kandyzowana jarzębina

1. Data: 2003-08-20 16:16:05

Temat: kandyzowana jarzębina
Od: "kameljanda" <k...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam kilogram zamrożonej jarzębiny. Czy taką można kandyzować? Jak się to
czyni?

pozdrawiam kameljanda

1. Data: 2003-08-21 05:15:31

Temat: Re: kandyzowana jarzębina
Od: "Magdalena Witkowska" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja mam pytanie - do czego sie stosuje kandyzowana jarzebine??

Sasannka

1. Data: 2003-08-21 10:04:05

Od: "" <m...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam kilogram zamrożonej jarzębiny. Czy taką można kandyzować? Jak się to
> czyni?
>
> pozdrawiam kameljanda

Witam! Oczywiście ,że można. Ja smażyłam w proporcji 1kg jarzębiny i 1.20 kg
cukru , 2 szklanki wody. Owoce obgotować przez 5 minut i odcedzić, zalać
połową zalewy / cukier+woda/, doprowadzić do wrzenia i poczekać aż ostygną.
Zabieg powterzać kilkakrotnie aż owoce będą szkliste, następnie dodać
pozostały syrop, zagotować i gorącą konfiturę włożyć do słoika i zamknąć.Można
dodać do smaku jabłek. Pracochłonne ale potem.........wspaniałe!

1. Data: 2003-08-21 11:34:03

Od: "" <m...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja mam pytanie - do czego sie stosuje kandyzowana jarzebine??
>
> Sasannka

Kandyzowana jarzębina jest podobna w smaku do żurawiny czy borówki, można ja
więc stosować do potraw z drobiu. wątróbki czy innych mięs.Do deserów też się
nadaje pod warunkiem że ktoś lubi lekko wyczuwalny gorzkawy posmaczek.pzdr.

1. Data: 2003-08-21 12:32:18

Temat: Odp: kandyzowana jarzębina
Od: "kameljanda" <k...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@W...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:4...@n...onet.pl...
> Do deserów też się
> nadaje pod warunkiem że ktoś lubi lekko wyczuwalny gorzkawy
posmaczek.pzdr.

Szczerze przyznam, że u mnie jarzębina kandyzowana ma wyłącznie właśnie
takowe zastosowanie :-)
Nigdy dotąd sama nie kandyzowałam jarzębiny ale z lubością wspominam ów
jej smak, godny polecenia na smutne deszczowe dni, miast
czekolady....;-)

kameljanda

1. Data: 2003-08-21 12:34:44

Od: "kameljanda" <k...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
dyskusyjnych napisał:4...@n...onet.pl...
> Witam! Oczywiście ,że można. Ja smażyłam w proporcji 1kg jarzębiny i

Takie właśnie przepis, jak zapodałaś znalazłam ale jako konfiturę z
jarzębiny. Upewnię się wobec tego, czy myślimy o tym samym. Mianowicie
nie chodzi masę z jarzębiny lecz kandyzowane, pojedyncze, jakby otoczone
lukrem kuleczki jarzębiny.

kameljanda

1. Data: 2003-08-22 20:45:29

Od: "" <m...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> kameljanda
>

> Z przepisu który podałam można robić również konfiturę, kandyzując owoce nie
można ich mieszać tylko potrząsać garnkiem. W moim domu robiło się i
konfiturę i owoce kandyzowane właśnie w podany sposób. Może ktoś ma inny
patent ? pzdr.

1. Data: 2003-08-24 09:02:01

Od: sstefan <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-08-20 18:16, Użytkownik kameljanda napisał:

> Mam kilogram zamrożonej jarzębiny. Czy taką można kandyzować? Jak się to
> czyni?
>
> pozdrawiam kameljanda

...? , czy wszyscy mówicie o takiej jarzębinie , która rośnie zwyczajnie
za oknem ?
Stefan

1. Data: 2003-08-24 09:30:51

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik sstefan <s...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bi9v0g$j5q$...@s...futuro.pl...

> ...? , czy wszyscy mówicie o takiej jarzębinie , która rośnie
zwyczajnie
> za oknem ?
> Stefan

A zwłaszcza na drzewie ;-)
pozdr.Alex

1. Data: 2003-08-24 09:35:30

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:bia0jc$a5h$...@a...news.tpi.pl...

> Użytkownik sstefan <s...@g...pl> w wiadomości do grup
> [...]
A na poważnie to K.T. van pierz wie jak i pewnie poda...jak się pojawi
pozdr.Alex

bigos ze swiezej kapusty?
Podpalanie na ekranie
suche ręce