Witam - wkupne :-)

1. Data: 2002-11-22 00:05:16

Temat: Witam - wkupne :-)
Od: "AnnaK" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam przesympatyczną grupę, przy czytaniu której zawsze robię się
głodna.:-))
Czytam Was od jakiegoś miesiąca, jestem początkującą grupowiczką, więc
proszę o wyrozumiałość, jeśli naruszę Netykietę. FAQ grupy sumiennie
przeczytałam. Mam problem z wkupnym, bo chyba wszystko co gotuje się w moim
i rodzinnym domu pojawiło się już na
grupie (naiwnie myślałam, że ptysie z nadzieniem "wytrawnym", czyli np. z
pieczarek wymyśliła moja Mama kilkanaście lat temu, buuu..). Podam więc
przepis, który też na pewno już był, ale ponieważ był moją radosną
twórczością, to może czymś się różni.

Indyk duszony z owocami

Pierś indyka taka ok.1-1,5kg (gruba)
garść suszonych moreli (ok.15 dkg)
garść suszonych śliwek (ok. 15 dkg)
sól (niekoniecznie)
mąka ziemniaczana (ok. 2 łyżeczek)
Indyka solimy (bez soli też dobry), zalewamy wodą do ok. połowy wysokości i
gotujemy. Po zagotowaniu się wody dodajemy suszone owoce. Dusimy na malutkim
ogniu ok. 1-1,5 godziny (do miękkości). Mniej więcej w połowie odwracamy
mięso, żeby całość nabrała ładnego brązowego koloru. Po ostygnięciu wkładam
do lodówki najlepiej na 24 godziny - zimny i twardy indyk daje
się pokroić w ładne plastry. Pozostały sos zagęszczam mąka ziemniaczaną.
Osobiście odgrzewam w mikrofalówce, bo wtedy ładnie to wygłada: białe
mięso z ciemną "skórką" polane gdzieniegdzie sosem (resztę sosu oczywiście
na stół). Można także podgrzać w garnku z sosem, ale wtedy całe
plastry robią się ciemne. Smakuje oczywiście tak samo.
Do tego np. pieczone ziemniaki i surówka z kapusty pekińskiej na słodko (z
papryką, suszonymi morelami, rodzynkami, pomarańczami ew.kukurydzą z sosem
smietanowo-majonezowym), no i jakieś wino.

Anka z Pruszkowa

1. Data: 2002-11-22 18:31:12

Temat: Re: Witam - wkupne :-)
Od: "Mirosława Zmysłowska" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AnnaK" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam przesympatyczną grupę, przy czytaniu której zawsze robię się
> głodna.:-))

Witam :))

--
MZ.

1. Data: 2002-11-22 18:41:35

Od: "Catalina" <c...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AnnaK" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam przesympatyczną grupę, przy czytaniu której zawsze robię się
> głodna.:-))

Witaj :-)

A czy tego indyka nie nacierasz ziolami?? Bo jesli tak to wtedy jest taki
jak moj ulubiny indyk ;-)

--
Catalina
icq #54287160

1. Data: 2002-11-22 19:46:57

Od: "AnnaK" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Catalina" <c...@p...net> napisał w wiadomości

> jak moj ulubiny indyk ;-)

Nie, w tej wersji nie nacieram ziołami, bo jakoś mi się kłócą z suszonymi
owocami. Czasem nacieram ziołami i niczym więcej i też duszę. Ta wersja też
jest O.K., ale chwilowo
przejadła mi się, bo podczas pierwszych miesięcy karmienia piersią była
podstawą mojego menu (mam 9-ciomiesięcznego synka).

Dzięki za powitanie
Anka z Pruszkowa

1. Data: 2002-11-22 20:47:08

Od: "Catalina" <c...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przejadła mi się, bo podczas pierwszych miesięcy karmienia piersią była
> podstawą mojego menu (mam 9-ciomiesięcznego synka).

A ja wlasnie lubie te mieszanke morelowo- majerankowa ;-) I chyba zrobie
nidlugo bo mi narobilas apetytu ;-)
no fakt 9 miesiecy to duzo czasu ;-)

1. Data: 2002-11-23 23:57:40

Od: "AnnaK" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja wlasnie lubie te mieszanke morelowo- majerankowa ;-) I chyba zrobie
> nidlugo bo mi narobilas apetytu ;-)

Moze i ja spróbuję?

> no fakt 9 miesiecy to duzo czasu ;-)

Na szczescie nie trwało to 9 miesięcy, ale chyba ok.5, ale to i tak
długo.Wczesniej używałam dużo czosnku i pikantnych dodatków i jedzenie
takich "delikatnych" potraw dokumentnie mi się znudziło. Na szczęscie
dzidzia już nie protestuje na czosnek i cebule i inne bardziej pikantne
przyprawy.

A tak przy okazji, czy masz jakiś sposob przyrządzania miesa, które potem je
sie na zimno do chleba zamiast wędliny? A może ktoś inny zdradzi nam swój
sposób?

Pozdrawiam
Anka z Pruszkowa

1. Data: 2002-11-24 01:16:03

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "AnnaK" <a...@o...pl>
[...]

Aniu, przyprawiasz tak, jak lubisz.
Aaaaaaaaaale krocej pieczesz. Po naklociu musi wyciekac lekko rozowy sok [noz, lub
widelec musi swobodnie wchodzic w mieso, bo to
swiadczy, ze juz jest gotowe].
Tylko wowczas, przy krojeniu, mieso nie bedzie sie kruszylo!
Smacznego :-)
Barbara

---

1. Data: 2002-11-24 21:48:17