Wiśnie z nalewki

1. Data: 2003-08-20 17:25:29

Temat: Wiśnie z nalewki
Od: "RaV" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Po miesiącu czekania zlałem nalewkę wiśniową. Co zrobić z wiśniami? Jest ich
5 litrów i nie bardzo mam pomysł jak je przechowywać. W lodówce odpada - za
mała. Wpakować w słoje, zasypać cukrem i co dalej? Pasteryzować, czy
wystarczy włożyć je w wyparzone słoje? Macie jakieś doświadczenia. W
poprzednich latach nie miałem kłopotu, bo miałem znacznie mniejszą ilość
owoców, w tym roku zaszalałem. Do czego można wykorzystać takie wiśnie?
Ciasto-torcik, deser lodowy, ale co jeszcze?

Pozdrawiam
.Rafał

ps. a podobno od przybytku głowa nie boli.

1. Data: 2003-08-20 18:15:00

Temat: Re: Wiśnie z nalewki
Od: "Sławek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Do czego można wykorzystać takie wiśnie?
> Ciasto-torcik, deser lodowy, ale co jeszcze?

Zjeść...zamiast upic sie nalewką mozna ujeść sie wiśniami :)

1. Data: 2003-08-20 19:45:10

Od: "RaV" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Użytkownik "Sławek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> Zjeść...zamiast upic sie nalewką mozna ujeść sie wiśniami :)

5 litrami??? Przez tydzień bym nie wytrzeźwiał :)

--
_______________________________________
Życie jest jak gulasz, nigdy nie wiesz na co trafisz.

Pozdrawiam
.Rafał

1. Data: 2003-08-20 21:35:14

Od: "Sławek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 5 litrami??? Przez tydzień bym nie wytrzeźwiał :)

Kurde, to podziel sie z nami, albo zrób jakies ciasteczka rozweselajace,
albo lody wiśniowe.
Sławek

1. Data: 2003-08-21 05:36:56

Od: "Shivman" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "RaV" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Po miesiącu czekania zlałem nalewkę wiśniową.
> ..................Pasteryzować

Pasteryzować po nalewce? :-)
Ja bym to zalał syropem z cukru tj. zagotować potrzebną ilość wody
rozpuszczając w nim cukier, a następnie zalał i do spiżarki.
Mam na cały rok jak znalazł półfabrykat do ciast a nawet do herbaty :-)
Shivman
s...@p...onet.pl

1. Data: 2003-08-21 07:57:20

Od: "Edyta" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po miesiącu czekania zlałem nalewkę wiśniową.

Zrobiłam po raz pierwszy nalewkę. Trzymam ją w słoiku - czy powinna ona
leżeć w cieniu czy w słońcu?
- mam słoikiem potrząsać raz dziennie?
- ma być szczelnie zamknięty, czy mogę go otwierać?

Edyta

1. Data: 2003-08-21 08:29:46

Od: "Rafał Wylociński" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Użytkownik "Edyta" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Zrobiłam po raz pierwszy nalewkę. Trzymam ją w słoiku - czy powinna ona
> leżeć w cieniu czy w słońcu?

No to nie będziesz miała problemu z nadmiarem owoców.
Z czego ta nalewka?
Moja stoi w cieniu, ale bywały lata kiedy stała na słońcu. Nie zauważyłem
różnicy w procesie produkcji.

> - mam słoikiem potrząsać raz dziennie?

Nie trzeba.

> - ma być szczelnie zamknięty, czy mogę go otwierać?

Ja tylko przykrywam gazą, żeby owocówki nie pwpadały na kielicha :)

1. Data: 2003-08-21 10:54:33

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rafał Wylociński" wrote:
(...)

> Ja tylko przykrywam gazą, żeby owocówki nie pwpadały na kielicha :)

I nie wietrzeje? Nalewka stoi min. 6 tygodni, wszystkie procenty mogą
wyfrunąć :-)

Krycha

1. Data: 2003-08-21 11:14:14

Od: "Rafał Wylociński" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
> I nie wietrzeje? Nalewka stoi min. 6 tygodni, wszystkie procenty mogą
> wyfrunąć :-)

Zależy z czego ta nalewka. Malinowa stoi maksymalnie tydzień. Nie zauważyłem
aby jakieś procenty latały po mieszkaniu ;)) Profilaktycznie można przykryć
spodkiem, ale żeby hermetycznie zamykać, bez przesady.

1. Data: 2003-08-21 13:26:46

Od: "" <h...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mi stoi teraz za lodówką, zakręcona, na początku postawiłam na parapecie,
ciepłe szybciej pracuje, mieszałam codziennie żeby cukier rozpuścić. Od
początku słój był zakręcony ale nie hermetycznie i moge ręczyć głową że
wiśniówka jest wspaniała :)

A co wy robicie z nadmiarem wiśni z zalewy, u mnie jakoś nie przepadają za
owocami a przeciez nie wyrzuce.

kandyzowana jarzębina
bigos ze swiezej kapusty?
Podpalanie na ekranie