Tastes like chicken... - czym doprawić rzeczy "na parze"? :(

11. Data: 2014-02-08 18:56:34

Temat: Re: Tastes like chicken... - czym doprawić rzeczy "na parze"? :(
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja bym ci tego dietetycznego kurczaka z pary zdecydowanie nie polecała, co
więcej definitywnie wykreśliła, to nierealne w obecnym świecie, żeby zawsze
ci się udał, bo dostępny drub jest zwykle zarażony tym , albo tamtym i
niezbędna jest bardzo wysoka temperatura by był bezpieczny, czego na paże
nie osiągniesz.
Natomiast każde zatrucie nawet niewielkie jest bardzo szkodliwe dla wątroby,
bo toksyny bakteryjne są dla niej zabujcze.

Tradycjnie poleca się pieczenie kurczaka w papierku lub foli.
Wcześniej powykraiwaj tłuszcz i nie wolno ci jeść skury z kurczaka.
Do kurczaka zawsze pasuje papryka: i zwykła i ostra, niestety ostra a także
piepsz cyjane są dla wątroby zabujcze, musisz to wykreślić.
Zwykła papryka myślę że ujdzie, ale sprawdź , no i tradycyjnie leczniczo na
wątrobę stosuje się wiecej estragonu i zdaje się miętę, sosy mogą być
hszanowe, o ile masz dostęp do hszanu bez śladu zabujczego dla wątroby octu.
Co do piepszu zwykłego są opinie spszeczne, tradycyjnie uważa się za
szkodliwy dla wątroby, jednek wielu muwi, że jedyna pszyczyna, to to, że z
piepszem jest smaczniej i więcej się zje co dla wątroby jest złe.

Wątroba bardzo nie lubi wysiłku, zwłaszacza długotrwałego, pojedyncze
dźwignięcie zwykle uważa się, że nie szkodzi, ale już sparer jeśli dłuszy
może szkodzić. Ale watroba lubi tlen (posiedzieć na ławeczce) i wylegiwanie
się w łużku.

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy GdakMini1_08
i program dietetyczny Ananas1_3a

12. Data: 2014-02-08 19:21:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 8 Feb 2014 18:56:34 +0100, Stokrotka napisał(a):

> [...]
> Natomiast każde zatrucie nawet niewielkie jest bardzo szkodliwe dla wątroby,
> bo toksyny bakteryjne są dla niej zabujcze.

Prawda.
Czyli pozostaje szynkowar - peklowanie, a potem długie parzenie i to pod
ciśnieniem...
--
"To wstyd, żeby w prawie 40-milionowym kraju, w środku Europy trzeba było
żebrać na ulicach o sprzęt medyczny!

13. Data: 2014-02-08 19:24:44

Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zawsze i wszędzie - czosnek, pieprz. Wystarczy. Co z dużo, to niezdrowo,
> bo
> tu jeszcze warzywa smak nadają.
> --
> XL

Na watrobe to czosnek nie za bardzo.
Ja bym polecila cząber i ziolka prowansalskie.
Jest tez bardzo dobra przyprawa na bazie soli morskiej i suszonych warzyw
(rowniez w wersji dietetycznej z niska zawartoscia soli) Vogel Herbamare. W
Polsce mozna ja kupic chyba jedynie tu:
https://www.magnapharma.pl/index.php/produkty/produc
t/view/1/9
Uzywam jej z powodzeniem dla dziecka z refluksem (po vegecie byla masakra,
po herbamare nie dzieje sie nic).

Pozdrawiam
@

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

14. Data: 2014-02-08 19:27:19

Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
> Co do piepszu zwykłego są opinie spszeczne, tradycyjnie uważa się za
> szkodliwy dla wątroby, jednek wielu muwi, że jedyna pszyczyna, to to, że z
> piepszem jest smaczniej i więcej się zje co dla wątroby jest złe.

zamiast pieprzu mozna dac czarnuszke, bardzo fajnie aromatyzuje

@

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

15. Data: 2014-02-08 22:30:35

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 8 lutego 2014 13:10:24 UTC+1 użytkownik Yarael Poof napisał:

> 1). Czym doprawić kurczaka?

Zamarynować w warzywach - posiekać por, utrzeć marchew, pietruszkę, selera, wymieszać
np. z olejem, doprawić pieprzem, liściem laurowym...

Curry też się dobrze komponuje z kurczakiem. Kupna albo samodzielnie zrobiona
mieszanka.

Kminek - czemu nie?

Ania

16. Data: 2014-02-08 22:36:27

Od: Yarael Poof <m...@p...onet.usunto.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-08 18:56, Stokrotka pisze:
> [...]
> zawsze ci się udał, bo dostępny drub jest zwykle zarażony tym , albo
> tamtym i niezbędna jest bardzo wysoka temperatura by był bezpieczny,

Bardzo dziękuję za wszelkie porady, bede musiał jeszcze troche poczytać
no i reszte powie lekarz!

PS Muszę powiedzieć, że czytanie maila z celowo robionym ortografami to
męka :)

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

17. Data: 2014-02-08 22:41:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 08 Feb 2014 22:36:27 +0100, Yarael Poof napisał(a):

> Bardzo dziękuję za wszelkie porady, bede musiał jeszcze troche poczytać
> no i reszte powie lekarz!
>
> PS Muszę powiedzieć, że czytanie maila z celowo robionym ortografami to
> męka :)

Ty tylko pomyśl, jaka to musi być męka _pisać_ takiego maila. Ale chyba
nieco... projektuję 3333-D

18. Data: 2014-02-12 15:27:11

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 08.02.2014 22:30, schrieb czeremcha:

> [...]
wymieszać np. z olejem, doprawić pieprzem, liściem laurowym...

> Curry też się dobrze komponuje z kurczakiem. Kupna albo samodzielnie zrobiona

Dodatkowo, lub zamiast:

wszelkie świeże zioła: koperek, pietruszka, cząber, zamiast czosnku
świeży czosnek niedźwiedzi, majeranek, estragon, rozmaryn (dobrze
zastępuje wędzenie), kolendra zielona. Kurczak duszony jest dobry z np.
selerem łodygowym i czosnkiem niedźwiedzim. Jest naprawdę smaczne!

Waldek

Ryz idealny Joli L-L
Czy mrozić ganache?
Do piweczka :-)