(Sztucznie) Inteligentne Knedle

11. Data: 2023-01-18 22:29:09

Temat: Re: (Sztucznie) Inteligentne Knedle
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Sezon na trele morele trwa chyba przez okrągły rok. Niekoniecznie na targu.

> Oczywiście że genius loci. Raz może spróbowałam zrobić ten omlet sama w
> domu, ale to nie to samo.

> Tak na marginesie: zawsze mnie dziwiło, że można jajecznicę popijać kawą.

Pepiki tak robią w Pradze.

--
,,Słowo ,,rozkaz" porusza armie, słowo ,,wolność" - narody." Novalis, ze
zbioru Uczniowie z Sais.

12. Data: 2023-01-19 00:05:06

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Oczywiście że genius loci. Raz może spróbowałam zrobić ten omlet sama w
> domu, ale to nie to samo.

No proszę, tak dla mnie te omlety naturalne, że nie przyszło mi do głowy
sprawdzać, jak je kucharz Gieniuś serwuje. A okazja była u schyłku lata
i na progu jesieni. Ale nic to -- przyjdzie wiosna, ociepli się trochę,
wtedy znowu będzie. Spróbuję.

Niezły omlet dostałem na hercegowińskim wybrzeżu. Całkiem pustym o tej
porze roku, lecz wciąż słonecznym i ciepłym. Daleka wariacja śliwkowego.
Natomiast niesłychanej dobroci Wiener Schnitzel dali mi w Jajcach. Nie
chodzi o to, że w panierce, bo to oczywiste, tylko w takim mieście.
Tam wszędzie widać jeszcze cesarskie wpływy.

> Tak na marginesie: zawsze mnie dziwiło, że można jajecznicę popijać kawą.

O niepamiętnych czasów kawa z mlekiem była nieodłącznym atrybutem śniadania.
Zbożowa, gdy naturalną wiatr od wschodu wywiał. Jajecznica poranna też nie
jest niczym nadzwyczajnym. Połączenie więc mnie nie dziwi. A gdyby argument
ten był słaby, wtedy powiedzmy sobie wprost: ten cysorz to jednak świnia,
wszystko zeżre. No i krwiopijca.

Jarek

--
Hercegowina,
piękna kraina

13. Data: 2023-01-19 01:06:24

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Sokołowski.
> Zbożowa, gdy naturalną wiatr od wschodu wywiał.

Co też Ty opowiadasz? Zbożowe (i też z cykorii oraz żołędzi) palonki - na
napary i fermentowane napoje - to historyczny element kuchni polskiej. Nic
nie wywiało kawy, po prostu okresowo znikła w czasach, gdy brakowało
wszystkiego. Nie że tylko kawy. A palonki były i są, niezależnie od kawy.

14. Data: 2023-04-05 21:16:35

Od: dwa cepeliny <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Monday, January 16, 2023 at 9:22:06 PM UTC+1, Jarosław Sokołowski wrote:
> [...]
> śliwkami wyjdą Ci pyszne!
>
> Tego krojenia na pół ugotowanych knedli i wtykania w nie farszu ze śliwek
> i mąki ziemniaczanej bym chyba sam nie wymyślił.
>
> Jarek
>
> --
> Bez inteligencji obejdzie się człowiek w fachu zwyczajnym i w życiu powszednim,
> ale w kuchni zaraz się ten brak daje we znaki. Wczoraj wieczorem w oficerskim
> kasynie w Budziejowicach podali nam cynaderki á la madeira. Niech Bóg będzie
> miłosierny temu, kto je przyrządzał, albowiem musiał to być człowiek inteligentny.

Kilka lat temu tłumaczenie tekstów za pomocą programów komputerowych dawało
dokładność około 30%.
Teraz to jest około 90%. (Własne doświadczenie).
To 10% niedokładności stanowi o użyteczności albo bezużyteczności narzędzia....

Jeżeli 5 lat temu zapytałbys mnie czy komputer ułoży przepis na bigos lepszy od
mojego to byłbym pewien że nie
a teraz nie jestem pewien czy np GPT-5 (?) tego nie zrobi.
Raczej to zrobi wg mnie.

15. Data: 2023-04-05 22:21:45

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

dwa cepeliny napisały:

> Jeżeli 5 lat temu zapytałbys mnie czy komputer ułoży przepis na
> bigos lepszy od mojego to byłbym pewien że nie a teraz nie jestem
> pewien czy np GPT-5 (?) tego nie zrobi. Raczej to zrobi wg mnie.

Tego właśnie niektórzy się obawiają. Że narobi nam bigosu.

Jarek

--
W kociołkach bigos grzano; w słowach wydać trudno
Bigosu smak przedziwny, kolor i woń cudną;

16. Data: 2023-05-03 18:16:22

Od: XL wiosenna <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

poniedziałek, 16 stycznia 2023 o 21:22:06 UTC+1 Jarosław Sokołowski napisał(a):
> [...]
> Bez inteligencji obejdzie się człowiek w fachu zwyczajnym i w życiu powszednim,
> ale w kuchni zaraz się ten brak daje we znaki

Dokładnie tak. Dlatego to dobrze, że póki sztuczna inteligencja znika po odłączeniu
od prądu, ta naturalna może nadal robić swoje. Gorzej, gdy ta sztuczna uzyska
fizyczność oraz narzędzia prawne do forsowania jedyniesłuszność swojej wersji... nie
tylko knedli ze śliwkami...

Re: (Sztucznie) Inteligentne Knedle
Re: (Sztucznie) Inteligentne Knedle
POwskie sekciarstwo - samozaoranie.