Torbiel na wątrobie

1. Data: 2005-04-15 19:23:34

Temat: Torbiel na wątrobie
Od: "Tomfa" <l...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy ktoś z Was wie cos o torbieli na wątrobie? Ostatnie badanie
przperowadzone ponad 3 lata temu nie wykazały podobno nic, aktualne wykazały
torbiel wielkosci okolo 50mm. Jak sie to leczy, co to jest - czy ktoś z Was
miał juz takie doświadczenia?

pozdr.
KGA

2. Data: 2005-04-16 08:18:08

Temat: Re: Torbiel na wątrobie
Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia, a był(a) to piątek, 15 kwietnia 2005 21:23 użytkownik
Tomfa, sącząc kawkę, wyklepał:

> [...]
> wykazały
> torbiel wielkosci okolo 50mm. Jak sie to leczy, co to jest - czy ktoś z

Rozumiem, że torbiel wyszła w USG? Trzeba za miesiąc zrobic kolejne i
sprawdzić, czy torbiel się nie powiększyła. Jeśli nie, to kolejne za trzy
miesiące i sprawdzamy. Nie powiększyła się? No kolejne znowu za trzy
miesiące, następne za pół roku, następne znowu za pół roku i kolejne za
rok. Piszę zupełnie poważnie.
Jeśli torbiel powiększyła się, należy zrobić tomografię jamy brzusznej i
sprawdzić, czy i ewentualnie jak wzmacnia się ta zmiana po podaniu
kontrastu. Prawdopodobnie zrobiliby też tzw. skany opóźnione, żeby
sprawdzić, jak się ten kontrast wypłukuje. Wtedy będzie można ocenić
charakter zmiany i dowiedzieć się, czy to na pewno torbiel, czy coś innego.
Ważne, żeby na takie badanie przyjść z wynikiem USG, bo na nim,
podejrzewam, jest określona gęstość ogniska i czy jest ono hipo- czy
hiperechogenne (hipo- pewnie, co?)
Możesz z tym wynikiem, nieczekając przez miesiąc, iść do pracowni TK i od
razu zrobić tomografię (odpłatnie pewnie, jak od ręki, ale cóż...)

Co do leczenia - niekiedy leczy się to operacyjnie, ale często nic się z tym
nie robi, zwłaszcza jeśli torbiel nie zwiększa rozmiarów.
Jeśli coś pochrzaniłam, niech mnie ktoś poprawi.

Krusz.
--
Kruszyna
#GG 3084947

3. Data: 2005-04-16 20:48:28

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomfa" <l...@v...pl> napisał w wiadomości

> Czy ktoś z Was wie cos o torbieli na wątrobie?

np.
http://www.wsse.gorzow.pl/?mod=news&act=detail&cID=2
02&nID=183

Iwona
/ Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać / Cyceron

4. Data: 2005-04-17 14:06:42

Od: "Tomfa" <l...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kruszyzna wrote:
> [...]

Napisanme jest ognisko bezechowe... ? Co to znaczy hiperchogenne i hipo-?

pozdr.
T.

5. Data: 2005-04-18 08:40:45

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 4/17/2005 4:06 PM,Użytkownik Tomfa usiadł wygodnie i napisał:

> Napisanme jest ognisko bezechowe... ? Co to znaczy hiperchogenne i hipo-?

Hipoechogenne to takie, któego gęstość jest mniejsza niż otaczający
prawidłowy miąższ wątroby. Hiperechogenne ma gęstość większą. Co do
bezechowego się nie wypowiem, ale coś mi się zdaje, że przy opisie mojej
torbieli w śledzionie taki wyraz został użyty. Sprawdzę wynik i powiem :)

Krusz.
--
Kruszyna
GG 3084947

6. Data: 2005-04-18 18:46:50

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia, a był(a) to poniedziałek, 18 kwietnia 2005 10:40
użytkownik Kruszyzna, sącząc kawkę, wyklepał:

> Co do
> bezechowego się nie wypowiem, ale coś mi się zdaje, że przy opisie mojej
> torbieli w śledzionie taki wyraz został użyty. Sprawdzę wynik i powiem :)

Sprawdziłam. Rzeczywiście taki wyraz został użyty, a ognisko było
różnicowane między torbielą a zejściem krwiaka. Po roku okazało się, że
krwiaka możemy wykluczyć i jest to na pewno torbiel.

Krusz.
--
Kruszyna
#GG 3084947

7. Data: 2005-04-19 17:21:01

Od: "Tomfa" <l...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kruszyzna wrote:
> [...]

Dzieki - juz jestem w szpitalu. 3 dni badan. Oby...

pozdr.
t.

8. Data: 2005-04-19 22:01:42

Od: Basia <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 19 Apr 2005 19:21:01 +0200, Tomfa napisał(a):

> Dzieki - juz jestem w szpitalu. 3 dni badan. Oby...

Mnie badanie usg wykazało torbiel na wątrobie, a rodzinna lekarka
powiedziała, że to nic takiego, że z tym się normalnie żyje i nic się nie
robi.
Mam wycięty pęcherzyk żółciowy ( tak na marginesie dopisuję).

Pozdrawiam,
Barbara

9. Data: 2005-04-19 22:05:02

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia, a był(a) to wtorek, 19 kwietnia 2005 19:21 użytkownik
Tomfa, sącząc kawkę, wyklepał:

> Dzieki - juz jestem w szpitalu. 3 dni badan. Oby...

To co Ty laptopa ze sobą masz i bezprzewodowy internet? :) Zdaj relację, co
to za zmiana na wątrobie.

Krusz.
--
Kruszyna
#GG 3084947

10. Data: 2005-04-25 20:54:09

Od: "Tomfa" <l...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kruszyzna wrote:
> [...]

Jurto wyniki, wczoraj bylo TK. Trzese sie z nerwow :(

pozdr.
T.

weneryczne problemy :/
Ból nerek i prawidłowy mocz