'Średnio złośliwy nowotwór??'

1. Data: 2005-03-18 14:16:22

Temat: 'Średnio złośliwy nowotwór??'
Od: "King Kong" <n...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam uprzme pytanie.Mój wujek choruje od pięciu lat na raka.Na karcie
przeczytalem ze to rak (carcinoma) pecherza (przeszedl radykalna resekcje
tego organu) i kosci (na kości??) krzyzowej.Przeszedl chemioterapie
(niepełna) i był juz na morfinie.Lekarze spisali go na straty dając pół roku
zycia (miał przerzuty na inne organy).Teraz sa zszokowani nawet odstawili mu
morfine.Czy moze byc to postać jakiegoś 'średniozlośliwego' nowotwora (prosze
wybaczyc laikowi niefachowe określenie)czy jest to cud Bozy (jak twierdza
niektórzy lekarze i moja mama).W miare wyczerpująca odpowiedz doda otychy i
nadziei wujkowi jak i całej rodzinie.Z góry dziekuje.

z powazaniem:
KING

2. Data: 2005-03-19 10:22:35

Temat: Odp: 'Średnio złośliwy nowotwór??'
Od: "Zbigniew Rudzki" <m...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "King Kong" <n...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
roku
> zycia (miał przerzuty na inne organy).Teraz sa zszokowani nawet odstawili

Rak pecherza moczowego w swojej najczestszej, tzn. urotelialnej (czyli z
takiego wlasnie nablonka, jaki normalnie wypelnia pecherz) formie jest
cokolwiek nieprzewidywalny w swoim zachowaniu. Statystki opisuja losy grupy
chorych, a nie indywidualnych pacjentow. 10 lat przezywa ogolem ok. 40%
chorych, a wiec calkiem sporo. Jesli zawezimy statystyke do przypadkow
zaawansowanych (a na taki wyglada powyzszy), to 5-letnie przezycie dotyczy
ok. 11% pacjentow. Wiekszosc zyje Z NOWOTWOREM, a nie wyleczona.

> [...]
> niektórzy lekarze i moja mama).W miare wyczerpująca odpowiedz doda otychy
> nadziei wujkowi jak i całej rodzinie.Z góry dziekuje.

Stopien zlosliwosci (jak "paskudny" jest rak pod mikroskopem - ang. Grade)
raka pecherza jest w wypadku nowotworow zaawansowanych (a wiec "duzo guza" +
rozsiew - ang. "Stage") stosunkowo malo istotny dla okreslania rokowania, bo
wiekszosc jest i tak "mikroskopowo" wysoce zlosliwa ("high-grade" - ostatnio
stosuje sie tu skale dwustopniowa). Co nie oznacza ze nie zdarzaja sie
niespodzianki w postaci spontanicznego (tzn nawet bez leczenia) znikniecia
guza. Co najmniej cztery z nich opublikowano:

Arch Esp Urol. 1985 Sep-Oct;38(5):497-501.
Cancer. 1970 Aug;26(2):415-8
J Urol Nephrol (Paris). 1972 Jul-Aug;78(7):723-6
Z Urol. 1964 Aug;57:595-6

Czy uznamy to za cuda (sw. Tomasz: "cud ma miejsce wtedy gdy Bog dziala z
pominieciem znanych nam przyczyn"), czy tez nie, jest oczywiscie kwestia
jezyka i swiatopogladu. Problem proceduralny z ew. uznaniem przypadku Twego
Wuja za cud polega na tym, ze zastosowano jaks tam chemioterapie. Leczenie
czasem bywa skuteczne. Jako diagnozujacy duzo nowotworow mam pewne
doswiadczenia osobiste z przypadkami podejrzewanymi za cudowne, ale to temat
na osobna dyskusje.

uklony

Zbyszek
patolog

http://www.gazeta.pl/usenet/

3. Data: 2005-03-20 00:11:16

Temat: Re: Odp: 'Średnio złośliwy nowotwór??'
Od: "King Kong" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękue serdecznie Panie Doktorze za odpowiedz.

z poważaniem:
KING

celiaklia u dorosłych
Choroba studencka ;)
Ból w kroczu - 3 miesiące leczenia i nic (potrzebny dobry urolog)
dobry chirurg dzieciecy w rzeszowie??
dyskopatia - metoda IDET - gdzie w Polsce?