Czym traktujecie gałkę muszkatołową?

1. Data: 2023-01-04 20:42:48

Temat: Czym traktujecie gałkę muszkatołową?
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Skoro zrobił się lekki ruch na grupie, to spytam - czym trzecie gałkę
muszkatołową? Z góry uprzedzam, że google przejrzałam, ale żadne
rozwiązanie mnie nie zachwyca. Kupiłam sobie kiedyś takie oto ustrojstwo:

https://www.garneczki.pl/produkt/zassenhaus-mephisto
-13-cm---mlynek-do-galki-muszkatolowej-ze-stali-nier
dzewnej-reczny,72241

ale okazało się słabe. Po pierwsze szybko popękały plastikowe części, po
drugie mało skuteczne, bo trzeba się nie źle nakręcić, żeby cokolwiek
ukręcić. Na szczęście, o ile dobrze pamiętam, kupiłam taniej niż w
powyższym linku.

Czy naprawdę jestem skazana na zwykłą małą tareczkę i ścieranie gałki
razem z pazurami?

--
Ewa

2. Data: 2023-01-04 23:09:51

Temat: Re: Czym traktujecie gałkę muszkatołową?
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:
> [...]
> powyższym linku.
>
> Czy naprawdę jestem skazana na zwykłą małą tareczkę i ścieranie gałki

Młynkiem do kawy - najtańszym, jaki jest. Mam taki, kupiony specjalnie do
gałki, ziela ang. itd. (nie do pieprzu - pieprz mielę tylko w młynku na
korbkę, bo zagrzany pieprz natychmiast jełczeje).
Tani młynek, więc nie szkoda go wymienić co jakiś czas.
MYK: NAJPIERW TRZEBA POTŁUC GAŁKĘ (ZAWIĄZANĄ W TŁUMOCZEK Z MOCNEGO GAŁGANKA
LUB W MOCNĄ LNIANĄ ŚCIERKĘ KUCHENNĄ) NA KAWAŁKI WIELKOŚCI NIEWIELKIEJ
FASOLI
- MŁOTKIEM DO MIĘSA,
NA DREWNIANEJ DESCE DO KROJENIA.
Potem już można umieścić kawałki w młynku i je zemleć, przerywając co
chwila, aby go nie przegrzać.
Warto od razu potraktować tak ze trzy gałki i od razu po zmieleniu zamknąć
w słoiczku, przechowywać najlepiej w lodówce.

--
,,Słowo ,,rozkaz" porusza armie, słowo ,,wolność" - narody." Novalis, ze
zbioru Uczniowie z Sais.

3. Data: 2023-01-04 23:18:55

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Skoro zrobił się lekki ruch na grupie, to spytam - czym trzecie gałkę
> muszkatołową? Z góry uprzedzam, że google przejrzałam, ale żadne
> rozwiązanie mnie nie zachwyca.

Ja trę byle czym. Przeważnie skrobię nożem. Całkiem dobrze mi to idzie.
Zdecydowanie lepiej niż tarcie tarką.

> Kupiłam sobie kiedyś takie oto ustrojstwo:

Idea wyspecjalizowanego diwajsu do tej jednej czynności słabo do mnie
przemawia.

Jarek

--
Pedał nawalił chłopakom od perkusji
Perkusja była srebrna w rybie łuski

4. Data: 2023-01-05 04:46:15

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2023-01-04, FEniks <x...@p...fm> wrote:
> [...]
>
> https://www.garneczki.pl/produkt/zassenhaus-mephisto
-13-cm---mlynek-do-galki-muszkatolowej-ze-stali-nier

Takim czymś:
https://archiwum.allegro.pl/oferta/szatkownica-kenwo
od-ch180-300w-350ml-2-predkosci-i7590324031.html
https://www.kenwoodworld.com/en-gb/chopper-ch180/p/C
H180B

Jedno z moich ukochanych narzędzi kuchennych. Jeśli nie da się
niczego podobnego kupić, to faktycznie rozważyłbym młynek do
kawy. Problem z młynkiem, że tańsze się zwykle ciężko czyszczą
bo nie mają rozbieralnej komory/noży.

--
Marcin

5. Data: 2023-01-05 05:38:40

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2023-01-04 o 20:42, FEniks pisze:
> Skoro zrobił się lekki ruch na grupie, to spytam - czym trzecie gałkę
> muszkatołową?

Ja mam rozwiązanie najprostsze.
Nie przepadamy oboje w domu za tą przyprawą
i jej w ogóle nie używamy :-).

6. Data: 2023-01-05 07:54:24

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2023-01-05, cef <c...@i...pl> wrote:

> Ja mam rozwiązanie najprostsze.
> Nie przepadamy oboje w domu za tą przyprawą
> i jej w ogóle nie używamy :-).

I aż ją to mieli? :)

--
Marcin

7. Data: 2023-01-05 10:23:34

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

cef <c...@i...pl> wrote:
> Ja mam rozwiązanie najprostsze.
> Nie przepadamy oboje w domu za tą przyprawą
> i jej w ogóle nie używamy :-).

Pasztet, flaki, piernik, nadzienie mięsne - bez gałki? Nieakceptowalne.

8. Data: 2023-01-05 11:12:35

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Marcin Debowski napisał:

[...szatkownica-kenwood...]

> [...]
> niczego podobnego kupić, to faktycznie rozważyłbym młynek do
> kawy. Problem z młynkiem, że tańsze się zwykle ciężko czyszczą

I tak przy każdej potrzebie użycia gałki? Ja potrzebę mam często,
lecz ilości stosowane są aptekarskie.

Jarek

--
-- Wszystko zależy od korzeni, od tego, jakie korzenie się bierze i do czego
się bierze, i ile się bierze. Nie wolno nic przepieprzyć, przepaprykować...

9. Data: 2023-01-05 13:38:44

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2023-01-05 o 10:23, XL pisze:

> Pasztet, flaki, piernik, nadzienie mięsne - bez gałki? Nieakceptowalne.

Nie jest potrzebna. Każdy ma swoje smaki.
Jak czegoś nie lubisz, to nie używasz.

10. Data: 2023-01-05 14:04:06

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Ja trę byle czym. Przeważnie skrobię nożem. Całkiem dobrze mi to idzie.
> Zdecydowanie lepiej niż tarcie tarką.

Można, oczywiście.

> Idea wyspecjalizowanego diwajsu do tej jednej czynności słabo do mnie
> przemawia.

Pieprzniczek/solniczek/młynków do pierzu i soli też nie używasz? Ten mój
diwajs ma wielkość małego młynka. Oprócz możliwości zmielenia, potrzebne
jest też bezpieczne miejsce do przechowania, które diwajs zapewnia. I
czegoś w tym stylu właśnie mi trzeba, ale lepszego.

--
Ewa

A tam, biorę wolne :)
Kandyzowanie skórki pomarańczowej - obalam mity.
Celebrycki nowy słownik bożonarodzeniowy...
Cienko cienko...
Piątkowy łosoś.