmnażaniu z nasion traktuje ,,Woody Plant Seed Manual''
dostępny pod adresem wpsm.net, w którym opisano i cisy, i żywotniki.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewnej pani z przemysłowych przedmieść Pragi
nic nie mogło wyprowadzić z równowagi.

13. Data: 2002-12-01 11:29:19

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:11591-1038705513@as1-33.poleczki.dialup.inetia.
pl
Vister<v...@w...pl> napisał(a):
> Witam ponownie.
> Czyli poza codziennymi recytacjami nie mogę przyspieszyć kiełkowania
> nasion cisa ani jałowca?
> Dzieki za konkrety.

Hejka. Nie bądź taki zasadniczy. Nie samym chlebem żyje człowiek.
"Szkółkarstwo ozdobne" Z. Terpińskiego PIWRiL W-wa 1984 podaje, że w
szkółkach północnoamerykańskich owoce jałowca wirginijskiego zamraża sie
zaraz po zbiorze w lodzie na okres 3 tygodni, po czym nasiona się czyści i
zaraz wysiewa. Nasiona kiełkują równomiernie po upływie miesiąca.
Ja...cki

14. Data: 2002-12-01 18:46:26

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> wrote in message

> [...]
> m.in.:
>
> ,,Nasiona dojrzewają w miesiącach wrzesień-październik (nieraz już w

Czy recytowanie tego tekstu daje lepsze wyniki niz np. "Litwo, ojczyzno moja..."? :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

15. Data: 2002-12-01 19:05:19

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> writes:

> Czy recytowanie tego tekstu daje lepsze wyniki niz np. "Litwo,
> ojczyzno moja..."? :-)

A skądże, nie rymuje się -- trudniej spamiętać. To już lepsze
rymeliki, ot chociażby Barańczaka.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewien starzec pod wpływem gorąca
Nabył oraz osiodłał zająca;

16. Data: 2002-12-01 23:46:17

Od: "Vister" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oooooo.

'Byl sobie pewien czlowiek mlody
Ktory bardzo lubil ogrody.
Chcial powielic swoje cisy
I zapuscil to na forum listy.

Po poscie Jerzego
Przestraszyl sie,
Ze do szpitala
zabiora i jego.

Nastepnie otrzymal kompendium poezji
Tyczace sie glownie ptactwa i daglezji.

Poniewaz dociekliwy jest to burak strasznie
Upomnial sie o swoje - znowu u Was wlasnie.

Nareszcie powstaly wypowiedzi przednie
Cytaty z madrosci powielane wrednie.

I o to chodzilo w tym calym b.........
Misiurkiewicz i Dirko dotarli do celu'

Dzieki. Poeksperymentuje z nasionkami wg Waszych rad.
Pozdrawiam

17. Data: 2002-12-01 23:49:01

Temat: Sprostowanie
Od: "Vister" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poprawka
Radykalnie i bardzo przepraszam p. Misiurewicza za przekrecenie jego
nazwiska w moim ostanim 'utworze'. Te emocje....

18. Data: 2002-12-02 03:56:55

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Vister" <v...@w...pl> wrote in message
.pl...

> Misiurkiewicz i Dirko dotarli do celu'

Pozwole sobie sprostowac swoje nazwisko. Chyba, ze nie o mnie chodzilo?
Ja tam zadnego "k" nie mam.

Pozdrowienia,
Michal

19. Data: 2002-12-02 03:58:13

Temat: Re: Sprostowanie
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Vister" <v...@w...pl> wrote in message
.pl...
> Poprawka
> Radykalnie i bardzo przepraszam p. Misiurewicza za przekrecenie jego
> nazwiska w moim ostanim 'utworze'. Te emocje....

Ach, znaczy zareagowalem zbyt raptownie, nie czytajac nastepnego postu.
Przepraszam.

Pozdrowienia,
Michal

--