bigos ze swiezej kapusty?

1. Data: 2003-08-20 16:14:01

Temat: bigos ze swiezej kapusty?
Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie!
Czy moze ktos z szanownych Grupowiczow ma wyprobowany przepis na taki letni
bigosik ze swiezej kapusty (tzn nie-kiszonej)?
Z gory dzieki
Myszka z Poznania

1. Data: 2003-08-20 19:57:43

Temat: Odp: bigos ze swiezej kapusty?
Od: "bella" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam serdecznie!
> Czy moze ktos z szanownych Grupowiczow ma wyprobowany przepis na taki letn
> bigosik ze swiezej kapusty (tzn nie-kiszonej)?
> Z gory dzieki

tak :)
ja bardzo lubie z pomidorkami
mozna tez dodac smietanki :)

belunia

1. Data: 2003-08-20 20:58:17

Temat: Re: bigos ze swiezej kapusty?
Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> tak :)
> ja bardzo lubie z pomidorkami
> mozna tez dodac smietanki :)
>
> belunia
>
> A moge prosic o ten przepis?
Myszka

1. Data: 2003-08-21 07:59:29

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Goha wrote:

> Czy moze ktos z szanownych Grupowiczow ma wyprobowany przepis na taki letni
> bigosik ze swiezej kapusty (tzn nie-kiszonej)?

Nawet dwa - wegetarianski i miesny.

Do obu wersji daje (oprocz kapusty oczywiscie :-)
- kilka pomidorów bez skórki, pokrojonych,
- pare suszonych grzybow,
- jedna duza papryke pokrojona w paski,
- lisc laurowy,
- kilka kulek jalowca,
- ostra papryke albo chili,
- kminek.
Do wersji bezmiesnej daje grzyby moon, do miesnej
- pokrojone w kostke kielbase, boczek wedzony i kawalek wieprzowiny.
Lepszy jest ugotowany poprzedniego dnia i ze dwa razy podgrzewany.
Podaje posypany swieza bazylia albo koperkiem.

Krycha

1. Data: 2003-08-21 08:35:07

Od: "belunia" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

No to ja sie nei bede powtarzac :)

> Nawet dwa - wegetarianski i miesny.
>
> Do obu wersji daje (oprocz kapusty oczywiscie :-)
> - kilka pomidorów bez skórki, pokrojonych,
> [...]

ja kminku nie daje, jak nie masz papryki to tez bedzie ale papryka teraz
tania i warto dodac..

> [...]
> Lepszy jest ugotowany poprzedniego dnia i ze dwa razy podgrzewany.
> Podaje posypany swieza bazylia albo koperkiem.

otoz to ! Koperek to najwazniejsze co jest w tej kapuscie :) ( oczywiscie
dla mnie)

a na koniec mozna dodac smietanke :)

belunia

1. Data: 2003-08-21 10:55:59

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

belunia wrote:
(...)

> a na koniec mozna dodac smietanke :)

Tego nie sprawdzę :-)

Krycha bezśmietanowa

1. Data: 2003-08-21 12:49:16

Od: Eulalka <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Goha napisał:

> Witam serdecznie!
> Czy moze ktos z szanownych Grupowiczow ma wyprobowany przepis na taki letni
> bigosik ze swiezej kapusty (tzn nie-kiszonej)?

O tej porze roku kapustka, już nie jest takiej pierwszej świeżości. Ja
najbardziej lubię jak tylko się młoda kapusta pojawi zrobić sobie taką
potrawkę. Kapustę sie szatkuje, hyc do gara, do tego z kilkogram
pokrojonej w talarki marchewki, kostka rosołowa albo dwie (zależy ile
tej kapusty), dużo pieprzu, sól i kilka parówek albo kiełbasek
"Pysznych" z Morlin, też pokrojonych w talarki. Wrzuca się to to do gara
na rozgrzany olej lub oliwę i zalewa niewielką ilością wody. Jak się pod
przykryciem już wszycho udusi dodaję trochę zasmażki (hę.... najczęściej
tej gotowej). I wszyscho. Smakuje super a robi sie w pół godziny.

Eulalka

1. Data: 2003-08-21 15:49:15

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Goha napisal(a):

>Czy moze ktos z szanownych Grupowiczow ma wyprobowany przepis na taki letni
>bigosik ze swiezej kapusty (tzn nie-kiszonej)?

Ja robie tak: szatkuje kapuste, do gara, dolewam wody i to gotuje czy
tez raczej dusze. Na patelni smaze surowy boczek, do ktorego po
wytopieniu dorzucam kielbase. Nastepnie miesko (taki boczek jest
pycha!) i tluszcz do gara. Dorzucam koncentrat pomidorowy.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2003-08-21 20:48:23

Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Eulalka
<e...@w...pl>

> [...]
> najbardziej lubię jak tylko się młoda kapusta pojawi zrobić sobie taką
> potrawkę. Kapustę sie szatkuje, hyc do gara, do tego z kilkogram

Tak. Marchewka koniecznie!

Do nastoletniości nie znałem innego bigosu niż ze słodkiej kapusty,
koniecznie z pyszną marchewką.
(To chyba patent z Lubelszczyzny (?))

P.

1. Data: 2003-08-21 21:55:14

Od: Eulalka <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Paweł Niezbecki napisał:

> Do nastoletniości nie znałem innego bigosu niż ze słodkiej kapusty,
> koniecznie z pyszną marchewką.
> (To chyba patent z Lubelszczyzny (?))

No nie wiem, z Żuław pochodzę :-)

Eulalka