Umysł wyzwolony czyli perpetuum mobile.

81. Data: 2013-04-18 16:57:18

Temat: Re: Umysł wyzwolony czyli perpetuum mobile.
Od: LeoTar <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-04-17 10:33, Trybun pisze:

> Jeb*ty nie jeb*nięty - gdzie jak w necie można pogadać na tematy o
> których w realu nawet się nie myśli? Oczywiście z tym niepotrzebnym
> crossowaniem na fizykę masz rację.

Fizycy, podobnie jak i duchowni rozważają sprawy eschatologiczne. A
takich spraw dotyczą moje rozważania.

--
Władek Tarnawski
LeoTar

82. Data: 2013-04-18 17:10:47

Od: Marcin N <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-04-17 20:00, Trybun pisze:

> Jednak pozostanę przy tym co napisałem wcześniej - Tylko własne
> postrzeganie świata, nie ujęte w żadne schematy może przybliżyć
> człowieka do PRAWDY.

Ha, ha, ha.

Człowiek tym się różni od zwierząt, że jest w stanie uczyć się na
błędach i sukcesach poprzednich pokoleń. Gdyby miał polegać na sobie to
by dalej zamieszkiwał jaskinie i nie umiałby rozniecać ognia.

Aleś wymyślił...
Tak to jest, jak za "naukowe myślenie" zabiera się religijny ortodoks.

--
MN

83. Data: 2013-04-18 17:11:28

Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-04-18 16:57, LeoTar pisze:

> Fizycy, podobnie jak i duchowni rozważają sprawy eschatologiczne.

W żadnym wypadku. To wielkie niezrozumienie fizyki wynikłe
z obcowania z literaturą popularnanaukową bredzącą o teorii
wszystkiego.

Fizyka odpowiada na pytanie "jak", nie "dlaczego".
Dodatkowo robi to w ramach jakiegoś modelu, najczęśćiej
matematycznego. Nie są to nigdy 'teorie ostateczne',
minimaliści powiedzieliby, że nawet nie wiadomo, czy te teorie
dotykają tego, co się naprawdę dzieje, a jedynie odtwarzają
to co się dzieje na pewnym poziomie (ruchu galaktyk czy
własności skrzatów, tfu, cząstek elementarnych).

Starzy brodaci fizycy co jakiś czas przebąkują o teorii
wszystkiego*) jako o możliwej teorii wyjaśniającej sposób
działania (znow jak, nie dlaczego) całość świata w sposób
pełny, nie pozostawiający miejsca na nieznane zjawiska,
ale to bardziej filozofia niż fizyka. Wliczając w to pytanie,
czy taka teoria w ogole jest możliwa.

*) częściej tym mianmem określa się teorię kwantową obejmującą
spowim zakresem grawitacje i, powiedzmy, model standardowy
(nie jako składowe teorie, ale ten obszar opisywanych zjawisk).

Na razie się nie udaje czegoś takeigo wytworzyć, a i jak się uda,
nie ma żadnych powodów podejrzewać, żę taka teorie będzie ostateczna
i będzie opisywać wszystkie mechaniczne zjawiska świata materialnego.

pzdr
bartekltg

84. Data: 2013-04-18 18:04:57

Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości

> Fizyka odpowiada na pytanie "jak", nie "dlaczego".

Zjawiska fizyczne opisuje sie kinematycznie i dynamicznie.

Przykladem jest opis ruchu planet. Taki opis jest blizej matematyki niz
fizyki.
Prawdziwa fizyka zaczyna sie od szukania odpowiedzi na pytanie "dlaczego".

Zalosnym przykladem opisu kinematycznego sa wypociny inz. Heaviside.
S*

85. Data: 2013-04-18 19:35:38

Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości grup

|Fizyka odpowiada na pytanie "jak", nie "dlaczego".

A komuniści nic tylko dbają o dobro ludu pracującego
miast i wsi.
Gówno prawda.

86. Data: 2013-04-18 19:55:09

Od: "kali" <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pełny, nie pozostawiający miejsca na nieznane zjawiska,
> ale to bardziej filozofia niż fizyka. Wliczając w to pytanie,

zauważ różnice - on mówi o fizykach - o ludziach
TY o fizyce - nauce - reperezntowanej przez anonimową
armie "wyrobników"

I tak jak w armii - szergowy nie ma prawa pytać
dlaczego ? ma wykonywac rozkazy
I dla takiego szergowca - armia to jest nie pytanie :
dlaczego atakowac - tylko pytanie : jak atakować
jak salutować - jak policzyć
Jednak poza szeregowcami sa jeszcze - powiedzmy
startedzy (starsi brodaci ? )- oni nie pytaja jak ? -
tylko co ? i dlaczego ?.
Oni wymysłają te modele/koncepcje/regulaminy które
potem szeregowcy/studenci opanowuja i realizuja
na rozkaz/egzaminie.

Czyli każdy widzi taką fizyke/armie jaką potrafi
- jak odpowiada jego poziomowi.

Sprowadzając fizyke tylko do obliczeń matematycznych
w istniejącym modelu wykluczasz z niej część dotyczącą
powstawania/odkrywnia/tworzenia tych modeli czyli część
metafizyczną nie ścisła i nie matematyczną.
Jednak zapytam - kto miałby to robić ?
Sądzisz, że poeci stworzą Ci kolejny/lepszy model fizyczny ?
Ta działalnosć to jest tez fizyka tylko troche trudniejsza
i wymagająca kreatwności. Tego nie uczą w szkole
to coś (potrzebe tworzenia) trzeba mieć w sobie.

Oczywiście, ze nadmiar - niezamawianej/niepotrzebnej- kreatywności
może być męczący ale tak samo męczący jest salutujący
- bez potrzeby/jak automat -w kazdej sytuacji szeregowy.

87. Data: 2013-04-19 08:46:44

Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kali" napisał w wiadomości grup

> [...]
| tylko co ? i dlaczego ?.
|Oni wymysłają te modele/koncepcje/regulaminy które
|potem szeregowcy/studenci opanowuja i realizuja

Popełniasz błąd, traktując to, co napisał Bartek, poważnie.
Przecież to fizyk.
Bartek wyczytał to w Księgach, więc wierzy i powtarza.
A to, że wszyscy dokoła niego odpowiadają na pytania
"dlaczego" i to, że sam na nie też masowo odpowiada -
to przecież nijak nie przeczy temu, co jest w Księgach.
No bo jak mogłyby fakty przeczyć temu, co jest w Księgach,
skoro to, co jest w Księgach, jest słuszne i prawdziwe?

88. Data: 2013-04-19 11:02:54

Od: "kali" <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Woźniak" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

Użytkownik "kali" napisał w wiadomości grup
>Popełniasz błąd, traktując to, co napisał Bartek, poważnie.

błądzić ludzka rzecz :))))

>Przecież to fizyk.

ale nie mozna ich winić za ich ideologie/paradygmaty
bo to napisali im filozofowie - oni się tylko do tego stosują
mniej lub bardziej świadomie :)))

Np. taki Ludwig Wittgenstein bardzo lubił logikę i
wydawało mu się, że świat jest w pewien
logiczny sposób uporządkowany, że ma strukturę
Gdy cos nie pasowało do tej wizji zostawało odrzucone
,,O czym nie można mówić o tym trzeba milczeć"

Mowa odbywa się w jezyku matematyki.
Ponieważ tworzenie/istota modeli nie da sie wyrazić
w tym języku - .mało- modele się zmieniają -
i tych zmian nie da wyjaśnić sie matematycznie
to należy o tym milczeć czyli wyrzuć to
z "naszego naukowego świata".
Bartek tu nie winien.
:)))

89. Data: 2013-04-19 11:42:26

Od: a...@o...net.nz szukaj wiadomości tego autora

From: "kali" <g...@t...pl>

> [...]
> może być męczący ale tak samo męczący jest salutujący
> - bez potrzeby/jak automat -w kazdej sytuacji szeregowy.

:o)

od urodzenia do śmierci się uczymy ( żyć )
to wystarcza rzemieślikom - robotom itp
człowiekowi do Życia potrzeba twórczości
nie tylko cudzej (o; boskiej ;o) Sztuki .
wśród matematyków fizyków filozofów fotografów
piłkarzy bokserów muzyków poetów zdarzają się
* prawdziwi artyści * kierowcy F1 Grand Prix
cuisiniers des rois et rois des cuisiniers
( SUPERIOR TASTE AWARD ) . . . którzy zauważają
że przez dwa punkty ( A - księżyc i B - oko )
przechodzi więcej niż jedna prosta bo panta rhei
niepodobna wstąpić dwukrotnie do tej samej rzeki itd

;o)

90. Data: 2013-04-19 12:38:13

Od: "kali" <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

b.googlegroups.com...
From: "kali" <g...@t...pl>

>:o)

>od urodzenia do śmierci się uczymy ( żyć )

<<
Lubo jako my się cieszył - czym? - nie miał pojęcia
I umierał taki mądry, jak był w czas poczęcia.

co tu dużo gadać - "zaśpiewajmy" :)))

http://www.youtube.com/watch?v=hCc-OPnHiEk&feature=p
layer_detailpage

Tradycyjna prostytucja
Toniemy w nienawiści, z przyzwyczajenia przestajemy ją dostrzegać.
Bez okazji.
Terroryzm
Przeciw poezji