Wolna wola

1. Data: 2000-03-11 22:29:26

Temat: Wolna wola
Od: "Darek" <d...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakie macie zdanie na ten temat? Czy sądzicie,że istnieje, a może wszystko
jest zdeterminowane?
Jeśli macie ochotę podyskutować na ten temat to czekam na odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Darek S.

1. Data: 2000-03-11 23:04:45

Temat: Odp: Wolna wola
Od: "Ewa" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wszystko
> jest zdeterminowane?
> Jeśli macie ochotę podyskutować na ten temat to czekam na

jest zdereminowane
ewa

1. Data: 2000-03-12 07:26:51

Temat: Re: Odp: Wolna wola
Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

"Ewa" <e...@p...fm> writes:

> wszystko
> odpowiedzi.
>
> jest zdereminowane

Czym?
--
Nina (Mazur) Miller
n...@p...ninka.net

1. Data: 2000-03-12 08:24:47

Od: "Dorota" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Darek <d...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych

> Jakie macie zdanie na ten temat? Czy sądzicie,że istnieje, a może wszystko
> jest zdeterminowane?

Mysle ze kazdy ma wolna wole, ale zdeterminowana przez swoje wlasne
ograniczenia.:)

Pozdrowienia
Dorota

1. Data: 2000-03-12 10:32:16

Od: "Erhard" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Darek <d...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aNzy4.13367$S...@n...tpnet.pl...
> [...]
> jest zdeterminowane?
> Jeśli macie ochotę podyskutować na ten temat to czekam na odpowiedzi.

Wszystko zależy od tego jak na to spojżymy.
Wolę mamy ale wątpię czy wolną.Pewne rzeczy musimy po prostu
robić.
Jednak uważam , iż nie wszystko jest zdeterminowane.
Bardziej skłonny jestem uwierzyć w ogromną wielość światów
alternatywnych w momencie podejmowania przez nas decyzji.

Gdyby wszystko było z góry zaplanowane to NA CO? starania.
Skoro i tak koniec jest wiadomy.

erhard

1. Data: 2000-03-12 20:59:00

Temat: Re: Wolna wola
Od: "Pajonk Hfat" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Erhard" <e...@p...pl> wrote in message
> [...]
> alternatywnych w momencie podejmowania przez nas decyzji.
>
> Gdyby wszystko było z góry zaplanowane to NA CO? starania.

"Zgadzam sie z przedmowca :-)
Przejdzmy od slow do czynow...."

Pajonk

1. Data: 2000-03-12 21:57:07

Od: "Lamia" <L...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakie macie zdanie na ten temat? Czy sądzicie,że istnieje, a może wszystko
> jest zdeterminowane?
> Jeśli macie ochotę podyskutować na ten temat to czekam na odpowiedzi.
> Pozdrawiam.

Nasza wola jest ograniczona, ale pomimo tego i tak wiele zalezy od nas
samych.

pozdrawiam

roza

1. Data: 2000-03-13 00:28:17

Od: "Clark (23)" <g...@f...internet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>a może wszystko jest zdeterminowane?
>
> jest zdereminowane
> ewa

Oczywiście nie ma odpowiedzi na to pytanie .
Myslę, że wszytko sprowadza się do następującego pytania :
- czy prawidłowości dotyczące układów złożonych (mózg)
uzyskują przynajmniej jakąś autonomię względem tych ,
którym podlegają obiekty składające się na ich strukturę ?
Jeżeli tak , to mamy wolną wolę , jeśli nie ,
to tylko tak nam się wydaje .

Ja jednak wierzę , że mamy tę wolę ...

Z punktu mając na uwadze dostępne zmysłom sfery egzystencji
bardziej się chyba liczy silna i dobra wola , niz wolna ?

PS. Do Ewy . Czy fakt , że "jesteś zdeterminowana" ma wpływ
na to jak postępujesz ?

Narazie .

1. Data: 2000-03-13 00:57:35

Temat: Odp: Odp: Wolna wola
Od: "Darek" <d...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czym?
> --
I czy całkowicie?
Darek S.

1. Data: 2000-03-13 00:57:36

Od: "Darek" <d...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mysle ze kazdy ma wolna wole, ale zdeterminowana przez swoje wlasne
> ograniczenia.:)
>
> Pozdrowienia
> Dorota

Czy przez "ograniczenia" masz na myśli nabyte stereotypy zachowań? Jeśli tak
to nie są one tak do końca własne.
Pozdrawiam.
Darek S.

rozdwojenie