Tulipany i hiacynty w doniczkach - pomocy

11. Data: 2007-02-03 22:14:45

Temat: Re: Tulipany i hiacynty w doniczkach - pomocy
Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

zbyszu napisał(a):
[...]
> Nie pozdr...
> zbyszu

Na tej grupie straciłeś 99.9% szans na uzyskanie prawidłowej odpowiedzi.

--
pozdr. Jerzy

12. Data: 2007-02-03 22:27:30

Od: "zbyszu" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> zbyszu napisał(a):
> [...]
>
> Na tej grupie straciłeś 99.9% szans na uzyskanie prawidłowej odpowiedzi.

> pozdr. Jerzy
Podpowiesz, dlaczego? Jest rzeczą złą, że jesli ktoś pisze bzdury mam to
tolerować? Nie mam 20 lat i nie muszę czytać o jakichś szkołach z biologią.
Życie pisze inne scenariusze, nie zawsze zgodne z rozsądkiem.
Jeśli kiedyś(może inaczej), jeśli będę mógł się wytłumaczyć, czemu nie
wiedziałem o sprawach cebulek, chętnie to zrobię.
Póki, co prosiłem o mądre odpowiedzi, na moje pytania, a nie mówienie mi,
co mam w swoim życiu zrobić. Miałem problem(mam nadal) zapytałem
grupowiczów, poprosiłem o konkrety i tyle tylko chciałem.
Jeśli grupa jest taka obrażalska potrzebna inna o nazwie ogrody - bez
obrażalskich.
zbyszu

13. Data: 2007-02-03 22:30:21

Od: "zbyszu" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zbyszu" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> Podczas gdy botanika zajmuje się badaniem roślin, zoologia jest gałęzią
> wiedzy zajmującą się badaniem zwierząt itd
> Co mi, więc biologia? Żebyś już wszystko wiedział, przez przypadek
> założyłem sklep ogrodniczy. Miał być tylko wędkarski. Czy to pojmiesz?
> Myślę, że będzie Ci trudno.
> Za kilka dni będzie za tą dziedzinę odpowiedzialna osoba, która się na tym
> zna, a problem mam ja teraz.
> I jeszcze jedno. Prosiłem o mądre odpowiedzi.
> Jeśli takich nie znasz, ogranicz się jedynie do czytania trudnych pytań.
> [...]
I jeszcze dodam. Mam 41 lat, a przez ostatnie 15 byłem hutnikiem w moim
mieście. Więc, jeśli chodzi o szkołę...
Sam sobie odpowiedz.
zbyszu

14. Data: 2007-02-03 22:52:54

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Podpowiesz, dlaczego? Jest rzeczą złą, że jesli ktoś pisze bzdury mam to
> tolerować? Nie mam 20 lat i nie muszę czytać o jakichś szkołach z
> biologią.
:)
ogolnie grupa nie jest zla
jakkolwiek istnienieje tu silne TWA ( towarzystwo wzajemnej adoracji)
:)
Jerzy to gupowy UNDEFINED
(uniwersalny nudziarz delibrujacy elekwentnie, finezyjnie i najczesciej
epatujacy durnotami )
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

15. Data: 2007-02-03 23:04:46

Od: "zbyszu" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Wiem o tym, bo "czapka" zawsze ma coś do powiedzenia.
Kiedys zapytałem o rośliny, a przeczytałem o kretach. Porąbane to nieźle.
Ogólnie jestem wesołym facetem i bezproblemowym, ale w sobotę zed wyjazdem
na pstrągi nie potrafie się opanować. Pozdr...
zbyszu
Poczekam, kiedy "czapka" zada pytanie. Odpowiem podobnie. Coś o księżycu i
polach manioku w Afryce.
A jeśli Pan Janusz sie obrazi za "czapkę" to już jest połowa sukcesu.
Mam nadzieję, że śpi snam spełnionego.

16. Data: 2007-02-03 23:19:33

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

zbyszu napisał(a):
> Użytkownik "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

uśMIECH zna się tylko na zdechłych rybach wyławianych ze swego stawu.
;-)
pozdr. Jerzy

--
pozdr. Jerzy

17. Data: 2007-02-03 23:22:21

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

18. Data: 2007-02-04 03:50:16

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

zbyszu wrote:

> Podpowiesz, dlaczego?

Ja podpowiem dlaczego. Po pierwsze, zadałeś pytanie w sposób prowokujący
do takiej odpowiedzi, jakiej udzielił Ci Janusz. Po drugie, zastrzegłeś
się od razu, że chcesz mądrej odpowiedzi. To od razu nastraja wiele
osób, przez przekorę, do udzielenia niemądrej. Po trzecie, wbrew temu,
co piszesz, najwyraźniej obraziłeś się Ty.

W grupę (każdą) trzeba wchodzić miękko, a nie metodą nastroszenia się i
walki.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

19. Data: 2007-02-04 03:53:30

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 3 Feb 2007 23:09:57 +0100, zbyszu napisał(a):

> Przywiozłem je wczoraj i wsadziłem w don. prod. Hiacynty mi się sprzedają,
> a tulipanki jeszcze nic nie puściły. Pewnie zrobią to za kilka dni.
> Moge przecież sprzedawać jako kwiaty. Pełno tego w marketach.
> Nie chodzi tu o kasę. Fajnie też trochę zarobić, ale nie kosztem klientów.
> Czy, jeśli kupią, to nic już z nich nie zrobią?

Trzeba było tak od razu.
Nie za bardzo wiem w czym tkwi Twój problem, nabuzowany cały jesteś
agresją.
Jeśli reszta zacznie wypuszczać liście i potem pąki kwiatowe to imho chyba
nie ma żadnego problemu.
Na proces pędzenia cebul jest już trochę za późno, tak intuicyjnie to
jedyne co mozesz zrobić to czekać i zapewnić im warunki zbliżone do
naturalnych.Jakoś nie wyobrażam sobie tulipanów w doniczkach, chyba że są
to karłowe odmiany.
Po przekwitnięciu należy z nimi postępowac tak samo jak z cebulami w
gruncie, zaczekać aż liscie w naturalny sposób zaschną. Potem wyjąć,
przesuszyć i wysadzić pod koniec lata do gruntu.
Przynoszę z pracy od dwóch lat cebule które były pędzone i wysadzam do
gruntu.
Jedyny problem mam z hiacyntami właśnie, bo nieszczególnie u mnie rosną i
szybko wygniwają. natomaist cebulice, krokusy i niskie żonkile mają się
dobrze.

Pozdrawiam,
Marta

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

20. Data: 2007-02-04 08:53:54

Od: "Jacek Gucio" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

zbyszu <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> Nie chodzi tu o kasę. Fajnie też trochę zarobić, ale nie kosztem klientów.
> Czy, jeśli kupią, to nic już z nich nie zrobią?

Rośliny cebulowe zimujące w gruncie należy posadzić jesienią.
Muszą się ukorzenić i wytworzyć liście i pąki kwiatowe, dopiero tak
przygotowane rośliny możesz przenieś do sklepu, ustawić w świetle i
stopniowo podnosić temperaturę.

Na przykład: od 15-16 do 18-20 stopni dla tulipanów a od 6-8 do 10 stopni
dla krokusów. W temperaturze powyżej 10 stopni u szafirków i krokusów
wyrosną same liście.

Pędzenie roślin cebulowych jest dosyć trudne, kosztowne i nie wszystkie
odmiany się do tego nadają.
Na Twoim miejscu nie zawracałbym sobie nimi głowy. Ale skoro już są w
doniczkach to może spróbuj je zadołować w ogrodzie. Część zakwitnie,
przyrosty cebul będą mizerne. Może część uratujesz.

Życzę powodzenia. Jacek

primula
Co to za roślina?
Alocasia Polly