Wodnik - proszę o opinie.

1. Data: 2002-07-16 18:52:55

Temat: Wodnik - proszę o opinie.
Od: "DarekG" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Chciałbym zakupić odkurzacz z filtrem wodnym - zastanawiam się nad Wodnikiem
z funkcją piorącą.
Czy możecie opisać swoje spostrzezenia?

Dariusz Grabiński

1. Data: 2002-07-17 06:23:27

Temat: Re: Wodnik - proszę o opinie.
Od: "grzes" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Najgorszy mój zakup. Ciężki, kosztowny (sam zakup i jednorazowe worki),
bardzo uciążliwy w obsłudze - konieczność zakładania worka i wlania wody
przed odkurzaniem, po odkurzaniu mycie całego pojemnika - zostawić nie można
bo będzie strasznie śmierdzieć. Niepraktyczny - nie można używać do małych
prac - np gdy się coś wysypie, rozbije szkło, wysypie ziemia z doniczki itp.
(bo trzeba nowy worek , wlać wody, potem umyć cały pojemnik). Fakt że
odkurza chyba dość skutecznie, ale wydaje mi się że normalne dobre
odkurzacze mają większą siłę ciągu.
Pozdrowienia Grzegorz

1. Data: 2002-07-17 06:35:28

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

DarekG <g...@p...onet.pl> napisał(a):

> Witam
> Chciałbym zakupić odkurzacz z filtrem wodnym - zastanawiam się nad Wodnikiem
> z funkcją piorącą.
> Czy możecie opisać swoje spostrzezenia?

Moi rodzice mają. Beznadzieja. Wielkie, ciężkie, niewygodne, do zmontowania
rur trzeba silnego chłopa, tak są świetnie dopasowane (mnie się nigdy nie
udało). Średnio raz na rok nawala łożysko - w serwisie mówią, że tak musi
być, bo ten rodzaj łożysk się zaciera w kontakcie z kurzem i wodą. Czasem w
środku odkurzania rozlega się stuk (podobno przełącza się jakiś zaworek) i
przestaje stać, trzeba wyłączyć i poczekać, poza tym podczas odkurzania robi
czasem kałużę na podłodze, wypluwając wodę rurą z tyłu. W serwisie też
twierdzą, że to norma...

JoP

1. Data: 2002-07-17 09:17:06

Od: Ireneusz Rogala <jorgi@spam_niet.wp-sa.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czasem kałużę na podłodze, wypluwając wodę rurą z tyłu. W serwisie też

Hmmm, to wszystko zalezy od zastosowania i "punktu siedzenia".
Moi rodzice maja starego wodnika i faktycznie ma powyzsze wady ale ...
... specjalnie go pozyczylem do odkurzenia kilkudziesieciu metrow betonu
z pylu
gipsowego ktory powlazil wszedzie i zaden inny odkurzacz nie chcial go
skutecznie
"odkurzyc". Wodnik jako ze ma filtr wodny skutecznie sobie z nim radzil,
inne wypluwaly
ten pyl spowrotem do pomieszczen. Oczywiscie mozna kupic lepszy
(drozszy) odkurzac
np. z filtrami HEPA ale do takiego odkurzania nie bedzie sie to oplacac
bo po 5 minutach
pracy wszystkie filtry beda do wyrzucenia.
W wodniku do 5 minut trzeba wyczyscic pojemnik wodny i mozna dalej
zbierac upierdliwy pyl.

A co do wypluwania wody z tylu. To wina uzytkownika jesli woda jest
wypluwana.
Mozna na to wplywac regulujac wielkosc otworu na krotkiej rurce
zanurzanej w wodzie w zbiorniku.
Rurka ma czesc obrotowa, trzeba wyjac ten dziwny plastik na ktorym jest
owinieta gabka i przekrecic
koncem rurki aby otworzyc lub zamknac otwor.
Ma to wplyw na stopien filtracji pylu przez wode. Przy zamknietym
otworze caly ciag idzie przez wode
a przy otwartm czesc ciagu idzie bezposrednio (co powoduje ze czesc pylu
zatrzymuje sie dopiero ma mikrofiltrach
lub wylatuje z odkurzacza)... ufffffffff.... to chyba mniej wiecej tak
dziala ;)

Generalnie - do pewnych zastosowan nie ma lepszego odkurzacza w podobnej
cenie. A do codziennej
pracy z pewnoscia jest niewygodny i uperdliwy.

--
jorgi

1. Data: 2002-07-17 09:45:16

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam od niedawna i na razie chwale sobie. Z tym, ze nie probowalem
na razie prac.

Z tym, ze jest to model trio, mozna go uzywac:

1) zwyczajnie z workiem na sucho
2) ze zbieraniem smieci w wodzie
3) ze zbieraniem smieci ponad taka przekladka z fizeliny a tylko
drobny pyl filtrowany przez wode

Polecam wariant 1) jak sie spieszy i 3) do dokladnego odkurzania. W
wariancie 2) jest troche za duzo mycia zbiornika.

Po odkurzaniu z filtrem wodnym naprawde czuje sie roznice w
mieszkaniu, nie ma tego rozuylania kurzu.

Weze lacza mi sie bez problemu.

Sile ciagu uwazam za wystarczajaca - chociaz zgadzam sie, ze inne
modele bywaja silniejsze.

W sumie - za te cene (kupilem w promocji za 700 zl, za 900 to chyba
mozna od reki) uwazam, ze warto.

A odkurzacz z filtrem wodnym to kazdy niestety jest dosc duzy i trzeba
uwazac, zeby sie nie wywrocil.

MJ

1. Data: 2002-07-17 09:50:52

Od: Katarzyna Dziurka <d...@u...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

DarekG wrote:

> Witam
> Chciałbym zakupić odkurzacz z filtrem wodnym - zastanawiam się nad Wodnikiem
> [...]

Ja mam i akurat chwalę sobie. Wode trzeba wylewac, ale worek w przypadku
stosowania wkładki z gyrotexu spokojnie można używać kikakrotnie. Niczym
mi nie wylał, nic sie nie zatarło, potrafie sama montować wszystkie
częsci.
Nie latam z nim po schodach, a jeździ sobie w mieszkaniu na kółeczkach,
więc i ciężar nie wydaje mi sie porażający. I po odkurzaniu dziecko mi
nie kicha.

Katarzyna

1. Data: 2002-07-17 09:55:20

Od: Katarzyna Dziurka <d...@u...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

grzes wrote:

>po odkurzaniu mycie całego pojemnika - zostawić nie można
> bo będzie strasznie śmierdzieć.
Ja tylko wylewam wodę, płuczę, wyjmuje wkładki i pozostawiam na 2
godzinki. Worka nie trzeba wymieniac po każdym użyciu.

Niepraktyczny - nie można używać do małych
> prac - np gdy się coś wysypie, rozbije szkło, wysypie ziemia z doniczki itp.

> (bo trzeba nowy worek , wlać wody, potem umyć cały pojemnik).

Spokojnie można, ale wtedy używam bez wody. On ma różne możliwosci pracy
i trzeba sobie dobrac odpowiednia do danej czynnosci. W szczególnnosci
można bez worka, ale wtedy to ma sie troche mycia.

Katarzyna

1. Data: 2002-07-17 10:20:17

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

> [...]
>
> Polecam wariant 1) jak sie spieszy i 3) do dokladnego odkurzania. W
> wariancie 2) jest troche za duzo mycia zbiornika.

A zapomnialem, oczywiscie, mozna tez 4) z workiem i woda. Ale wtedy
worki trzeba kupowac, wiec jednak wole 3). I przez worek chyba ciut
slabiej ciagnie.

MJ

1. Data: 2002-07-18 12:03:49

Temat: Odp: Wodnik - proszę o opinie.
Od: "Krzysztof Misiewicz" <K...@d...depfa-it.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik DarekG <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3d346b94$...@n...vogel.pl...
> Witam
> Chciałbym zakupić odkurzacz z filtrem wodnym - zastanawiam się nad
> [...]
Witam!
Większego gówna w życiu nie widziałem.
Wynalezek jakich mało, słaba siła ciągu i kupa zabawy po zakończeniu
sprzątania.
W domu był w użyciu 3 razy potem daliśmy sobie spokój. Przy czwartej
próbie popsuł się zwijacz przewodu zasilającego.

Aktualnie używam go na budowie, ale jest tak słaby, że ma problemy z
ciagnięciem większego syfu.
Na budowie próba użytkowania w trybie z wodą zawodziła - 5 minut pracy i
przestawał ciągnąć(zapychał się worek na syf) ostatecznie działa bez wody,
ale chyba długo nie pociągnie - i nie mam mu tego za złe, jak tylko
przestanie mi być potrzebny to idzie na śmieci.

Podsumowując
NIE POLECAM

Pozdrawiam
Krzysztof

1. Data: 2002-07-18 20:53:22

Od: "DarekG" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No to fajnie!!!
Miałem pojechać kupić odkurzacz a tu większość pisze że nie warto.
Powiem tak - mam 2 alergików w domu i koniecznie potrzebuje odkurzacz z
filtrem wodnym. A Wodnik jest najtańszy.... 700zł, jesli nie on to co można
mi polecić?
A z drugiej strony piszecie że filtr trzeba wymienić a inny myć albo
stosować wkładki z gyrotexu, proszę jeszcze o info o cenach
eksploatacyjnych........

Z podziekowaniem
DarekG

Tasma klejaca odporna na warunki atmosferyczne
sufit
wygłuszenie ściany - pytanie
Pomocy !!zmywarka:(problem:(
Co zrobić ze śladami po kasetonach?