Stop towarom halal!

11. Data: 2017-06-18 19:58:33

Temat: Re: Stop towarom halal!
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

stefan <s...@w...pl> wrote:
> [...]
lal-w-polskich-sklepach/

> w koszer też nie...
> pozdr
> Stefan

Ano.

12. Data: 2017-06-18 21:41:55

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"stefan" <s...@w...pl> wrote in message
lal-w-polskich-sklepach/

> w koszer też nie...

No ale komu może przeszkadzać że producent dał na produkcie jakąś taką
nalepkę?
To coś jak "bezglutenowe" lub "bez dodatku cukru" - jednym obojętne, inni
szukają.

Można mieć jakieś pretensje jedynie o metodę uboju koszernego.

13. Data: 2017-06-18 22:47:29

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol <P...@P...com> wrote:
> [...]
> szukają.
>
> Można mieć jakieś pretensje jedynie o metodę uboju koszernego.

Akurat ja jestem za. Pomijając większą trwałość o lepszy smak mięsa
pozbawionego krwi - ważniejsze jest to, że skrwawianie to najmniej
stresujący i najmniej bolesny dla zwierzęcia sposób pozbawiania go życia.
Że ty jesteś za ogłuszaniem i zarzynaniem - to akurat możesz szybko zmienić
zdanie, jeśli ci podesłać link, jak to często wygląda w praktyce w
rzeźniach: pracują tam prości, nieczuli na cierpienie żywych istot ludzie,
często emocjonalnie okaleczeni zwyrodnialcy, którzy albo przez niedbałość,
albo specjalnie znęcają się - zwierzęta niedokładnie ogłuszone cierpią tak
niewysłowione męki, że gdybyś to RAZ zobaczył, to nie zapomnisz do końca
życia.
W internecie jest m. in. filmik z rzeźni, na którym nieogłuszona świnia
wrzucona wraz z martwymi do wrzątku dla sparzenia szczeciny, przeraźliwie
kwicząc usiłuje się wydostać z wielkiej kadzi. Tylna połowa jej tułowia
zanurzona jest we wrzątku, a przednie nogi i głowa rozpaczliwie czepiają
się brzegu, chcąc wydźwignąć resztę...

Świnie to bardzo inteligentne zwierzęta. Chciałbyś tak umierać???
Od kilku lat nie mogę sobie dać rady z sercem, kiedy myślę o tym zwierzaku
i innych dręczonych w rzeźniach.
Nie jestem przeciw ich zabijaniu, bo MUSZĘ JEŚĆ, ale precz z zabijaniem w
tradycyjny sposób! Jestem za zabijaniem przez skrwawienie!
Nie jest to element religijny - to zwykły, ludzki humanitaryzm!

14. Data: 2017-06-18 22:50:44

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:
> [...]
> tradycyjny sposób! Jestem za zabijaniem przez skrwawienie!
> Nie jest to element religijny - to zwykły, ludzki humanitaryzm!

A po prostu - zwykłe, ludzkie miłosierdzie.

15. Data: 2017-06-18 22:52:35

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:
> [...]
> tradycyjny sposób! Jestem za zabijaniem przez skrwawienie!
> Nie jest to element religijny - to zwykły, ludzki humanitaryzm!

I cholera jasna, krople nasercowe teraz muszę przez ciebie zażyć, żeby
jakoś zasnąć - boś mi ten straszliwy obraz znowu przywołał przed oczy. To
jest nie do zapomnienia.

16. Data: 2017-06-18 23:02:47

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol <P...@P...com> wrote:
> [...]
> nalepkę?
> To coś jak "bezglutenowe" lub "bez dodatku cukru" - jednym obojętne, inni

Znowu g...o wiesz, a gadasz. Znak "Halal" to znak handlowy. Za to się
płaci duże pieniądze, żeby mieć prawo umieszczania go na produkcie. Nie
wolno ot tak sobie go nadrukować - trzeba mieć certyfikaty, a one są
wydawane pod rygorami technologicznymi i finansowymi. Więc to nie jest byle
wzmianka na opakowaniu - np. o braku cukru.

17. Data: 2017-06-19 14:41:36

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:
> [...]
> wydawane pod rygorami technologicznymi i finansowymi. Więc to nie jest byle
> wzmianka na opakowaniu - np. o braku cukru.

http://www.alislam.pl/certyfikacja_halal/potwierdzen
ie_uboju_ilub_produkcji_w_systemie_hala/procedura_wy
dawania_certyfikatu_halal_dla_produkcj

Nie pisze się tu oczywiście o wysokich opłatach za wydanie certyfikatu.

18. Data: 2017-06-20 03:02:19

Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 19 Jun 2017 12:41:36 GMT, XL napisał(a):
> http://www.alislam.pl/certyfikacja_halal/potwierdzen
ie_uboju_ilub_produkcji_w_systemie_hala/procedura_wy
dawania_certyfikatu_halal_dla_produkcj
> Nie pisze się tu oczywiście o wysokich opłatach za wydanie certyfikatu.

No ale co w tym dziwnego, ze chorwacki producent, ktory uznal za
stosowne za taki znak zaplacic, umieszcza go tez na polskiej wersji
etykiety ?

J.

19. Data: 2017-06-20 03:37:54

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
>
> No ale co w tym dziwnego, ze chorwacki producent, ktory uznal za
> stosowne za taki znak zaplacic, umieszcza go tez na polskiej wersji

Protest nie bierze się bowiem stąd, że producent za znak zapłacił... bo
przecież ich to nie interesuje.

Protest bierze się stąd, że chcą manifestować swą niechęć (niektórzy nawet
czystą nienawiść) do Arabów, do arabskiej innej niż "nasza" kultury,
religii i wszystkiego co arabskie. Tribalizm i to w bardzo ostrym stadium
choroby...

20. Data: 2017-06-20 08:40:16

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
>
> No ale co w tym dziwnego, ze chorwacki producent, ktory uznal za
> stosowne za taki znak zaplacic, umieszcza go tez na polskiej wersji

Na izraelskiej też byś umieścił? Już to widzę.

Rabarbar do ciasta.
Kuchnia muzułmańska.
Jak muslim muslima...
Lepienie pierogów.