Tort

1. Data: 2001-01-15 22:01:21

Temat: Tort
Od: k...@b...gnet.pl (Mała) szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
czytajac pl-soc-dzieci, dowiedzialam sie o Waszym istnieniu. I wiecie co,
podoba mi sie tu. Od pewnego czasu podczytuje Was i tworze wlasna biblioteke
przepisow.

A teraz prosba o pomysl na tort,
Po pierwsze mam przepis na biszkopt, ktory fakt, udaje sie zawsze, ale
wychodzi mi jakis taki cienki i suchy. Jadlam niedawno u rodziny tez podrobe
biszkopta, ale byl taki duzy i puszysty. Niestety zapomnialam wziac
przepisu.
W moim ubija sie cale jaja i dodaje make ziemn. i zwykla, potem proszek.
Dajcie dobre ludzie przepis, na jakis pyszny biszkopt, ktorego oczywiscie
nie mozna schrzanic.
No i dajcie jakies pomysly na tort dla dzieci, czyli bez alkoholu itp.Jakis
dziwny krem, o nowym, malo znanym smaku...

A moze jest jakas strona, na ktorej to wszystko znajde?!

Pozdrowka, Mała

--
Prezentacja oferty i sprzedaz produktow Twojej firmy w Centrum e-biznesu
teraz za niecala zlotowke dziennie!

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-01-16 07:22:29

Temat: Re: Tort
Od: "Ajka" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mała" <k...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Pozdrowka, Mała
>

> --
> Prezentacja oferty i sprzedaz produktow Twojej firmy w Centrum e-biznesu

Cześć
Jest to przepis sprawdzony przez moja mame i mnie.
Nie udal sie tylko raz jak kupilysmy nowa kuchenke.

5 jajek
1 szk. cukru
3 czubate lyzki maki
2 czubate lyzki maki kartoflanej
1 lyzeczka proszku do pieczenia
cukier waniliowy

Bialka ubic na twarda piane, dodac cukier i dalej ubijac. Dodawac po jednym
zoltku i ubijac.
wsypac make, proszek i cukier waniliowy, wymieszac lyzka.
Piec ok. 50 min w temperaturze ok. 180 C (w elektrycznym wystarczy ok.
35min i 160 C )

Zawsze podjadam ciasto przed dodaniem maki, (pycha) dlatego zawsze sie udaje
:-))

A imieniny mam teraz w zimie i zazwyczaj robie mase z truskawkami co na ten
okres wydaje
sie "dziwne" :-))

Smacznego
Ajka

1. Data: 2001-01-16 09:38:20

Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mała <k...@b...gnet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:000901c07f3e$d02ec5c0$e7584cd5@ppp...
> [...]
> czytajac pl-soc-dzieci, dowiedzialam sie o Waszym istnieniu. I wiecie co,
> podoba mi sie tu. Od pewnego czasu podczytuje Was i tworze wlasna

przepis na biszkop wyniesiony ze szoly sredniej jeszcze, zawsze sie udaje :)
na kazde jajko 3 dkg cukru (czubata lyzka) i 3 dkg mąki pszennej tortowej
(bardzo czubata łyzka) zamiast jednej lyzki mąki pszennej dodaje dwie
ziemniaczanej i wychodzi bardzij wilgotny, nie wysusza sie przy pieczeniu
jajka cale ubic z cukrem, aby masa zgestniala zawsze ubijam dwa razy na
parze, i potem do pelnego ostygniecia, zeby maka sie nie zaparzyla
maka przesiewamy przez sito, stopniowo, mieszajac w miedzy czasie
przelewamy gotowa mase do formy i pieczemy w temp. 170 stopni az bedzie
rumianyy i boki beda lekko odstawac od formy
pozdry Monika

1. Data: 2001-01-16 11:22:54

Od: Krysia Thompson <k...@f...unn.ac.uk> szukaj wiadomości tego autora

Moj biszkop jest zazwyczaj do bani, ale nadzienie do takiego
tortu, to tak na oko - wiecej utarego masla z cukrem(do
bialosci), wiecej bardzo gestego budyniu, zmieszane , dodane
rozne rzeczy wg uznania - czekolada roztopiona lub kakao, cytryna
starta plus sok, jakis aromat. Wychodzi fajne. Proporcji to ja
nie znam tak na prawde, bo wszystko zawsze robie na oko... moze
to dlatego, cholera, te moje biszkopty sa dziwne.. ;o))

Krysia

K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com - The #1 Newsgroup Service in the World!
-----== Over 80,000 Newsgroups - 16 Different Servers! =-----

1. Data: 2001-01-16 11:37:15

Od: "Barbara Olszewska" <b...@f...buy.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mała" <k...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości

> A teraz prosba o pomysl na tort,
Tort makowy
10 jaj
1 szklanka cukru
2 szklanki maku
4 łyzki bulki tartej (starte sucharki)
1 łyzka proszku do pieczenia
1 olejek migdalowy
Uprażony mak przekrecic przez maszynke 3 razy. Zoltka utrzec z cukrem do
bialosci i dodawac stopniowo mak, bulke, proszek do pieczenia olejek a na
koniec piane z bialek.Piec 1 godz.
Ja najczesciej ten tort przekladam masa kawowa lub kakaowa
Barbara

1. Data: 2001-01-16 11:53:33

Od: "Barbara Olszewska" <b...@f...buy.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
podrobe
> biszkopta, ale byl taki duzy i puszysty. Niestety zapomnialam wziac
Najczescie stosowanym przepisem w moim domu jest podany ponizej. W zasadzie
zawsze wychodzi

5 jajek
2 lyzeczki proszku do pieczenia
1 lyzeczka octu
1 szklanka maki
1 szklanka cukru
Zoltka, proszek, ocet wymieszac razem pozostawic do wyrosniecia. Bialka ubic
na szywno dodajac 1 szl. cukru . Dodac do zoltek na koniec dac make i
delikatnie wymieszac.

1. Data: 2001-01-16 22:51:26

Temat: Re: Torcik urodzinowy
Od: s...@b...nih.gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

Taki oto w ramach eksperymentu przyrzadzilam dla mojego lubego na urodzinki
(sam wybral, dalam mu do przejrzenia kilka ciekawych nowych przepisow, oraz
wymienialm juz znane, i zdecydowal, ze wiorki kokosowe, alkohol i
czekolada, to jest to:-)) A przepis ma swoje korzonki w chyba Poradniku
domowym, albo Moim gotowaniu, nastepnie zostal przerobiony nieco przez moja
znajoma, i mi podeslany, niestety bez probki, wiec nie wiem na ile moja
wersja rozni sie od oryginalu jej na przyklad, nie mowiac o tym wyjsciowym.
otoz, do ciasta jest potrzebne:
8 jaj
8 lyzek cukru
5 lyzek maki
3 czubiaste lyzki kakao
1/4 lyzeczki proszku do pieczenia
Zoltka uciera sie z cukrem na piane, nastepnie dodaje make z proszkiem i
kakao, miesza dokladnie, w miedzyczasie ubija sie piane z bialek, i
delikatnie laczy z ciastem. Calosci piecze sie w tortownicy posmarowanej
maslem i posypanej maka w temperaturze 170C przez okolo 45-50 min.

W miedzyczasie przygotowuje sie krem:
20 dkg wiorkow kokosowych moczy sie w 200 ml wodki przez godzine.
25 dkd masla uciera sie z polowa szklanki cukru-pudru, dodaje jajko ubite
na parze z 3 lyzkami cukru, miesza dokladnie, dodaje wiorki alkoholowe, i
krem jest gotowy (nalezy sie powstrzymac przed wyprobowaniem calego w
trakcie przyrzadzania:-) pachnie pieknie:-))
Wystudzone ciasto przecina sie na pol, ja zmodyfikowalam przepis o tyle, ze
nasaczylam ciasto mieszanka wodeczki i bialego rumu, przeklada polowa
kremu, na gore ciasta daje sie polewe czekoladowa, ja sporzadzilam ja jak
nastepuje:
15 dkg gorzkiej czekolady rozpuscilam na parze, wciaz ciepla dodalam do 15
dkg cukru pudru, razem z 3 lyzkami rozpuszczonego masla i 3 lyzkami
goracego mleka, ucieralam calosc, okazalo sie troszke zbyt geste, wiec
dodalam nieco rumu az polewa byla taka akurat do rozsmarowania, a nie
polania (taka lubie, ale mysle, ze tu mozna uzyc dowolna polewe, tyle ze
gdy jest rzadsza, nalezy dluzej poczekac na jej obeschniecie). gdy polewa
zastygla, rozsmarowalam na powierzchni pozostala polowe kremu i
udekorowalam wiorkami czekolady utartej na tarce.
Calosc, gdy odpoczela w lodowce przez noc, wyszla pieknie aromatyczna,
wilgotna, i smaczniutka....
ciagle jeszcze mamy w lodowce polowe torcika, mm

pozdrawiam
Agnieszka

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-01-17 09:02:08

Od: "batory" <A...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agnieszka Szalewska-Palasz <s...@b...nih.gov> w wiadomooci
do grup dyskusyjnych
> A przepis ma swoje korzonki w chyba Poradniku domowym, albo ....

Ja tylko tak na marginesie, chcialabym wtracic swoja uwage o Poradniku
Domowym. Otóz wynajelam bylam domek letniskowy na Mazurach i pojechalam tam
z gromadka dzieci (czesc wlasna, czesc pozyczona). Tamze w tapczanie
odkrylismy spora sterte Poradników Domowych i dzieci co i raz jakies
slodkosci z przepisów tam znalezionych przygotowywaly. Wszystkie one (te
slodkosci) niestety wyladowaly w komposcie. I to nie dlatego, ze dzieci
(duze dosc 10 - 13 lat) cos zle robily. Pozdrawiam - A.

1. Data: 2001-01-17 18:31:54

Od: s...@b...nih.gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>slodkosci) niestety wyladowaly w komposcie. I to nie dlatego, ze dzieci
>(duze dosc 10 - 13 lat) cos zle robily. Pozdrawiam - A.

moze wlasnie dlatego to wyszlo, ze bylo zmodyfikowane w pasazowaniu
pomiedzy znajoma a mna;-)
a moze to nie bylo zakorzenione w Poradniku, tylko w innej gazecie
gotujacej, jak Kuchnia.
A pamietasz, co probowalas, a nie wyszlo?
a torcik nadal wczoraj byl dobry:-)
Agnieszka
--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-01-18 15:59:50

Temat: Odp: Torcik urodzinowy
Od: "batory" <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agnieszka Szalewska-Palasz <s...@b...nih.gov> w wiadomooci
do grup dyskusyjnych
napisał:4.2.0.58.20010117133127.01f2c260@NIHEXCHANGE
4.nih.gov...
> A pamietasz, co probowalas, a nie wyszlo?

To byly róznego rodzaju desery, nie pamietam dokladnie jak sie je robilo
(zreszta nie ja robilam) pamietam co kupowalam: jaja, smietana, cukier,
galaretki owocowe, jogurt, zelatyna itp. itd. Poza tym wydaje mi sie, ze to
wyszlo tylko z natury swej bylo niesmaczne.

A teraz jeszcze jeden przepis na tort, który wielokrotnie robilam i zawsze
mi wyszedl choc jestem antytalentem ciastowym. Niestety jest to dosc
pracochlonne.
Biszkopt:
25 dag cukru utrzec do bialosci z 6-7 zóltkami. Dodac do tego tega piane i
dalej ubijac calosc na parze przez okolo 15 minut. Wystudzic i wymieszac z
20 dag maki kartoflanej, skórka otarta z cytryny i ew. wanilia. Piec w
bardzo goracym piekarniku 20-30 minut. Po calkowitym ostygnieciu pokroic na
plastry, nasaczyc, przelozyc masa i posmarowac masa z wierzchu tez.
Masa:
3 jaja i 10 dag cukru ubic na parze jak poprzednio. Dodac 3 lyzki mocnej
kawy lub sok z cytryny. W tym czasie jak sie studzi utrzec 15 dag masla na
pulchna mase po czym dodawac po lyzce ubite jaja wciaz ucierajac. Do masy (w
wersji nie dla dzieci) mozna dodac odrobine rumu (biala wódka tez moze byc
od biedy)
Nasaczenie:
Slodka kawa niezbyt mocna (w wersji kawowej) lub oslodzona woda z cytryna.
W wersji dla doroslych do nasaczenia tez dodajemy alkohol.

ROTFL
Zimowe jedzenie/Fasola z wieprzowina
Langos węgierskie placki
Demanovka