Witam i... od razu pytam:-) Dieta japońska?

31. Data: 2004-01-04 17:21:50

Temat: Re: Witam i... od razu pytam:-) Dieta japońska?
Od: "Adamo 2." <a...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jurek" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
news:bt9gpf$iaj$1@inews.gazeta.pl...

> chyba przeczysz sam sobie?

nie.

Pozdrawiam,
Adam

32. Data: 2004-01-04 17:23:04

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Za to jada się glony w różnych formach - jako miso, dodatek do sushi itp.

to nie to samo

Jurek

33. Data: 2004-01-04 17:25:05

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Adamo 2." <a...@c...com> a écrit dans le message news:
bt9i3e$qm4$...@o...futuro.pl...
> Użytkownik "jurek" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> nie.

:D)))))))))))))))))

Jurek

34. Data: 2004-01-04 17:37:42

Od: "Adamo 2." <a...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

> poszperalem na stronach internetowych (francuskojezycznych) i musze cie
> zdziwic, jest pojecie "dieta japonska " = "diete japonaise", i jest tego
> sporo.

Chyba Cię bardzo zdziwie, ale szukałem nawet po portugalsku i nie ma tego
sporo (jeśli chodzi o sposób żywienia a nie inne znaczenie słowa dieta). A
że jest "pojęcie" tego nikt ni kwestionuje, jedynie nie każdy je rozumie.
Równie dobrze można wprowadzić pojęcie "Dieta Polska" i co z tego?

> Ale duzo wiecej mowi sie o kuchni japonskiej =cuisine japonaise. I

No to chyba nie jest zaskoczeniem dla nikogo.

> ten typ "diety" (pojecie ktorego chyba nie lubisz) jest znane od bardzo
> dawna, i wbrew temu co mowisz wcale nie zaleca "warzyw".

Pojęcie jest znane, tak samo ogólnie jak "dieta śródziemnomorska" i wiele
innych, z czego nie wiele wynika. Nie mam zastrzeżeń do słowa "dieta"
dlaczego tak sądzisz? A poza tym nie mówię wcale, że zaleca warzywa, coś źle
przeczytałeś.

Poza tym podaj linka, gdzie jest napisane, że w "diecie Japońskiej" się
zaleca lub nie zaleca warzywa (np. zaleca ograniczyć) i kto to ew. sugeruje

Adam

35. Data: 2004-01-04 17:42:59

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

slawek w wiadomości news:bt98jj$hkg$1@inews.gazeta.pl pisze:

> tak w kwesti formalnej ryż to też warzywo ;)

Z przymruzeniem oka to i rybe mozna nazwac warzywem, jednak nijak nie
zmienia to obrazu rzeczywistosci.

36. Data: 2004-01-04 19:54:41

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> moze Cooler sie wlaczy to wyjasni Ci, ze jezeli mowisz o bialkach to
> najpierw postudiuj co to sa bialka a pozniej wypowiadaj sie w tym temacie.

No to mi Ty wytłumacz, jak można twierdzić że białko sera krowiego, jest
takie samo jak białko mięsa rybiego.
Cooler pewnie ma własne sprawy, ważniejsze od wyręczania Ciebie w oświecaniu
mnie. :-)

> Co do tluszczu, to "owoce morza" w diecie japonczykow (tej tradycyjnej)
maja
> go niewiele, inne elementy odzywcze (witaminy i mineraly) sa rozne w
roznych
> "pokarmach", a to ze cos pochodzi z morza nie musi "kapac" jodem.

Dziękuję, właśnie o to mi chodzi, można wszystko, tylko że to już nie będzie
dieta japońska, tylko całkiem inna dieta o ewentualnie podobnych proporcjach
BTW, a jak by nie patrzeć, ser to nie ryba.

Sowa

37. Data: 2004-01-04 20:01:31

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

itp.

> to nie to samo

To prawda, nasze warzywa trochę odstają od nich pod względem odżywczym.
Niemniej jednak to rośliny.

Sowa

38. Data: 2004-01-04 20:26:09

Od: "slawek" <slawekopty(usuń)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
, tylko że to już nie będzie
> dieta japońska, tylko całkiem inna dieta o ewentualnie podobnych proporcjach
> BTW, a jak by nie patrzeć, ser to nie ryba.

No a ryba to nie kałamarnica :)

Slawek

39. Data: 2004-01-04 20:42:31

Od: puchaty <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 4 Jan 2004 15:41:50 +0100, na pl.misc.dieta, slawekusuń napisał(a):

> alez to w gruncie rzeczy tylko białko tłuszcze i weglowodany tylko
> w postaci ryb ryzu ośmiornic , bez problemu mozna zastosowac ser
> i ziemniaki z niewielkimi dodatkami

ROTFL.
Proponuję sernik z ośmiornic. Tylko trzeba pamiętać by były bez skorupek.
Skorupki zaś można umieścić w materacu (niwelują zgubny wpływ cieków
wodnych).

puchaty

40. Data: 2004-01-04 20:46:19

Od: "slawek" <slawekopty(usuń)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "puchaty" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
> Proponuję sernik z ośmiornic. Tylko trzeba pamiętać by były bez skorupek.
> Skorupki zaś można umieścić w materacu (niwelują zgubny wpływ cieków
> wodnych).

Hmm a widziałes kiedyś ośmiornice ????? bo te które miały ze mną kontakt nie miały
skorupek ????;))))

ROTFLOL

Slawek

masło - czy margaryna????