Woda na odchudzanie?

1. Data: 2006-04-25 07:55:52

Temat: Woda na odchudzanie?
Od: "Mirek" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoby, które w ciągu doby mało piją płynów, będą bardziej podatne na nadwagę i
otyłość.

http://www.senior.pl/61,0,Kto-malo-pije-na-pewno-uty
je,337.html

Jak myślicie, czy to jest możliwe - wystarczy więcej pić, żeby się odchudzić?

2. Data: 2006-04-25 08:27:17

Temat: Re: Woda na odchudzanie?
Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mirek" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nadwagę i
> otyłość.
>

> Jak myślicie, czy to jest możliwe - wystarczy więcej pić, żeby się

Naukowcy stale coś nowego "wymyślają", bo taka jest ich "rola". Te
informacje różnych naukowców są często ze sobą sprzeczne.

Pij tyle ile Twój organizm potrzebuje.

Zauważyłem pewną prawidłowość. Im gorsze odżywianie, tym organizm potrzebuje
więcej płynów. Jak wyjeżdżam co 2 tygodnie na 2 dni, to w tych dniach gorzej
jem, a piję 4 razy więcej niz zwykle.
(Moja żona ma duże tendencje do nadwagi, pije niezwykle mało, ale prawidlowo
odżywiając się - nie tyje).
pozdrawiam Jurek M.

3. Data: 2006-04-25 11:06:21

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mirek" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Osoby, które w ciągu doby mało piją płynów, będą bardziej podatne na
nadwagę i
> otyłość.

Nie powiedziałabym. Ja z zasady dużo piję, bo lubię i nawet zauważyłam, że
część mojej nadwagi to właśnie woda z napompowywania się. Moja babcia gdy
odmawiała picia płynów podczas choroby, raczej chudła z niedoboru.

> http://www.senior.pl/61,0,Kto-malo-pije-na-pewno-uty
je,337.html

> Jak myślicie, czy to jest możliwe - wystarczy więcej pić, żeby się
odchudzić?

Aaaaaaa, to inna sprawa. TRZEBA pić dużo płynów na diecie co ma też związek
z regulacją poziomu insuliny w organizmie. Trzeba też pamiętać, że pijąc
dużo płynów nie można być na diecie całkowicie bezsolnej.

Oczywiście zwiększone picie ma też inny aspekt - im więcej pijesz - tym
bardziej wypełniasz żołądek, a tym samym odszukujesz głód. Stara sztuczka
odchudzających się i nawet działa.

Ogólnie mówiąc, raczej mniej powikłań wody widzi w przedawkowaniu wody (o
ile jakieś są, bo puchliny wodne mają chorobowe źródło), niż w jej
oszczędnym gospodarowaniu. Odwodnienie, to dziś problem nie tylko ludzi
chorych. Wiele osób zdrowych funkcjonuje nawet nie zdając sobie sprawy, ze
jest odwodniona, wszakże my sami składamy się w większej części z wody...

Pozdrawiam,
Akulka

4. Data: 2006-04-25 11:39:29

Od: "1.org.pl Member" <3...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jurek M.

> Moja zona ma duze tendencje do nadwagi, pije niezwykle malo, ale prawidlowo
> odzywiajac sie - nie tyje).

no to super! :-) ale ja jednak jestem za tym, zeby pic zamiast
jesc. A tak z innej beczki jest taka stara madrosc chinska "Pij
jedzenie a jedz picie" i odnosi sie ona do tego, zeby pokarm
przezuwac w ustach tak dlugo az nabierze konsystencje plynu,
natomiast plyny zeby pic malymi lyczkami... prawie je jesc. To
sa bardzo wazne wskazówki zywieniowe bo chodzi o to, zeby pokarm
dobrze rozdrobnic juz ustach ale przede wszystkim o to, zeby dobrze
nasaczyc go slina. Pozdrawiam serdecznie i zycze milego dnia! :-)

5. Data: 2006-04-25 13:34:51

Od: " Jeff" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mirek <m...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
je,337.html

> Jak myślicie, czy to jest możliwe - wystarczy więcej pić, żeby się odchudzić?

No, to troche jest inaczej.... tzn. samo picie wody nie wystarczy, aby
schudnac, ale jest elementem pomocniczym, bo indukuje wzrost termogenezy.

Woda (dobra !) jest waznym komponentem kazdej diety, nie tylko odchudzajacej.
Badania wplywu wypijanej wody na metabolizm tkanki tluszczowej wykazaly, ze
wypijanie 500 ml (ok. dwoch szklanek wody), zwieksza szybkosc metabolizmu
o ok. 30%.
To zwiekszenie szybkosci metabolizmu nastepuje juz po 10 min od momentu
wypicia wody i utrzymuje sie przez kolejne 30-40 min.

Ocenia sie, ze wypicie ok 1.5 litra wody w ciagu dnia zwieksza wydatek
energetyczny o 200 kJ.
Wprawdzie na pierwszy rzut oka, to nie jest moze zbyt wiele, ale juz w ciagu
roku daje to dodatkowa utrate energii o ok 17 000 kcal, co jest ekwiwalentem
ok 2,4 kg tkanki tluszczowej.

Nalezy w tym momencie zaznaczyc, ze w tym zakresie istnieja pewna roznice
pomiedzy plciami i w przypadku mezczyzn ta utrata bedzie dotyczyla bardziej
tlanki tluszczowej, a u kobiet zuzycia spozywanych weglowodanow.

Ps. Ponadto tak juz na marginesie, wypicie wody na pusty zoladek przed
posilkiem, zmniejsza laknienie i obniza apetyt, co tez jest nie bez znaczenia
jesli chcemy schudnac.

Nie nalezy zapominac rowiez o tym, ze woda pozwala usuwac toksyczne metabolity
ktore w szczegolnie pokaznej ilosci sa uwalaniane z tkanki tluszcowej do krwi
w trakcje kuracji odchudzajacej.
Brak wystarczajacej ilosci wody w organizmie wplywa w tragiczny sposob, na
stan wszystkich komorek organizmu i jest przyczyna przyspieszenia procesow
starzenia organizmu.

Zacytowane w podanym linku badania sa ciekawe i zgodne z faktami
eksperymentalnymi.

-----
Jeff

6. Data: 2006-04-25 13:43:00

Od: " Jeff" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2006-04-25 13:54:25

Od: Trapez <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 25 Apr 2006 07:55:52 +0000 (UTC), na pl.misc.dieta, Mirek napisał(a):

> [...]
je,337.html
> Jak myślicie, czy to jest możliwe - wystarczy więcej pić, żeby się odchudzić?

To zależy od właściwości organizmu. Część ludzi utyje od dużej ilości
płynów.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

8. Data: 2006-04-26 08:02:38

Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To zależy od właściwości organizmu. Część ludzi utyje od dużej ilości
> płynów.

utyje??!?? To ile taka woda ma kalorii???

Jeśli organizm przytrzymuje wodę, to trzeba natychmiast lecieć do lekarza,
bo to może być objaw poważnego schorzenia.
A.

9. Data: 2006-04-26 14:07:06

Od: Trapez <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 26 Apr 2006 10:02:38 +0200, na pl.misc.dieta, asmira napisał(a):

> utyje??!?? To ile taka woda ma kalorii???
> Jeśli organizm przytrzymuje wodę, to trzeba natychmiast lecieć do lekarza,
> bo to może być objaw poważnego schorzenia.

Tu nie chodzi o przetrzymywanie wody, ale jej magazyniwaie w tkance
tłuszczowej. Wielbłąd to potrafi i u części ludzi tez są podobne
mechanizmy.

10. Data: 2006-04-27 09:59:26

Od: "Emila" <j...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
je,337.html

> Jak myślicie, czy to jest możliwe - wystarczy więcej pić, żeby się odchudzić?

W ciagu doby potrzebne jest przynajmniej 2 litry wody

moja dieta-co o niej myslicie
walka o rzezbe-thermo speed? help!!!
Golo czyli zagadka bytu wirtualnego prawie rozwiazana:)
ONO czyli zagadka bytu wirtualnego
atkins po głodówce???