Sprzedaż mieszkania- problem z US

1. Data: 2003-10-28 12:30:42

Temat: Sprzedaż mieszkania- problem z US
Od: "dbiele" <d...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiem, nieznajomość prawa szkodzi.
Ale może jeszcze coś da się odkręcić...
Ale po kolei.
W maju pięć lat temu wykupiłem mieszkanie zakładowe i dostałem akt notarialny.
W tym roku postanowiłem zamienić mieszkanie na większe.
Na wiosnę tego roku kupiłem nowe - do remontu (ujęte jest to w akcie
notarialnym), wziąłem pożyczkę w zakładzie pracy na konto kupna.
W sierpniu rozpoczełem remont.
Teraz remont zbliża się ku końcowi więc
wczoraj sprzedałem stare( obecne) mieszkanie.

Myślałem, ze urząd podatkowy da mi spokój bo przecież minęło juz ponad pięć lat
od kupna. To o czym się dowiedziałem było dla mnie ogromnym szokiem.
Pani w okienku (US) powiedziała, że chodzi o pięc lat kalendarzowych czyli
podatku bym nie zapłacił gdybym sprzedał je dopiero po 1 stycznia 2004. Mółbym
odpisać wydatki mieszkaniowe czyli kupno i remont nowego mieszkania ale pod
warunikiem poniesienia kosztów po dniu wczorajszym. A ja mam już niemalże
wszystkie koszty poniesione i nie planuję już dużych wydatków mieszkaniowych.

Nie chcę oszukiwać Urzędu Skarbowego, ale 10% to dla mnie ogromna kwota tym
bardziej, że planowałem po sprzedaniu mieszkania zwrócić pożyczkę.

Przecież ja pieniądze uzyskane że sprzedaży starego mieszkania praktycznie
wykorzystałem na kupno nowego. Czy tak istotna jest kolejnośc podpisywania
aktów notarialnych?
Czy mogę się gdzieś odwoływać , powołać na jakieś przepisy?
Bardzo proszę o radę

Bielecki

1. Data: 2003-10-28 13:16:31

Temat: Re: Sprzedaż mieszkania- problem z US
Od: " Maciek" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

dbiele <d...@W...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> aktów notarialnych?
> Czy mogę się gdzieś odwoływać , powołać na jakieś przepisy?

Niestety US ma rację.
O tym przepisie nalezy pamiętać, dziwne że nie poinformowała cię o tym
pośrednik albo notariusz. Mnie pytali kilka razy.

Mógłbyś ominąć te 10% jeśli udowodnisz, że pieniadze ze starego mieszkania
przeznaczysz na zakup nowego. Niestety w Twoim przypadku nowe mieszkanie
kupiłeś za inne pieniądze jak te które otrzymałeś ze starego.

Jesli pieniędzmi ze sprzedazy starego mieszkania spłacisz kredyt lub pożyczkę
za którą kupiłeś nowe i to udowodnisz, to twoja wygrana jest pewna.
pzdr.

1. Data: 2003-10-28 19:03:27

Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli pieniędzmi ze sprzedazy starego mieszkania spłacisz kredyt lub
pożyczkę
> za którą kupiłeś nowe i to udowodnisz, to twoja wygrana jest pewna.
> pzdr.

He, jak napisał przedmówca: chyba ma tak zamiar zrobić, spłacić pożyczkę
zaciągniętą na zakup mieszkania.

Ale fajnie, że przynajmniej dowiedziałam się teraz o tym pełnym roku
kalendarzowym. Trzeba będzie jeszcze chwilę potrzymać mieszkanie.

Asmira

1. Data: 2003-10-29 10:38:18

Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%> szukaj wiadomości tego autora

> Ale fajnie, że przynajmniej dowiedziałam się teraz o tym pełnym roku
> kalendarzowym. Trzeba będzie jeszcze chwilę potrzymać mieszkanie.

a pozniej krzycza ze nie ma podwojnego opoadtkowania w polsce
no i w sumie maja racje - bo nie ma podwojnego: jest potrojne, poczworne itd

ania
www.aem.pl
Krakuf
osiolek F650 CS
143 kucyki pod czerwona sukienka

Karnisze miedziane
Otwor pod baterie w zlewozmywaku blaszanym
sofy i meble Ikea?
Trzeszczace panele/panele w kuchni
[spam] plafony i spoty halogenowe, plafony i kinkiety tradycyjne