Prunus lusitanica

21. Data: 2003-01-28 10:36:32

Temat: RE: Prunus lusitanica
Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Katarzyna Tkaczyk

> Użytkownik Bogusław Radzimierski <a...@o...pl> w

> Zamojkiego.
>
> Przepraszam, ale czy mowa jest o wiśni czy o robinii?

Cytuję 'Niczym na Acer negundo'
Rozumiem że te przebarwienia to na Robini :-)
Bogusław skołowany przez Katarzynę :-)

22. Data: 2003-01-28 11:58:53

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr.Tomczak <P...@a...waw.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b15htv$2j2i$...@f...acn.pl...
> Andrzeja polecam z wielu powodów - po pierwsze znajomy, po drugie
zwariowany

A ja znalazłam stronę szkółka pana Andrzeja i z tego co wyczytałam, to nie
prowadzi on sprzedaży detalicznej. Natomiast trafiłam na szkółkę państawa
Szmitów i zachwycił mnie jesion widoczny na zdjęcu
http://www.szmit.com.pl/szmit/indexpl.htm dla mnie cuudoo!!!
Kaśka

23. Data: 2003-01-28 12:24:57

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b15rcq$od8$1@news.tpi.pl Katarzyna Tkaczyk
<k...@e...com.pl> napisał(a):

> Natomiast trafiłam na szkółkę państawa
> Szmitów i zachwycił mnie jesion widoczny na zdjęcu
> http://www.szmit.com.pl/szmit/indexpl.htm dla mnie cuudoo!!!

Hejka. I do Ciechanowa masz bliżej jak do Wołomina. A tak na marginesie
zdjątek. Czy ktoś ma Amanogawę i jak ona przezimowuje? Już miałem ją kupić,
ale wystraszyłem się, że u mnie wymarznie :-(
Pozdrawiam jaśniej, ale wietrznie Ja...cki

24. Data: 2003-01-28 16:04:33

Temat: WETO, WETO i JESZCZE RAZ WETO !!!!!
Od: "Michał Łąpieś" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wszyscy wybaczcie że krzyczę, ale zgłaszam głośne WETO ! WETO!
Panowie !
Czytam i oczy przecieram.... Toć ja wg. Waszych wskazówek zacznę planować
posadzenie żywopłotu z aukuby.
Piotrze , jaki podział zalicza polskie wybrzeże do czwartej strefy? Ja nie
znajduje potwierdzenia ani u Rehdera ( podział amerykański - Polska
w strefy poniżej -20 st.), ani u Heitza-Schrreibera, o Krusmanie nie
wspomne, wszędzie Polska znajduje się w strefie piątej ( umownie,to tak
nazwijmy, bo występuja tu pewne różnice), z temperaturami min ok. -20-23 st
C.
Porównywanie wprost obszaru Polski (minimalna temp. -23) do Anglii( - 17 na
terenach Szkocji od strony Morza Północnego) jest też nie na miejscu (wpływ
klimatu oceanicznego i Prądu Zatokowego, swoją drogą i tak dobrze, że nie
przeczytałem tu o Irlandii, to było by jeszcze ciekawsze).
A co do Rogowa to proszę weż pod uwagę wpływ całego kompleksu leśnego, jak
również specyfikę Wysoczyzny Łódzkiej ( potwierdzenie znajdziesz dość łatwo
w opracowaniach pomiarów stacji meteo na Ursynowie i w Rogowie, porównaj
temperatury ,ale i opady).
Grupę czyta sporo ludzi, i naprawdę proszę nie wysuwaj zbyt daleko idących
wniosków przez wzgląd na innych, bowiem złe zrozumienie Twych słów może
narobić komuś wiele szkody.
Z wyrazami szacunku
Michał

25. Data: 2003-01-28 16:16:12

Od: "Bpjea" <b...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcialbym zauwazyc, ze faktycznie coraz bardziej dyskusja ta odchodzi od
tematu P. lusitanica.
Szanowni grupowicze, prosze mnie nie mieszac w sprawy z okolic "Variegata"
:)
Jestem za formami zielonymi. Te pstre sa zwykle wrazliwsze (nie wspominajac
o tym, ze mi sie nie podobaja), rosna z reguly wolniej i w naturalnych
warunkach raczej nie sprostalyby konkurencji.
Wszelkie informacje dotyczace P.lusitanica sa nadal mile widziane :)

pozdrawiam,
Bpjea

26. Data: 2003-01-28 19:03:34

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bpjea <b...@...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b16ab6$75u$...@n...tpi.pl...
> Chcialbym zauwazyc, ze faktycznie coraz bardziej dyskusja ta odchodzi od
> tematu P. lusitanica.

To jest jak najbardziej naturalne na grupie

> Szanowni grupowicze, prosze mnie nie mieszac w sprawy z okolic "Variegata"
> :)
> Jestem za formami zielonymi.

Rzecz gustu ja wolę te o pstrych listkach

>Te pstre sa zwykle wrazliwsze (nie wspominajac
o tym, ze mi sie nie podobaja), rosna z reguly wolniej i w naturalnych
> warunkach raczej nie sprostalyby konkurencji.

I dlatego sadzimy je w ogrodach, gdzie nie muszą konkurować.

Kaśka

27. Data: 2003-01-29 00:41:07

Temat: WETO, WETO i JESZCZE RAZ WETO !!!!!(Vetui Vetustior!!)
Od: "Piotr.Tomczak" <P...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Drogi Michale!
(Vetui Vetustior!!)

Zgadzam się z Tobą ( w kilku kwestiach ).
Między nami to mam nadzieję, że kolejna zima będzie na tyle ostra że wymrozi
wszystkie "holenderskie" dziwadła z importu które znalazły się w naszych
centrach ogrodniczych. Rośliny te po rozpakowaniu z holenderskich tirów są
często wciskane przypadkowej osobie nie obeznanej z zagadnieniami
geobotaniki ale dla roślinolubów to może być wyzwanie.
Nie zaprzeczysz że fizjografia terenu czyli np uwarunkowania wynikające z
jego ukształtowania, położenie (np w mieście czy na jego peryferiach) a
także wystawa - miejsce i to czy zapewnia ono osłonę decydują o sukcesie
uprawy roślin introdukowanych z innych stref klimatycznych.
Mając na myśli moją(hic!) strefę - oparłem się na własnych obserwacjach
wzrostu roślinności w okolicach ZATOKI GDAŃSKIEJ a w szczególności
WŁADYSŁAWÓWA - HELU. Podobne warunki spotykane są na Podgórzu Sudeckim i
wąskim pasie nadmorskimWybrzeża Zachodniego min. na linni Gdańsk-Koszalin.
Klimat tam panujący - z łagodnymi zimami, bez nagłych skoków temperatur
sprzyja uprawie amatorskiej bardziej wybrednych roślin zimozielonych np
wspomnianej przez Ciebie aucuba. Ten makroregion przypomina poniekąd
klimatycznie "morską " Holandię. Zapewniam Ciebie iż na wspomnianym terenie
znalazłem kilka dziwnych i nietypowych jak na warunki Polskie taksonów a ich
wymiary spowodowały zakłopotanie pracowników byłego Zakładu Dendrologii
SGGW.
Co do uprawy roślin na skalę amatorską - czyli taką by cieszyły oko
amatora - PEWNE egzoty można PRÓBOWAĆ sadzić we własnych
ogródkach-zapewniając im optimum warunków. Dzięki zapewnieniu tego optimum w
moim ogrodzie rośnie czwórczak, drzewo harakiri i piękne opuncje oraz cała
masa dziwnolągów w przeważającej części rodem z Japonni (w tym dużo arali)
Zapraszam do ogrodu zapewne tez Ciebie wprowadzę w zakłopotanie :). ( Na
marginesie ładny okaz czwórczaka rośnie w Łazienkach królewskich a
lokalizację innych podał prof Siewniak w Komunikatach Dendrologicznych -
chyba cała seria o egzotach była swojego czasu w tym piśmie publikowana(
GUBIę WĄTEK:)).
Należy się zastanowić czy te rośliny rosną czy wegetują, ale gwarantuję że
napewno cieszą moje oko. (Rozważ sobie w tym miejscu budleję i to ze w
naszych warunkach zachowuje sie jak bylina).
Podkreślam nie propaguję sadzenia tych roślin jako gatunków do nasadzeń na
terenach zieleni miejskiej i zapewne tylko przez zawiść poleciłbym Tobie
posadzenie żywopłotu z aucuba. (Ładne żywopłoty z tego gatunku widziałem
ostatnio w Paryżu :) ale u nas się ten numer nie uda choc w szkółce
podwarszawskiej widziałem kwaterkę tej rosliny na jakieś 200 m żywopłotu).
Dzięki takim poczynaniom które jak widze krytykujesz w Glinnej i
Przelewicach mieliśmy do niedawna okazy mamutowca które dorosły do około 40
m wysokości.
No cóż Rehder, Krusman jestem obeznany z tymi pozycjami, radzę jednak
zapoznać się z rodzimymi pozycjami prace Helwiga, Bojarczuka, Senety a i
Szymanowskiego poniekąd warto poczytać.
Popularny, podawany w wielu publikacjach podział Polski na 6 stref
klimatycznych uważam za mało szczegółowy, lecz podstawowy dobór należy na
nim oprzeć. W przypadku egzotów wynikających z zachcianek pozostaje intuicja
i zagwarantowanie warunków zastepczych lub zimna szklarnia :), a w przypadku
srogiej zimy - kompost .

Pozdrawiam
Piotr Tomczak

ufff,,,

28. Data: 2003-01-29 00:46:03

Od: "Piotr.Tomczak" <P...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

o Robinia pseudoacacia "Karolina Zamojska " - odmiana polska - szkółki
Podzamcze k. Garwolina - hr Andrzeja Zamoyskiego - opis odmiany dawne
cenniki szkółek - biblioteka Jagiellońska - drzeworyt liscia, opis -
Dolatowski "Historia Ogrodnictwa ........"
zdjęcia mogę przesłąc na priv
pozdrawiam

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik Bogusław Radzimierski <a...@o...pl> w wiadomości
do
> grup dyskusyjnych
> napisał:AEELLCFPEPACHFAEFIBEIEHJDHAA.abies@ogrod-bot
aniczny.pl...

29. Data: 2003-01-29 00:49:52

Od: "Piotr.Tomczak" <P...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

w razie wizyty Pan Andrzej nie szczuje psami ...gwarantuje - co do odmiany
Fraxinus...... aucubefolia to fajna jest ale sie wyradza, choć 20-25 metrowy
egzemplarz rośnie w Żbikowie

30. Data: 2003-01-29 03:05:55

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> wrote in message
czny.pl...

> Ja swoją znajduję w najmniej oczekiwanych miejscach, wolę zdecydowanie
> Acer negundo.

Ja mam do klonow jesionolistnych jakas niechec.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz