Witam wszystkich

1. Data: 2001-10-09 11:29:25

Temat: Witam wszystkich
Od: "Jaroslaw Zukowski" <j...@e...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc! witam wszystkich kucharzy na pl.rec.kuchnia

Interesuje mnie przepis na cos dobrego na obiadzik przy wykorzystaniu:

- makaron lub ryz
- jajo (czy to dobra kombinacja do poprzedniej pozycji?)
- ewentualnie jakies miesko np. kurczak
- ???
Jestem studentem z przeciagami w portwelu, totez potrzebuje szybkiego
dobrego TANIEGO dania.

(cos a'la chinszczyzna)
Nie mam zamiaru kupowac tego badziewia w budkach bo ostatnio malo co nie
pochlonelem karaczanka. Byl dosc dobrze przysmarzony, zdazyl puscic soki,
blllllllleeeeeeeee ;). Zauwazylem go doslownie w ostatniej chwili na
widelcu. Uwierzcie mi, dosyc ciezko jest rozpoznac to zwierzadko w chinskich
potrawach.
Dosyc tych wrazen.

Moge podzielic sie za to przepisem na pyszny deser ktory udalo mi sie
niedawno zrobic:

-----------
-2*galaretka
- mleko skondensowane nieslodzone (taka pucha jak do kawy)
- biszkopty
- owoce najlepiej kwasne (podobno kiwi powoduje ze galaretka gozej sie
zcina)

Dodajemy ochlodzona galaretke do mleka i wlewamy te mase do szerokiego
naczynia, na ktorego dnie sa biszkopty. Chlodzimy w lodowce, po scieciu
wrzucamy owoce i polewamy druga galaretka, pycha.

uwagi: Zamiast biszkoptow mialem herbatniki, a mleko bylo slodzone. To
bardzo slodka kombinacja, miliony kalorii. Wystarczyl kawalek zeby sie
objesc.
Kumple z pokoju postawili uszy w slupka, a szczeki im opadly do podlogi.
Powodzenia i smacznego!
-------------

Pozdrawiam
Jarek

1. Data: 2001-10-09 12:36:49

Temat: Re: Witam wszystkich
Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jaroslaw Zukowski" <j...@e...pw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:9pun21$vou$1@julia.coi.pw.edu.pl...
> [...]
>
> - makaron lub ryz
> - jajo (czy to dobra kombinacja do poprzedniej pozycji?)

To moze tak:

wersja1 (fast): pokroic kurczaka (piers) w cienkie paski ew. kostke,
podsmazyc, wtluc jajka zabeltac do postaci jajecznicy (mozna jeszcze dodac
np. pokrojone czarne oliwki, cebulke, albo chocby i marchewke) i rzucic na
ugotowany makaron lub ryz (oczywiscie przyprawic wg gustu)

wersja2 (lux): pokroic kurczaka (piers) w cienkie paski ew. kostke,
podsmazyc, wymieszac w naczyniu zaroodpornym z ugotowanym na sypko ryzem lub
poltwardo makaronem (mozna jeszcze dodac np. pokrojone czarne oliwki,
cebulke, albo chocby i marchewke), zalac jajkami (1-3 zaleznie od apetytu)
roztrzepanymi z mlekiem (1/2 sklanki), posypac startym zoltym serem (na
wierzch kilka wiorkow masla mozna dodac) i zapiec w piekarniku (oczywiscie
przyprawic wg gustu)

Jader

1. Data: 2001-10-09 12:58:07

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jaroslaw Zukowski <j...@e...pw.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9pun21$vou$...@j...coi.pw.edu.pl...
> [...]
> - ewentualnie jakies miesko np. kurczak
> - ???
> Jestem studentem z przeciagami w portwelu, totez potrzebuje szybkiego

risotto by mogło być, jak leniwy jestes to z mrożonki i parówek albo z
kurczakiem.
Mój świętej pamięci dziadek to się z kolei zażerał makaronem z jajkami
podsmażonymi razem na patelni, wychodziła taka żółta posolona ciapka, ale
nawet dobra.
CZy ja wiem...

Wkn
ps. jeszcze możesz zajrzeć tu:
http://www.gotowanie.wkl.pl/grp_przep.php?grp_prz=29
sa 4 dania z makaronem

1. Data: 2001-10-09 14:32:34

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Jaroslaw Zukowski

> Czesc! witam wszystkich kucharzy na pl.rec.kuchnia

A co z kucharkami ???

> [...]
> wykorzystaniu:
>
> - makaron lub ryz
> - jajo (czy to dobra kombinacja do poprzedniej pozycji?)

No to spahgetti alla carbonara:

400 g makaronu spaghetti (długie grube nitki)
100 g wędzonego bekonu/boczku
4 jajka
100 g tartego parmezanu
2 łyżki gęstej śmietany
sól i pieprz do smaku
ja daję jeszcze szczyptę gałki muszkatołowej

Gotujemy makaron. Kroimy bekon/boczek w drobną kostkę i smażymy na
patelni, aż będzie bardzo chrupki. Do miski wbijamy surowe jajka.
Roztrzepujemy je dokładnie widelcem, dodajemy parmezan, przyprawiamy
solą i pieprzem. Odcedzony makaron wrzucamy z powrotem do garnka,
polewamy
mieszanką jajeczno-serową i gorącym bekonem (razem z wytopionym
tłuszczem) i dokładnie mieszamy. Jajka zetną się pod wpływem
temperatury makaronu i bekonu. Podajemy natychmiast.

--------

--------

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

1. Data: 2001-10-09 16:29:36

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jaroslaw Zukowski" <j...@e...pw.edu.pl> wrote:

>(cos a'la chinszczyzna)

1. gotujesz sobie sypki ryż.
2. kupujesz paczkę mrożonki z chińskimi warzywami (
niekoniecznie wydajesz majątek, możesz wziąć nawet taką najtańszą z
polskim dodatkiem kalafiora, groszku zielonego, fasolki, marchwki w
kostkach). Albo kompletujesz trochę własnych warzyw ( troche
fasolki szp., papryka w kostkę, kalafior w różyczki, marchweka w
paski itp.) Jeżeli masz mrożonkę to rozmrażasz. Jak już jędrna
to mieszasz ze zmiażdżonym czosnkiem (nie solimy).
3. Na patelni podgrzewasz porcję oleju i na syczacy wrzucasz
rośliny. Smażysz na bardzo dużym ogniu i mieszasz. Nie zraża Cię
że syczy. Pod koniec jak nadal lekko twardawe a już przysmazone
i czosnkiem pięknie pachnie dodajesz przypraw (po studencku
szczyppta przypprawy chińskiej 5 smaków i uczciwie sos sojowy).
Ma mieć konkretny smak i aromat. Krótko to smażysz i zrzucasz do
michy obok.
4. Teraz na pachnącą paletnię wrzucasz ryż sypki i podsmażasz
go chwilę (łapie smak z patelni). Potem przerzut do tej samej
miski i wymieszanie z warzywami.
5. Rozbełtujemy 3 jajka, dosalamy, dodajemy lub nie szczypior i
na patelni smażymy cienkiego omleta. (ppłaski przyciemniony z
2 stron). Zdejmujemy, rulon robimy i kroimy na cienkie kawałki.
Dorzucamy do naszej miski z rożnościami.
6. Jak już chcemy podać to wszystko wymieszane ostatni raz
podgrzewamy na patelni (krótko i bez tłuszczu) i teraz już na talerz.

Uwagi:
1. Ja dodaję też krewetki, lub pierś kurczaka ( podsmażoną w
kostkach odddzielnie i wymieszaną w misce z ryżem i warzywami).
2. Wydawać się może że za dużo tego podsmażania ale olej leję
tylko raz (na poczatku). Przysmażanie daje lepszy smak.
3. Doprawić trzeba według uznania ale kolor powinno mieć
brazowawy od sosu sojowego i zapach wyraxny od przyprawy.( w tym
doprawieniu tkwi sukces).
4. Uzyskujemy identyczny ryż smazony jak w chińskich knajpach i
moja rodzina dziś zjadła michę. A był tylko z warzywami (
nawet nie marudzili, że bez mięsa).
5. fenomenalnie smakuje z surówką ( klasycznie :marchewka,
biała kapusta, jabłko) polaną słodkokwasnym sosem ( nie jest obowiązkowe).

Jest konkurencyjne dla tych budowych chińszczyzn i warte popróbowania.

AgataW.

1. Data: 2001-10-09 16:40:39

Od: "Jaroslaw Zukowski" <j...@e...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki!!!
Będę próbował.

Jarek

1. Data: 2001-10-10 20:21:16

Od: "Beata" <b...@h...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

makaron z sosem pomidorowym:

kilka pieczarek
1 cebulka
1 kielbaska nadajaca sie do smazenia
koncentrat pom. lub ketchup
mozna dodac pokrojona surowa papryke
oregano, sol, pieprz

na patelni podsmazasz pieczarki, cebulke i kielbaske, dodajesz koncentrat
pom., dolewasz 1-1,5 szklanki wody, przyprawy, dusisz na wolnym ogniu z pol
godzinki. Podawac z makaronem i utartym zoltym serem

w miare szybkie i tanie danie:-)

albo:

troche mielonego miesa
1 papryka
1 por
koncentrat pomidorowy
kostka rosolowa
czosnek (opcjonalnie:-)
kukurydza z puszki
listek laurowy
oregano

mieso usmazyc z duza iloscia oregano, dodac pokrojonego pora, pokrojona
papryke, wycisniety czosnek, koncentrat, dolac wody, wrzucic listek laurowy,
kostke rosolowa i kukurydze z puszki, dusic tez z pol godzinki. podawac z
ryzem, albo makaronem

pozdrawiam
Beata:-)

Zupa "krasnoludkowa" (czyli cebulowa inaczej) - przepraszam, długie wyszło
AAAA przepraszam!
warzywka once more!
Odżywianie w ujęciu historycznym
cos o serach w Rumunii