Truskawki - błyskawiczny sorbet lub lody.

1. Data: 2012-06-16 16:22:24

Temat: Truskawki - błyskawiczny sorbet lub lody.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ZAMROŻONE truskawki przesypujemy cukrem (dowolne proporcje), pozwalamy się
im powierzchniowo rozmrozić, wewnątrz mają być zamrożone. Truskawki mają
puścić nieco soku.
W tym stanie wrzucamy je do blendera i dokładnie miksujemy na gładką gęstą
masę - gotowe.
Jeśli zamiast/oprócz wydzielonego soku dodamy śmietanę, mamy lody.
Gotowe.
--
XL

2. Data: 2012-06-17 11:26:25

Temat: Re: Truskawki - błyskawiczny sorbet lub lody.
Od: Nixe <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-16 18:22, Ikselka pisze:
> [...]
> masę - gotowe.
> Jeśli zamiast/oprócz wydzielonego soku dodamy śmietanę, mamy lody.

Zamiast śmietany dodaję serek waniliowy i jest jeszcze smaczniejsze :)
Traktuję to jako gęstą polewę do podsmażonego na odrobinie masła
makaronu. Dzieciaki się tym zażerają.
Bardzo fajne połączenie - gorący makaron z patelni i zimne "lody"
truskawkowe.

N.

3. Data: 2012-06-17 11:38:12

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-17 13:26, Nixe pisze:

> [...]
> makaronu. Dzieciaki się tym zażerają.
> Bardzo fajne połączenie - gorący makaron z patelni i zimne "lody"

A ja taką polewę (truskawki zmiksowane z cukrem, czasem z odrobiną
śmietany) podaję do leniwych. Są pyszne w takiej wersji.

Ewa

4. Data: 2012-06-17 11:40:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 17 Jun 2012 13:38:12 +0200, medea napisał(a):

> A ja taką polewę (truskawki zmiksowane z cukrem, czasem z odrobiną
> śmietany) podaję do leniwych. Są pyszne w takiej wersji.

No tak, ALE to, co robicie, na pewno nie jest już lodową masą. Tymczasem ja
pisze o lodowej, kremowej masie.
--
XL

5. Data: 2012-06-17 14:08:39

Od: Nixe <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-17 13:40, Ikselka pisze:

> No tak, ALE to, co robicie, na pewno nie jest już lodową masą. Tymczasem ja
> pisze o lodowej, kremowej masie.

A dlaczego uważasz, że nie jest to lodową masą?
Robię dokładnie to, co napisałaś, tylko zamiast śmietany daję serek
waniliowy (konsystencja i zawartość tłuszczu identyczne).
Więc jest to lodowa masa. I tą lodową masą polewam ciepły makaron, a
Medea pierogi :)

Dobry pomysł z tymi pierogami, o ile mi kiedyś wyjdą takie, jak powinny ;-))

N.

6. Data: 2012-06-17 15:17:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 17 Jun 2012 16:08:39 +0200, Nixe napisał(a):

> A dlaczego uważasz, że nie jest to lodową masą?

No dobra, jest, ale tylko do momentu podania i mgnienie po ;-PPP

--
XL

7. Data: 2012-06-17 16:28:54

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-06-17 13:40, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:

> No tak, ALE to, co robicie, na pewno nie jest już lodową masą. Tymczasem ja
> pisze o lodowej, kremowej masie.

Czyli to, co czasami podają na ciepłej szarlotce albo w kawie, też nie
jest lodami? Oszusty!!!

qr.a

8. Data: 2012-06-17 20:59:19

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-17 16:08, Nixe pisze:

> [...]
> waniliowy (konsystencja i zawartość tłuszczu identyczne).
> Więc jest to lodowa masa. I tą lodową masą polewam ciepły makaron, a

Mówiąc szczerze, ja miksuję świeże truskawki, bo po prostu nie lubię
zmrożonych. Dla mnie najlepszy aromat truskawek wydobywa się w
temperaturze nieco tylko niższej od pokojowej (np. kiedy ogrzewają się
po wyjęciu z lodówki). Wtedy najładniej pachną i smakują. Więc tu
rzeczywiście robię inaczej niż XL, ale nie dlatego, że mrożone sorbety z
truskawek to dla mnie jakieś odkrycie. ;)

Ewa

9. Data: 2012-06-18 09:31:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 17 Jun 2012 22:59:19 +0200, medea napisał(a):

> Mówiąc szczerze, ja miksuję świeże truskawki, bo po prostu nie lubię
> zmrożonych.

No i tak własnie odebrałam co napisałaś.

--
XL

cd . słonina
Kruche i słone.