dobry sos do gołąbków

1. Data: 2004-06-03 14:35:02

Temat: dobry sos do gołąbków
Od: "Jeannette" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Teoretycznie wiem jak zrobić gołąbki, ...więc niech choć sos będzie dobry :)
Prześlijcie kilka sprawdzonych, najlepiej pomidorowych, choć za grzybowe też
będę wdzięczna.
Jeannette

1. Data: 2004-06-03 18:45:41

Temat: Re: dobry sos do gołąbków
Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Prześlijcie kilka sprawdzonych, najlepiej pomidorowych, choć za grzybowe też

Witam!
Sos robisz na bazie wywaru, w którym duszą się gołąbki. Ja podsmażam na małej
patelni łyżeczkę koncentratu pomidorowego z odrobiną masła, następnie
rozprowadzam to wywarem. Dodaję do wywaru w garnku . Wrzucam kawałek listka
laurowego, pieprz w ziarenkach. Na koniec zagęszczam sos mąką rozmieszaną ze
śmietaną i odrobiną wody, jeszcze pieprz mielony, trochę koperku i odrobinę
oregano. Najlepszy jest na drugi dzień.
Sos grzybowy robiłam do niedawna z grzybów suszonych, namoczonych i osobno
ugotowanych. zagęszczałam mąką i śmieteną. Obecnie poszłam na łatwiznę i kupuję
koncentrat grzybowy, rozprowadzam wywarem z gołąbków + mąka i śmietana.
pzdr.

1. Data: 2004-06-03 18:56:15

Od: Nessie <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

m...@p...onet.pl wrote:
> [...]
> koncentrat grzybowy, rozprowadzam wywarem z gołąbków + mąka i śmietana.

A co to jest ten koncentrat grzybowy? Czy to 'kostka' taka jak rosołowa,
czy może coś w rodzaju sosu sojowego? Możesz napisać, jakiej firmy
kupujesz i jak to wygląda?

O uprzednim namoczeniu grzybów suszonych nigdy nie pamiętam, wskutek
czego od kilku miesięcy mam w szafce torebkę grzybów... które nigdy nie
trafiają w sos!

Nessie

1. Data: 2004-06-03 19:49:14

Od: walkie <walkie@no_spam_wroclaw.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Nessie napisał:

> [...]
>
> O uprzednim namoczeniu grzybów suszonych nigdy nie pamiętam, wskutek
> czego od kilku miesięcy mam w szafce torebkę grzybów... które nigdy nie

ja nigdy nie mocze, tylko od razu do garnka i na bardzo malym ogniu je
gotuje.

--
* Justyna - walkie!
* http://walkie.cegla.art.pl & http://shanties.art.pl

1. Data: 2004-06-03 21:56:19

Temat: Super sos do gołabków
Od: "nightmen" <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
:)
> Prześlijcie kilka sprawdzonych, najlepiej pomidorowych, choć za grzybowe

Super SOS do gołąbków
> Robię od wieków tak i zawsze wychodzi dobry (a jast to przepis mojej
prababci)
Składniki
2 łyżki masła
1 duża cebula drobno pokrojona w kosteczkę
1 duża łyżka mąki
1 pudełko koncentratu(kiedyś brało się 1 kg pomidorów podgotowywało w
garneczku i przecirało przez sito)
Na masełku podsmazmay cebulke az sie zeszkli dodajemy mąke i robimy zasmażke
jak juz ma kolor brązowy to dodajemy trochę przecieru jakies pół szklanki i
chwile posmazamy .
Reszte przecieru mieszamy z woda około 2 szklanek i dodajemy naszą zasmażkę
intesywnie to wszystko mieszając i mamy super sos pomidorowy jak za gęsty
to dodajemy wody ,acha sól i pieprz obowiązkowa ewentualnie sok z cytryny i
cukier doda nam winnego smaku.
Życze smacznego

Uczmy się kochac bliskich bo tak szybko odchodzą

1. Data: 2004-06-03 22:14:41

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On 3 Jun 2004 20:45:41 +0200, m...@p...onet.pl wrote:

>Witam!
>Sos robisz na bazie wywaru, w którym duszą się gołąbki. Ja podsmażam na małej
>patelni łyżeczkę koncentratu pomidorowego
[...]

Zbrodniarka!

Koncentrat pomidorowy w sosie do golabkow albo w bigosie sluzy tylko i
wylacznie zamaskowaniu smaku surowizny. Jest to wynalazek taniej
gastronomii z okresu PRL-u. Porzadnie ugotowana kapusta sama z siebie
nabiera wlasciwego smaku - jak sie da na dno garnka pare lisci kapusty
luzem i dusi golabki na wolnym ogniu az te liscie na dnie sie
rozgotuja na papke to wlasciwego smaku sos sam z siebie nabierze.

--
Darek

1. Data: 2004-06-03 22:16:28

Od: Nessie <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

walkie wrote:
> ja nigdy nie mocze, tylko od razu do garnka i na bardzo malym ogniu je
> gotuje.

A ile mniej więcej powinny się gotować bez moczenia? Może w końcu
spożytkuję te moje...

Nessie

1. Data: 2004-06-03 23:47:48

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Jeannette wrote:

> [...]
> Prześlijcie kilka sprawdzonych, najlepiej pomidorowych, choć za grzybowe też

Ja osobiscie nie uznaje golabkow z sosem pomidorowym, ale wolnoc Tomku...
Jesli chodzi o niezawodny sposob na golabki, z ktorego otrzymuje sie dobry sos,
to mozna zrobic tak:

1/2 kg zmielonej wolowiny
pol szklanki ryzu (mierzonego przed gotowaniem) ugotowanego
1 jajko
sol, pieprz i majeranek do smaku
Powyzsze zmieszac dokladnie.

1 glowka kapusty
6 umytych suchych grzybow

W kapuscie wyciac srodek glaba spiczastym nozem. Kapuste umiescic w tolebce
plastykowej, zawiazac na supel i gotowac w mikrofali 6 minut, obrocic i jeszcze
3 minuty. Pozostawic do wystygniecia albo bardzo ostroznie przeciac torebke,
uwazajac, zeby sie nie oparzyc para, wyjac kapuste i odlaczyc liscie. Uformowac
golabki.
Na dnie glebokiego zaroodpornego naczynia umiescic pozostale liscie. Ulozyc
golabki pojedyncza warstwa, przetykajac suszonymi grzybami. Zalac woda do 3/4
wysokosci golabka i zakryc. Piec godzine w temperaturze 180°C.

2 lyzki masla
2 lyzki maki
1 lyzka posiekanego koperku
sol, pieprz do smaku
Po godzinie zlac caly sos z golabkow. Zrobic zasmazke. Polaczyc zasmazke na
patelni z sosem z golabkow, dodac koperek, doprawic do smaku. Mozna dodac
troche sosu sojowego lub maggi, jak kto sie chemii nie brzydzi.
Magdalena Bassett

1. Data: 2004-06-03 23:47:51

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> O uprzednim namoczeniu grzybów suszonych nigdy nie pamiętam, wskutek
> czego od kilku miesięcy mam w szafce torebkę grzybów... które nigdy nie

Ten koncentrat jest w słoiczkach mniejszych niż dżem.Firmy "Skwierawski- to co
najlepsze z Borów Tucholskich".Ma konsystencję pasty, którą rozprowadza sie
wodą. Doskonały na zupę i sos, albo jako dodatek do innych dań. Nie jest
solony.
Kupuję go w osiedlowym sklepie. Zwykle widuję go na pólkach w sklepach , obok
marynowanych grzybków. Polecam.

1. Data: 2004-06-03 23:58:24

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> luzem i dusi golabki na wolnym ogniu az te liscie na dnie sie
> rozgotuja na papke to wlasciwego smaku sos sam z siebie nabierze.

Nie dodawaj polityki do potraw. Idąc Twoim tropem można też zarzucić zbrodnię
tym, którzy do placków ziemniaczanych dodają mąkę, jajko i upodobniają je do
gumowatych placków z baru mlecznego.
O gustach, w tym również kulinarnych, nie dyskutuje się.
Jeśli zaś chodzi o gołąbki, osobiście wolę najpierw przysmażone, a potem
uduszone we własnym sosie.
Pozdrawiam "gołabkowo".

pizza a'la pizza hut
coś do pivia