Walentynkowa kolacja

1. Data: 2005-02-02 16:02:56

Temat: Re: Walentynkowa kolacja
Od: "Leszek" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:15dnh7eljgzw4$.dlg@czarodziejka.net,
Tatiana typed:

> makaron w sosie z łososiem i śmietaną (szukaj w archiwum grupy,
> przepis najlepszy podawała Lia)
> białe wino
> lody z bitą śmietaną na potem ;>

Trzeba było jeszcze dodać, że sprzedała to pod nazwą
tagiatelle
Bez tego szukanie trwało o wiele za długi :)
Pytanie +łosoś +śmietana +makaron nie pozwoliły na znalezienie przepisu.

Chodzi o to?

"Tagliatelle z kremem łososiowym
(4 porcje)

- 500 g makaronu
- 30g masła
- 1 duza cebula, drobno posiekana
- 250 ml smietany
- pol szklanki białego wytrwanego wina
- 2 łyzki posiekanegokoperku
- 2 małe ogóreczki
- 150 g wedzonego łososia pokrajanego w paski

* makaron ugotowac al dente
* roztopiuc masło na patelni, dodac cebule i podsmazyc do zmiekniecie i
zezłocenia
*dolac smietan ei wino, wsypac koperek, gotowac 4 minutki, odstawic w
ciepłe
miejsce
* obrac ogórki
* odcedzis makaron, i zpowrotem wrzucic do garnka
*wymieszac z sosem, ogórkiem (pokrajanym na cieniutkieplasterki, takie
prawe
przejrzyste) i łososiem
* posypac swiezo zmielonym czarnym pieprzem
* n atalerzu mozn aozdobic oorkiem i koperkiem

Tagliatelle z sosem pomidorowym
- 500 g makaronu
- 2 łyzki oliwy z oliwek
- 1 posiekan acebula
- 1/2 szklanki suszonych pomidorów w plasterkach
- 2 roztarte zabki czosnku
- puszka (ok 400g) posiekanych pomidorow konserwowych
- szklanka czarnych oliwek (ju zbez pestek)
- 1/3 szklanki swiezej posiekanej bazylii
- pieprz - starty parmezan do posypania

* makaron al dente
* n apatelni rozgrza oliwe, dodac cebulke i smazyc 3 min do zmiekniecia,
dodac suszone pomidory i czosnek, i smazy cjeszce minute
*dodac posiekane pomidory, oliwki, bazylie, doprawi cpieprzem -
doprowdzic
do wrzenia, dusis n amałym ogniu 10 min
* wymiexzac makaron z sosem
*posypac serem

Tagliatelle z wedzonym łososiem - bardzo szybkie i łatwe

500 g makaronu ugotowac al dente
roztopic 50 g masła w małym garnku
zdjąć z ognia, dodac 125 g drobno pokrajanego wedzonego łososia, 3 łyzki
kaparow ,2 łyzki posiekanego koperku, wlac sok z połowy cyttryny,
doprawic
sola i pieprzem
wymieszac z makaronem

Wszystkei wypróbowane

Smacznego
Lia (uwielbiająca makarony) :)"

Leszek

1. Data: 2005-02-02 17:47:14

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 2 Feb 2005 17:02:56 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Leszek*, w
wiadomości news:<news:ctqtjl$1653$1@main.viknet.pl> zawarł, co następuje:

nie o to mi chodziło, tylko o
http://glinki.com/?l=8iech4
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2005-02-02 18:42:28

Od: "Leszek" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:1y0rkv8515ti8$.dlg@czarodziejka.net,
Tatiana typed:

> nie o to mi chodziło, tylko o
> http://glinki.com/?l=8iech4

A to też znalazłem. Jeden autor :)

Leszek

1. Data: 2005-02-02 21:19:42

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-02-01 21:55:34 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Kama* skreślił te oto słowa:

> Smacznego
> Lia (uwielbiająca makarony) :)

Tatiana jednak wspominała o innym przepisie podawanym przeze mnie z tego co
się orientuję.
Chodziło o ten:

Na poczatek bardzo dorobno siekamy cebule (3 male) i dwa zabki czosnku.
Podsmazamy to na oliwie z oliwek, az sie cebula zeszkli.
Nastepnie dodajemy wedzonego łososia, tez drobno pokrojonego ( ja uzywam
lososia salatkowego firmy Koral - nota bene ta sama firma robi takiego
lososia dla Tesco, i sprzedawane jest to pod marka Tesco - jest tansze, a
niczym sie nie rozni). Smazymy to razem, az łosos delikatnie zbieleje.
Nastepnie zalewamy to 0,5l slodkiej smietany - ja daje 30%, ale 18% tez sie
sprawdza.
No i teraz trzymajac to na ogniu caly czas mieszamy, bo to bedzie sobie
gestniało.
Dodaje sie tez pokrojone drobno slodkie pomidory (obecnie to z puszki - ze
3 pomidory wystarcza). Nie daja one zasadniczo smaku, raczej kolor.
Doprawia sie to bialym pieprzem, chilli, oregano i szczypta cukru.
Na koniec mozna dorzucic pokrojone w cwiartki oliwki.
Miesza sie z makaronem ( u mnie penne) i na talerz :) I jeszcze oregano
mozna posypac.
--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

1. Data: 2005-02-02 21:22:41

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-02-02 09:36:13 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Elma* skreślił te oto słowa:

> Witam!
> Mam pytania:
> 1. Jaki najlepszy makaron - rurki, kolanka, spaghetti...?

Jak nazwa potrawy wskazuje - tagliatelle - to są wstążki.

> 2. Te ogórki to rozumiem świeże nie kiszone czy konserwowe?

Przetestowane i na świeżych, i na konserwowych.

> 3. Czy moze byc koperek suszony?

Raczej nie.

> Czy w efekcie otrzymam potrawe w "walentynkowym" kolorze znaczy lekko
> rozowo-czerwona?

Na pewno nie.

Ale różowawą potrawę otrzymasz z przepisu, który podałam w tym wątku. I
polecam właśnie ten przepis - bo danie jest przepyszne.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

1. Data: 2005-02-03 08:30:30

Od: Bunny <x...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

No nie teraz to ja juz nie wiem co wybrac...trzeba bedzie przetestowac
wszystkie przepisy po kolei :)
Dziekuje :)

Pozdrawiam,
Bunny :)

1. Data: 2005-02-03 11:28:46

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lia wrote:

> Na poczatek bardzo dorobno siekamy cebule (3 male) i dwa zabki
> czosnku.
/ciach/

Lia, to jest porcja na 2 osoby? Te pół litra śmietany na dwoje to dość
sporo, jak na moje biodra... :(

Ania

1. Data: 2005-02-03 11:34:19

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 3 Feb 2005 12:28:46 +0100, Waćpanna lub Waćpan *A.L.*, w
wiadomości news:<news:ctt1tk$3fi$1@atlantis.news.tpi.pl> zawarł, co
następuje:

> Lia, to jest porcja na 2 osoby? Te pół litra śmietany na dwoje to dość
> sporo, jak na moje biodra... :(

IMO na trzy :)
ja robiłam z 300ml śmietany i na dwie normalne osoby starczyło

1. Data: 2005-02-03 11:41:21

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-02-03 12:28:46 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *A.L.* skreślił te oto słowa:

> Lia, to jest porcja na 2 osoby? Te pół litra śmietany na dwoje to dość
> sporo, jak na moje biodra... :(

U mnei na trzy, ale na normalnie jedzące na 4, może nawet 5 osób :]
--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

1. Data: 2005-02-03 11:42:16

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-02-03 12:34:19 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Tatiana* skreślił te oto słowa:

> IMO na trzy :)

Hehe - dokładnie, ale my podobnie żarłoczne jesteśmy.
Jak obserwuję innych ludzi to jakoś dużo mniejsze porcje jadają :]

--
Lia

Jak pić Tekilę!!- poradżcie
Co jecie dziś na obiadek?