Strona główna Grupy pl.rec.dom Tuning pralki

Grupy

Szukaj w grupach

 

Tuning pralki

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 1


« poprzedni wątek następny wątek »

1. Data: 2004-03-12 16:35:37

Temat: Tuning pralki
Od: Krzysztof Gmyr <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Taka mnie kiedys naszla mysl: skoro tuninguje sie samochody, komputery i
rozny inny sprzet, to dlaczego nikt nie bierze sie za sprzet AGD np.
pralki?
Patrzac na katalogi mozna zauwazyc, ze producenci wypuszczaja kilka
modeli pralek, ktore roznia sie wylacznie obrotami podczas wirowania.
Jakos nie wierze, ze wnetrza tych pralek czyms sie roznia. Mysle, ze
sprawa w programatorze (czyli tuning bylby latwy) albo w elektronice (i
tu juz gorzej, ale pwnie nie sa to za duze zmiany).
Moze ktos, kto rozbiera duzo takich sprzetow potwierdzi moje
spostrzezenia, albo jednak myle sie i tuning jest nieoplacalny (pomijam
tu utrate gwarancji, ale roznice pomiedzy pralkami 600 i 1200 obrotow sa
naprawde duze).

pozdrawiam

--
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Krzysztof Gmyr
l...@p...onet.pl

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


1. Data: 2004-03-12 17:26:24

Temat: Re: Tuning pralki
Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "Krzysztof Gmyr" <l...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:MPG.1abc0541b43a0b4998970b@news.tpi.pl...

> Jakos nie wierze, ze wnetrza tych pralek czyms sie roznia.

IMHO raczej się różnią i to dość poważnie, od napędu począwszy na
elektronice skończywszy (Zayzayer - do tablicy, oświeć nas jesli
możesz, jak to jest naprawdę, bo sam jestem ciekaw, czy mam
rację). Zewnętrzne podobieństwo wynika raczej z używania tych
samych obudów i podobnego wzornictwa.

Tak więc tuning pralki będzie możliwy raczej w niewielkim
zakresie i będzie się sprowadzał do "tjuninku" czyli tego, co w
99% spotyka samochody poddawane tej jakże wzniosle nazywanej
operacji: jakaś tjuninkowa naklejka na drzwi od bębna, wymiana
diod świecących na niebieskie, podświetlana (na niebiesko of
course) szuflada na proszek, może świetlówka UV wewnątrz bębna
(to juz temat dla zaawansowanych tjunerów ;-) ) no i jakis
kontrastowy pasek wymalowany na obudowie, naklejka
przedstawiająca orła na "masce" czy chociaz napis "Pjoneer" nad
drzwiczkami.

NMSP ;-))))

J.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2004-03-13 10:38:41

Temat: Re: Tuning pralki
Od: "Artur" <t...@n...adem.pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "Krzysztof Gmyr" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:MPG.1abc0541b43a0b4998970b@news.tpi.pl...
> Witam,
>
> Taka mnie kiedys naszla mysl: skoro tuninguje sie samochody, komputery i
> rozny inny sprzet, to dlaczego nikt nie bierze sie za sprzet AGD np.
> pralki?

witam

masz klasyczny objaw tzw. wiejskiego tuningu--czyli optycznego
samochód po tuningu prawdziwym różni sie zasadniczo od wersji fabrycznej .
Często ciężko się doszukać np. w zawieszeniu choćby 1 części fabrycznej .
To samo jest z pralkami ,sama różnica w obrotach wymaga na pewno innego
zawieszenia bębna i dokładnego usztywnienia i wyważenia mechanizmu ,
czyli to już jakby inna pralka---i tu sie bierze różnica w cenie .
To samo jest z samochodami
W jednym modelu potrafi być rozpiętość cenowa +100% w zależności od rodzaju
i pojemności silnika


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2004-03-13 14:38:35

Temat: Re: Tuning pralki
Od: Krzysztof Gmyr <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ktos, kiedys, a konkretnie t...@n...adem.pl napisal...

> masz klasyczny objaw tzw. wiejskiego tuningu--czyli optycznego
> samochód po tuningu prawdziwym różni sie zasadniczo od wersji fabrycznej .

No to mnie obraziles :) A tuning epromu programatora jakos do optycznego
tuningu nie pasuje. Dlatego pytalem o wnetrze pralki.

> Często ciężko się doszukać np. w zawieszeniu choćby 1 części fabrycznej .
> To samo jest z pralkami ,sama różnica w obrotach wymaga na pewno innego
> zawieszenia bębna i dokładnego usztywnienia i wyważenia mechanizmu ,
> czyli to już jakby inna pralka---i tu sie bierze różnica w cenie .

No wlasnie dlatego pytam kogos, kto w tym siedzi - moze jednak mechanizm
jest ten sam, a tylko sztucznie ogranicza sie obroty (cos, jak kiedys
byly blokady w motorowerach - wylacznie elektroniczne). Wiadomo, ze
wymiana 'bebechow' nie bedzie oplacalna, ale wymiana epromu - owszem.

--
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Krzysztof Gmyr
l...@p...onet.pl

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2004-03-13 18:02:00

Temat: Re: Tuning pralki
Od: <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niektóre pralki AEG mają funkcję update, która umożliwia upgrade
oprogramowania programatora, może ktoś napisze jakiś stjuningowany soft :)

Tomek


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2004-03-13 22:49:48

Temat: Re: Tuning pralki
Od: Adam Moczulski <w...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-03-13 15:38, Użytkownik Krzysztof Gmyr napisał:

> No wlasnie dlatego pytam kogos, kto w tym siedzi - moze jednak mechanizm
> jest ten sam, a tylko sztucznie ogranicza sie obroty (cos, jak kiedys
> byly blokady w motorowerach - wylacznie elektroniczne). Wiadomo, ze
> wymiana 'bebechow' nie bedzie oplacalna, ale wymiana epromu - owszem.

Ale chce Ci się ryzykować ? Programator do mojej pralki to 500zł,
silnik drugie tyle. A są pralki gdzie cżęści bywają dwa razy droższe. Z
kolei efekt w postaci 200 obrotów więcej będzie niemal niezauważalny.

--
Pozdrawiam
Adam

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2004-03-15 06:55:09

Temat: Re: Tuning pralki
Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." napisał(a):

> Tak więc tuning pralki będzie możliwy raczej w niewielkim
> zakresie i będzie się sprowadzał do "tjuninku" czyli tego, co w
> 99% spotyka samochody poddawane tej jakże wzniosle nazywanej
> operacji: jakaś tjuninkowa naklejka na drzwi od bębna, wymiana
> diod świecących na niebieskie, podświetlana (na niebiesko of
> course) szuflada na proszek, może świetlówka UV wewnątrz bębna
> (to juz temat dla zaawansowanych tjunerów ;-) ) no i jakis
> kontrastowy pasek wymalowany na obudowie, naklejka
> przedstawiająca orła na "masce" czy chociaz napis "Pjoneer" nad
> drzwiczkami.
>
> NMSP ;-))))

Zapomniałeś jeszcze o:

- utwardzeniu zawieszenia;

- podświetleniu spodu na fioletowotrupi kolor;

- podświetleniu gałki programatora oraz dodaniu przycisku TURBO;

- dodaniu obrotomierza wskazującego aktualne obroty pralki.

Poza tym siarczysty LOL.

A tak zupełnie poważnie: MZ wszystko siedzi w sofcie programatora a jego
zdobycie jest chyba niemożliwe, z resztą po kiego grzyba to robić ?

--
Piotr Jankisz
Małe co nieco o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2004-03-15 08:43:16

Temat: Re: Tuning pralki
Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora


"PeJot" <P...@o...pl> wrote in message news:4055534D.FC5855AA@o2.pl...
>
A tak zupełnie poważnie: MZ wszystko siedzi w sofcie programatora a
jego
> zdobycie jest chyba niemożliwe, z resztą po kiego grzyba to robić ?

Soft nie byłby taką znów trudną sprawą, ale nie przypuszczam, żeby to
się do softu sprowadzało. Podejrzewałbym jak najbardziej hardware'owe
różnice: napęd i zawieszenie przede wszystkim. Po raz drugi wzywam do
tablicy jakiegoś pralkowego fachowca. Zayzayer?

J.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2004-03-15 09:54:25

Temat: Re: Tuning pralki
Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." napisał(a):
>
> A tak zupełnie poważnie: MZ wszystko siedzi w sofcie programatora a
> jego
> > zdobycie jest chyba niemożliwe, z resztą po kiego grzyba to robić ?
>
> Soft nie byłby taką znów trudną sprawą, ale nie przypuszczam, żeby to
> się do softu sprowadzało. Podejrzewałbym jak najbardziej hardware'owe
> różnice: napęd i zawieszenie przede wszystkim.

A ja nie podejrzewam. W produkcji seryjnej sporego asortymentu AGD
jednym ze sposobów na obniżenie ceny wyrobu gotowego jest maksymalne
ograniczenie asortymentu części składowych, pasujących do wielu typów.
Bęben, zawieszenie i napęd w pralce 1200 1/min może spokojnie pracować w
pralce z 800 1/min.

--
Piotr Jankisz
Małe co nieco o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2004-03-15 10:32:33

Temat: Re: Tuning pralki
Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora


"PeJot" <P...@o...pl> wrote in message news:40557D51.C1EEB301@o2.pl...
> "Jarek P." napisał(a):

> A ja nie podejrzewam. W produkcji seryjnej sporego asortymentu AGD
> jednym ze sposobów na obniżenie ceny wyrobu gotowego jest maksymalne
> ograniczenie asortymentu części składowych, pasujących do wielu
typów.
> Bęben, zawieszenie i napęd w pralce 1200 1/min może spokojnie
pracować w
> pralce z 800 1/min.

Może, oczywiście. Ale czy to by miało ekonomicznie sens? Samochody
przecież też możnaby produkować z silnikami max. pojemności i mocy i w
tańszych modelach jedynie je dławić a tego sie nie robi, bo takie
oszczędności są absurdalne, taniej wychodzi wsadzanie tam w zalezności
od klasy modelu takiego albo innego silnika. I myslę, że w pralkach
jest podobnie: ta sama obudowa, ten sam osprzęt, ale silnik, może
zawieszenie i sam nie wiem co jeszcze wtykane takie jaki ma być model.

J.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : [ 1 ] . 2


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

OSŁONY NA GRZEJNIKI - JAK BARDZO POCHŁANIAJĄ CIEPŁO?
Czy ktos w Warszawie uzywa jeszcze tel.komorkowego TRIUM GEO@
Pralak Indesit - ktora wybrac?
Która pralka jest lepsza?
sol do zmywarek a zwykla sol

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

Prasa do oleju na użytek domowy
Re: Zerowatt zx 33 - instrukcja obslugi
jak dotrzeć do głowicy baterii
Kuchenka gazowa z regulacją temperatury
Mleko w ekspresie

zobacz wszyskie »