Wiązadła kolanowe - dieta

następny post »
From: Marcin Szczepaniak <s...@k...sieradz.info>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Wiązadła kolanowe - dieta
Date: Mon, 10 Feb 2003 11:51:31 +0000 (UTC)

Witam.

Niedawno przeszedłem zabieg regeneracji przedniego wiązadła kolanowego.
Z róznych źródeł słyszałem, że dobrym wspomaganiem jest odpowiednia
dieta - bogata we wszelakie galaretki, zimne nóżki itp. Doczytałem
również, że chodzi tu o dostarczenie organizmowi odpowiedniej ilości
kolagenu (nie bezpośrednio, gdyż jest zbyt duży cząsteczkowo, ale
poprzez jego pochodne - hydrolizaty itp). Wiadomo jednak, że zelatyna
powstaje pod wpływem temperaturowego rozkładu kolagenu. Moje pytanie
brzmi następująco: czy zelatyna (w postaci galaretek) jest wystarczającym
składnikiem diety, czy lepiej zaopatrzyć się w preparaty typu "Kolagen
Activ" (jakis hydrolizat jak wynika z reklamy) ?
Chodzi mi o to czy te preparaty nie są zwykłym naciąganiem na kasę.

PRzepraszam jeśli pytania są banalne badź nielogiczne - medycyna nie
jest moją natywną dziedziną:)

Marcin Szczepaniak e-mail: s...@s...info
tel: +48 609 821 691 www: www.szczepan.sieradz.info