Świąteczne ciastka Kruszyny

1. Data: 2005-12-15 07:24:57

Temat: Świąteczne ciastka Kruszyny
Od: "Margola" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Pierwszy raz piszę na p.r.k., chociaż czytam od ponad dwóch lat. Ostatnio
przerabiam ciastka Kruszyny (rewelacja) w różnych wersjach. Wczoraj zrobiłam
wersję wigilijno-świąteczną z makiem.
Na dwie podstawowe porcje ciasta piwnego (4 szkl. mąki, 2 margaryny, 1 szkl.
piwa)wzięłam:
25 dkg maku namoczonego na noc i ugotowanego w mleku, 3 razy zmielonego
skórka przesmazona z 1 pomarańczy,
pół opakowania rodzynek namoczonych w alkoholu,
pół opakowania grubo posiekanych orzechów
2 jajka
własnej roboty powidła (bez żelfixów)
miód gryczany, cukier i zapachy (pomarańczowy)
sok z 1 cytryny

Najpierw utarłam zółtka z 2 łyzkami cukru pudru, dodałam mak, powidła, miód
(proporcje wg własnego smaku), bakalie i zapach. Na koniec ubiłam białko i
dodałam do maku.
Z ciasta wykrawałam krążki szeroką szklanką i lepiłam tradycyjne pierogi.
Piekły się ok 30 min w 200 stopniach. Mimo, że pierogi porozklejały się, nic
nie wyciekło, farsz dzieki białkom troche urósł i całkowicie wypełnił pieroga.
Zaraz po wyjęciu posmarowałam lukrem z soku cytrynowego i cukru pudru (o
konsystencji kwaśnej śmietany).
Wrażenia z degustacji: ciasto bardzo chrupiące, wnętrze wilgotne i
aromatyczne, wręcz rozpływające się w ustach. Kropką nad "i" był cytrynowy,
kwaskowaty posmak lukru, który dodawał całości winności. Do świąt te pierozki
raczej nie doczekają.....
Pozdrawiam
Margola

2. Data: 2005-12-15 12:44:10

Temat: Re: Świąteczne ciastka TEŚCIOWEJ!!! Kruszyny
Od: "slonk0" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> przerabiam ciastka Kruszyny (rewelacja) w różnych wersjach.

Teściowej Kruszyny - gwoli ścisłości. Wiadomo jak to z teściowymi ;)

Pozdrawiam
Magda-Slonko(Wroclaw) w zawadiackim humorze :D

3. Data: 2005-12-15 12:47:54

Temat: Re: Świąteczne ciastka Kruszyny
Od: aniared <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Margola napisał(a):

> Pozdrawiam
> Margola

A ja mam taką uwagę, tylko się nie gniewaj - czy mogłabyś sobie zmienić
albo "urozmaicić" nick? Bo tu już jest jedna, zasiedziała od lat
Margola. W przeciwnym razie będą Was mylić.

--
Ania

"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead"

http://www.aniared.blog.onet.pl

uszka z mrożonymi grzybami?
cudne pierniki, co sie zawsze udaja
Braun-Combi max 750 czy MR 5550CA?