> 2. Szarlotka z budyniem

1. Data: 2002-11-21 22:58:12

Temat: > 2. Szarlotka z budyniem
Od: "Elżbieta Wojtowicz" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciasto:
> 3 szkl. maki
> 20-25 dag margaryny
> 2 lyzeczki proszku do pieczenia
> 2 zoltka
> 1 jajko
> 2 lyzki kwasnej smietany
> skorka cytrynowa,

Wsrod skladnikow ciasta zabraklo 1 szkl. cukru!
Mozna oczywiscie dodac mniej cukru, ale to juz na wlasne ryzyko ;-)
Dzieki Beatko, ze zwrocilas na to uwage :)
Przy okazji ta druga czesc ciasta mozna nie rozwalkowywac, lecz zetrzec
na tarce na warstwe budyniu.

> Znam tez taka wersje tej szarlotki, gdzie jablka nalezy zetrzec na tarce,
> wymieszac z cukrem, cukrem wanilinowym, cynamonem, kasza manna
> lub bulka tarta i dopiero w tej postaci polozyc na ciasto (dokladny
> przepis mam w domu).

Skoro juz tu jestem, to podam ten przepis na szarlotke z ucieranymi
jablkami.
Robilam ja kiedys, jest dobra.

Ciasto:
3 szkl. maki
0,5 szkl. cukru
3 zoltka
125 g margaryny
1 lyzka smalcu
3 lyzki kwasnej smietany
2 lyzeczki proszku do pieczenia

2 budynie wanilinowe ugotowane w 3 szkl. mleka.

1 kg jablek,
1 garsc bulki tartej
1 cukier wanilinowy
cukier, cynamon do smaku.

Zagniesc ciasto z podanych skladnikow, podzielic na 2 czesci, rozwalkowac.
Jedna czesc ciasta wylozyc na blache, posypac leciutko kasza manna lub
bulka tarta i wylozyc utarte na tarce jablka (odsaczone z soku), a nastepnie
zalac je goracym budyniem.
Na budyn nalozyc druga czesc rozwalkowanego ciasta (lub startego na tarce).
Piec ok. 50 min. w 220 C do uzyskania zlotego koloru.

1. Data: 2002-11-22 07:08:54

Temat: Re: > 2. Szarlotka z budyniem
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elżbieta Wojtowicz" <e...@p...onet.pl>
napisała:
> [...]

Wlasciwie nie wiem, w jakim celu zostaly zacytowane moje posty
w oddzielnych watkach, ale skoro to kogos bawi, to niech tam...

> Skoro juz tu jestem, to podam ten przepis na szarlotke z ucieranymi
> jablkami.
> Robilam ja kiedys, jest dobra.

Moge dorzucic swiezy komentarz donosnie tej szarlotki z budyniem;
zrobilam ja wczoraj zgodnie z przepisem i wyszla bardzo dobra.
Do utartych jablek dodalam kasze manne zamiast bulki tartej,
dorzucilam tez troche rodzynkow, a wierzchnia warstwe ciasta
starlam na tarce - IMO tak jest o wiele lepiej i ladniej.

Szarlotka smakuje wszystkim, ktorzy ja probowali :)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-11-23 17:06:20

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał w wiadomości

> Moge dorzucic swiezy komentarz donosnie tej szarlotki z budyniem;

[ciach]

Ja też, właśnie się nią delektujemy z mężem :).
Ponieważ jest jeszcze ciepła, były problemy z krojeniem, ale jest
bardzo dobra. Ma całkiem inny smak, niż tradycyjna. Polecam :).

Pozdrawiam, Stokrotka

Kremówka kokosowa
Herbaciarnia
Beaujolais nouveau