Trawy - rozpoznanie

1. Data: 2003-01-13 10:11:21

Temat: Trawy - rozpoznanie
Od: "Jarek" <jaroslaw.grzelakNO SPAM@pgnig.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
chcialbym zasiegnac wiedzy u Was. otoz na lace w okolicach mojej dzilki
znalazlem trawe, ktorej nie moge nijak nazwac. otoz wyglada bardzo skromnie:
rosnie w niewielkich kepkach (powiedzialbym malych), jest niska (ok.
5-10cm), waskie, proste i ostre liscie. kolor lisci jakos taki
niebiesko-zielony. przypomina nieco kostrzewe sina, tylko taka bardzo mini.
chce ja w swoim ogrodku widziec, ale tez chcialbym wiedziec co to jest.
i jeszcze jedno. gdzie mozna dostac w okolicach wawy trawe zobrowke.
obojetnie czy to nasiona czy klacza czy wyrosnieta rosline w doniczce.
kiedys ktos z grupy proponowal mi ze swoich zbiorow. ale jakos tak sie
sprawa rozmyla przeze mnie. moze ktos bedzi mi mogl pomoc.
pozdrowka
Jarek

2. Data: 2003-01-13 13:14:25

Temat: Re: Trawy - rozpoznanie
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek" <jaroslaw.grzelakNO SPAM@pgnig.pl> wrote in

> [...]
> jest niska (ok. 5-10cm), waskie, proste i ostre liscie. kolor lisci
> jakos taki niebiesko-zielony. przypomina nieco kostrzewe sina, tylko

Po opisie biorac sa nast. mozliwosci (co nie wyklucza, ze bedzie to cos
innego :-))
- szczotlicha siwa (Corynephorus canescens)
- cos z grupy kostrzewy owczej (Festuca ovina s.l.)- sa formy i odmiany z
silnym owoszczeniem, dajacym efekt sinego koloru na lisciach
- strzeplica sina (Koeleria glauca)
- moze tymotka Boehmera (Phleum boehmeri = P. phleoides)
Troche malo danych.
Wiesz, jak wygladaja jej kwiatostany? Wysokie? Zbite? Kiedy kwitnie? Liscie
plaskie czy zwiniete albo zlozone?
Jaka to laka? Wilgotna? Sucha? Bardzo sucha? Darn laki jest zwarta, czy
luzna? Moze wiesz, co roslo obok - da to pojecie o siedlisku i bedzie
latwiej cos ustalic...
Pozdrowienia - Ewa Sz.

3. Data: 2003-01-13 13:27:21

Od: "Jarek" <jaroslaw.grzelakNO SPAM@pgnig.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jaka to laka? Wilgotna? Sucha? Bardzo sucha? Darn laki jest zwarta, czy
> luzna? Moze wiesz, co roslo obok - da to pojecie o siedlisku i bedzie
tych, ktore podalas nie sprawdzilem jeszcze. zaraz to zrobie.
ale...kwiatostanow nie widzialem (we wrzesniu jeszcze nic nie bylo), liscie
zwiniete. laka jest raczej sucha (gleba piaszczysta, czasem piaszczysto
gliniasta). darn, zalezy od miejsca. w jednym gesta, zbita tuz obok prawie
lyso. a obok rosla sosna :) oraz taka drobna roslina. plozaca z gesto
rosnacymi listeczkami. zalegala sporymi polaciami i mocno przylegala do
ziemi. nie wiem czy to cos pomoze. lece szukac fotek tego co mi podalas.
dzieki
pozdrowka
Jarek

4. Data: 2003-01-13 13:44:52

Od: "Jarek" <jaroslaw.grzelakNO SPAM@pgnig.pl> szukaj wiadomości tego autora

> - szczotlicha siwa (Corynephorus canescens)
to jest dokladnie to. szczotlicha siwa i siedlisko rowniez sie zgadza jako
zbiorowisko muraw piaskowych. tak by to wygladalo. jeszcze raz dzieki
pozdrowka
Jarek

5. Data: 2003-01-13 14:28:06

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> to jest dokladnie to. szczotlicha siwa i siedlisko rowniez sie zgadza
> jako zbiorowisko muraw piaskowych. tak by to wygladalo. jeszcze raz
> dzieki pozdrowka
> Jarek

Grupa zawsze do uslug :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

Witam.
(spam) Ogrodowe lampy stojące- producent
Po seansie filmowym
o nasionach
leczenie warzywami i owocami