Tort winogronowy

1. Data: 2004-02-13 19:23:57

Temat: Tort winogronowy
Od: "Iwona" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

TORT

Placek biszkoptowy.

4 jaja, 6 łyżek cukru, 4 łyżki mąki (2 pszennej, 2 ziemniaczanej), 1/2
łyżeczki proszku do pieczenia

Placek kakaowy.

4 jaja, 6łyżek cukru, 2 łyżki mąki pszennej, 2 łyżki kakao, 1/2 łyżeczki
proszku do pieczenia

Placek orzechowy.

25 dkg orzechów siekanych, 25dkg cukru, 5 białek, 1 łyżka mąki pszennej, 1
łyżka mąki ziemniaczanej, 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Placek kokosowy.

20 dkg cukru, 5 białek, 20 dkg kokosu, 2 łyżki mąki ziemniaczanej, sok z 1/2
cytryny

Masa.

1 l mleka zagotować z 2 szt. cukru waniliowego.

10 żółtek utrzeć z 20 łyżkami cukru , dodać 2 łyżki mąki pszennej, 2 łyżki
mąki ziemniaczanej.

Do utartej masy wlać trochę mleka, rozetrzeć. Wlać do gotującego się mleka i
ugotować krem. Utrzeć 2 kostki masła i dodać wystudzony krem. Do jednej
części masy dodać ananasy, do drugiej brzoskwinie, a do trzeciej np. gorzką
czekoladę. Na wierzch poukładać winogrona białe i czerwone przekrojone na
pół. Zalać galaretką (2 szt.).

Przepis na dużą blaszkę(40x28).

SMACZNEGO!!

i...@p...onet.pl

----

1. Data: 2004-05-25 13:23:07

Temat: Re: Tort winogronowy
Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
gorzką
> czekoladę. Na wierzch poukładać winogrona białe i czerwone przekrojone na

Witam,
Czy mogłabyś nieco rozwinąć przepis, bo sposób robienia masy nie wystarcza
na wykonanie całości tortu:). A przepis lekko mnie zainspirował - to taki
misz masz - a może te placki są do wyboru?

--
Serdecznie pozdrawiam,
Akulka

czym się różni herbata granulowana od liściastej?
Czarna rzepa - jak sie to je ?
Władysław Łoś - mój nauczyciel
Cytrynówka:)
Sophia sprowadzana przez Fabrykę Wódek w Starogardzie