Szczepienia

1. Data: 2009-11-18 13:41:19

Temat: Szczepienia
Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy szczepienie p/ żółtaczce działa dożywotnio? Jak długo działa
szczepionka p/tężcowa? Chodzi o kilkutygodniowy wyjazd do kraju, gdzie
te szczepienia są wskazane.
--
Basia

2. Data: 2009-11-18 18:04:27

Temat: Re: Szczepienia
Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Lis, 13:41, Bbjk <b...@q...pl> wrote:
> Czy szczepienie p/ żółtaczce działa dożywotnio? Jak długo działa
> szczepionka p/tężcowa? Chodzi o kilkutygodniowy wyjazd do kraju, gdzie
> [...]

http://mediweb.pl/diseases/wyswietl_d.php?id=94

Czyli - 5 lat

http://mediweb.pl/diseases/wyswietl_d.php?id=94

Czyli - 10 lat lub w razie narażenia na kontakt z bakteriami po
skaleczeniu.

Ania

3. Data: 2009-11-18 18:07:08

Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Lis, 18:04, czeremcha <c...@t...pl> wrote:

Machnęłam się - drugi link /dot. tężca/ powinien wyglądać zdaje się
tak:

http://mediweb.pl/diseases/wyswietl_d.php?id=8

Ania

4. Data: 2009-11-18 18:52:12

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za linki :)
--
B.

5. Data: 2009-11-18 23:51:28

Od: Marek <n...@p...mi.pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha pisze:

> http://mediweb.pl/diseases/wyswietl_d.php?id=94
>
> Czyli - 5 lat

To jest ciekawe - jak się szczepiłem 6 lat temu szczepionką skojarzoną
(WZW A+B) to lekarz poinformował mnie, że na WZW typu A nabywa się
odporność do końca życia, natomiast na WZW typu B należy określić po
5 latach poziom przeciwciał i ewentualnie dopiero wówczas się
"doszczepić". Czyżby nowe standardy, bo "sprzedaż siadła"?
A może jednak medyk był niedouczony lub uczciwy?

--
Marek

6. Data: 2009-11-19 06:38:10

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek pisze:

> To jest ciekawe - jak się szczepiłem 6 lat temu szczepionką skojarzoną
> (WZW A+B) to lekarz poinformował mnie, że na WZW typu A nabywa się
> odporność do końca życia,

No właśnie, mam podobnie, szczepienie miałam w 2004 r. Zadzwonię do
Kliniki Medycyny Tropikalnej, by się dowiedzieć o inne detale, zapytam i
o to.
--
Basia

7. Data: 2009-11-19 13:31:01

Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...eu> szukaj wiadomości tego autora

Órzytkownik "Marek" napisał:
> Czyżby nowe standardy, bo "sprzedaż siadła"?
> A może jednak medyk był niedouczony lub uczciwy?

a widział ty kiedy uczciwego, czy douczonego medyka?:O)

8. Data: 2009-11-19 18:05:35

Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Lis, 23:51, Marek <n...@p...mi.pl> wrote:

> To jest ciekawe /.../

Ale wszak nie wyklucza pięcioletniego okresu nabytej odporności.

Ja miałam dwukrotnie podaną szczepionkę skojarzoną /nie wzięłam
pełnego, 3-szczepionkowego kursu/i po też bodaj 6 latach sprawdzono
moją odporność - okazała się pełna i przed planowanym zabiegiem nie
musiałam się doszczepiać. Ale sprawdzić trzeba było.

Ania

Antybiotyki - pytanie o skuteczność leczenia
Co jeszcze do apteczki publicznej?
[fizjoterapia]-ponaciaga ne miesnie / sciegna
obraz trzustki USG
Jakie kupić soczewki kontaktowe