Tania kamera o sensownej jakosci obrazu

1. Data: 2019-09-08 19:07:25

Temat: Tania kamera o sensownej jakosci obrazu
Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć.

Czy jest w tej chwili coś godnego uwagi na rynku co:

a) jest kamerą ze strumieniowaniem, zewnętrzną
b) ma dziurkę ethernet, idelanie z PoE
c) ma awaryjnie wifi
d) ma sensowną jakość obrazu, czyli nie PAL powiększony do FullHD tylko
coś natywnie, najlepiej 1080@50Hz

Zakładając pułap 150-200zł za kamerę tego typu, znajdzie się cos godnego
uwagi?

Zaznaczam że można kupić za 80zł "kamery sportowe" ale jakość obrazu w
nich jest żałosna z powodu zarówno optyki zrobionej z gliny zmiesznaj z
bambusem jak i programistów z łapanki.

Interesuje mnie coś co mnie w tej cenie pozytywnie zaskoczy jakościa obrazu.

PS. Zrobienie monitoringu np. na Raspberry Pi nie wchodzi w grę, kamera
musi mieć sprzętową kompresję obrazu, R-Pi są za wolne do tego,
testowałem i to się mija celem.

2. Data: 2019-09-08 22:10:45

Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Sluby i chrzty bedziesz filmowal?

3. Data: 2019-09-08 23:11:10

Temat: Re: Tania kamera o sensownej jakosci obrazu
Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 08/09/2019 22:10, Zenek Kapelinder wrote:
> Sluby i chrzty bedziesz filmowal?

Gówniane kamery mają kłopot z rozróżnieniem między samochodem a krzakiem.

Było by miło widzieć jednak w niej *kto* okrada mnie bądź sąsiada a nie
że ogólnie okrada. Bo tyle to bez kamery stwierdzimy.

Innymi słowy, Zeneczku, miło by było widzieć w niej choćby rozmyty, ale
jednak czytelny wizerunek mordki złodzieja, rejestracji samochodu
pijanego pajaca robiącego dziurę w płocie albo nazwyczajniej lokalnego
suwerena z sąsiedniej ulicy wylewającego szambo na moje truskawki. Tanie
kamerki tego nie oddadzą w wersji nadającej się do czegoś innego niż
youtube a 4K troche jeszcze za drogie. Pytam więc o coś w środku.

4. Data: 2019-09-08 23:44:00

Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Zeneczek to dla kochanki moge byc. Nie przypominam sobie ze jak kiedys bylem na wsi
zebym pomagal ci kozy i gesi wypasac.

5. Data: 2019-09-09 07:19:51

Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 08/09/2019 23:44, Zenek Kapelinder wrote:
> Nie przypominam sobie ze jak kiedys bylem na wsi zebym pomagal ci kozy i gesi
wypasac.

To bardzo dobrze, Zeneczku, nie wypasam gąsek z użyciem kamer IP wiec
nalezy się tylko cieszyć że ponownwnie jedyne co masz do powiedzenia to
zwiększanie etropii wszechświata wynikające chyba ze strasznej nudy.
Łatwo się Ciebie hoduje, przyznam.

6. Data: 2019-09-18 11:25:37

Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

heby <h...@p...onet.pl> napisał(a):

>Innymi słowy, Zeneczku, miło by było widzieć w niej choćby rozmyty, ale
>jednak czytelny wizerunek mordki złodzieja, rejestracji samochodu
>pijanego pajaca robiącego dziurę w płocie albo nazwyczajniej lokalnego

Krotko i na temat - nie ma za psie pieniadze kamery, ktora sprosta Twoim wymaganiom.
Nawet jak znajdziesz taka, ktora przedmiot pod nosem zarejestruje w miare ok (tu
akurat jest pewien
ograniczony wybor) o tyle ta Twoja rejestracja z daleka juz bedzie niejednorodna
plama a twarz
zlodzieje zleje sie z betoenm wokol.
Odleglosc robi swoje. Wiec zapomnij albo podnos budzet.

7. Data: 2019-09-18 19:49:45

Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 18/09/2019 11:25, Przesmiewca wrote:
> [...]
plama a twarz
> zlodzieje zleje sie z betoenm wokol.
> Odleglosc robi swoje. Wiec zapomnij albo podnos budzet.

Wiem że cudów nie ma, ale czasami się trafiają okazje, takie jak np.
kamery samochodowe na cpu Noviteka które są poniżająco tanie a dobre
jakością obrazu tak samo jak te drogie.

8. Data: 2020-01-01 10:47:36

Od: ąćęłńóśźż <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak.
Znajdziesz na amazonie lub eBay z wysyłką z Chin, lub w naszych krajowych sklepach ze
sprzętem do monitoringu - szczególnie po
wyprzedażach poszukaj.
Podpowiedź: niech ma oświetlenie IR żebyś cokolwiek w nocy zarejestrował.
Z góry zastanów się, ile czasu chcesz przechowywać nagranie, bo 1080 jednak coś
zajmuje, choć sporo zależy od częstotliwości ramek
( i tu też warto z góry się zastanowić, czy chcesz rejestrować obraz ruchomy czy
nieruchomy).

-----

9. Data: 2020-04-17 17:44:38

Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-09-18 o 19:49, heby pisze:

> Wiem że cudów nie ma, ale czasami się trafiają okazje, takie jak np.
> kamery samochodowe na cpu Noviteka które są poniżająco tanie a dobre
> jakością obrazu tak samo jak te drogie.

Ale to co piszesz jest poniżająco żenujące.

Najpierw się określ do czego ma służyć ta kamera i co chcesz nią
osiągnąć. Kamera to nie tylko przetwornik i rozdzielczość, ale także i
optyka, odpowiedni kąt wizowania, systemy redukcji odblasków,
oświetlenia, reakcja na ruch i dziesiątki różnych parametrów. Typ i
model kamery dobiera się do potrzeb, a nie wg cen kamerek samochodowych,
które nie mają kompletnie nic wspólnego z kamerami do monitoringu.

Tutaj Zenek dobrze Ci zadał pytanie, a Ty niepotrzebnie się denerwujesz.

Okno VELUX
Uchwyt scienny do mikrofalówki
Jak Niemcy zabijają Polaków
Wkladka do drzwi Witex