Wszystkim

201. Data: 2019-03-03 07:39:30

Temat: Re: Wszystkim
Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 28 lutego 2019 14:40:02 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

> No niezupełnie, te skłonności które każą nam być szczęśliwymi w
> sytuacjach gdy górujemy nad bliźnimi to nie cecha nabyta a wrodzona.
> Wygląda na to że podświadomie chcemy Stwórcy imponować, pokazać że
> jesteśmy lepsi od innych i stąd to "szczęście".

żeby Stwórcy pokazać, że jesteśmy coś warci, najpierw należałoby
płakać bardziej niż bóbr rzewnymi łzami, i prosić, błagać nawet
nigdy nie rozumiałymi słowami, że bez Niego nie da się żyć,
choćby poprzez zarzuty i wyklinianie, i do tego całą składnie tego zdania
i wszelkie implikacje, pomiędzy normalnością a niechybnym szaleństwem, zrozumieć.

pozdrawiam,
jacek

202. Data: 2019-03-03 07:56:57

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 28 lutego 2019 14:41:41 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

> Komputer to tylko narzędzie do magazynowania, przetwarzania i
> odtwarzania danych.
>
> Dane bez odpowiednich narzędzi np. mózg i jego komórki nerwowe po prostu
> nie istnieją, i tylko za pomocą tych narzędzi można je uzewnętrzniać. W
> kwestii uczuć w małym stopniu jesteśmy już w stanie sami je kreować i
> dosłownie o krok od kreowania na dużą skalę.

przepraszam Trybunie, że się z tobą sprzeczam; wszak nie chodzi już
o jakąs przekorę, ale naprawdę nie da się narzucić komuś uczuć
na trwałe; i tak zawsze będę wiedział, co stara się mi ktoś wmówić,
choćby nie wiem jak silna była sugestia, a co w pełni świadomości uważam.
tak skrótowo mówiąc wszystko musi zgadzać się z logiką, a także duszą
i jestestwem, jak i wszelkimi implikacjami, zarówno na poziomie ziemskim,
diabelskim, jak i niebiańskim.

mówiąc prościej zawsze muszę być też sobą, aby cokolwiek było Prawdą.

jacek

203. Data: 2019-03-03 08:24:02

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 28 lutego 2019 14:44:31 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

> Szkoda tylko że takie rzeczy dopiero u Aniołów. Jednak i w tej
> rzeczywistości widzę że jednostka w sumie też ma bardzo mało do
> powiedzenia, nadal jest ukierunkowana na coś co zakłada za nią ktoś inny.

ojejku, bo jest to, mimo wszelkiej odrębności, tym samym,
co ona pragnie. popatrz na to tak, że wszelkie "polecenia",
jakie wykonujesz, są tym samym, jakbyś ty komuś je wydawał,
gdybyś to tobie one pierwsze wpadły na myśl.

to jest naprawdę proste.

jacek

204. Data: 2019-03-03 08:50:51

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 28 lutego 2019 14:46:03 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

> Myślisz że ten postęp którego doświadczamy to coś dzięki czemu możemy
> myśleć że wegetacja to coś tam gdzieś w Afryce, a my tu naprawdę żyjemy?

trudno odpowiedzieć na tak skonstruowane pytanie, które miesza
pewne obszary. zależy po prostu, o co pytasz?

jesli o to, że jesteśmy skurwysynami żyjąc w dobrobycie,
a tam w Afryce z głodu zdychają, to tymi skurwysynami jesteśmy.

jesli pytasz mnie o sferę duchową, to oni mogą się opierać na Duchu Świętym,
choć tak zazwyczaj nie czynią. troszeczkę podobnie jak ja, czy choćby ty.

jacek

205. Data: 2019-03-03 09:09:12

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 28 lutego 2019 17:55:50 UTC+1 użytkownik Ilona napisał:

> Jestem tylko nie wiem po co?
>
> i to jest najpiękniejsze pytania, jakie każdy z nas może sobie w swoim
> życiu zadać i próbować znaleźć odpowiedzieć.

wbrew pozorom, na poziomie człowieczym, odpowiedź jest bardzo łatwa:
po to żeby żyć i móc doświadczać rozmów z mądrymi mniej więcej ludźmi,
żeby starać się być dobrym i wiedzieć, że to wszystko jest i przez Boga,
i przez samego siebie w sobie zapisane.
i żeby zawsze istnieć i dbać, co ze światem będzie.

jacek

206. Data: 2019-03-03 09:42:42

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 2 marca 2019 11:46:31 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

> Bo ja wiem, dlaczego więc tak ciężko Jemu przychodzi to nas
> uświadamianie, dlaczego nie stworzył nas  od razu w pełni świadomymi?

Bo On Stworzył nasz Wszechświat. Może później troszkę dopomógł dla Ziemi,
żeby jakieś tam istoty rozumne wykluć się mogły. Też przypuszczam,
że w pewnym momencie troszkę zaingerował w nasze głowy, abyśmy stali się
tymi rozumnymi.
Później dał nam duszę, bo wiedział przecież, że własne jestestwo to już
sami wypracujemy.

Współpracował po prostu z Naturą i stąd jesteśmy, jacy jesteśmy.

> Osobiście postawiłbym tezę że my, ludzie" wymykamy się spod Jego
> kontroli... To np grzebanie w genach itp eksperymenty raczej nie są po
> Jego myśli.

Dużo by o tym mówić, bo musiałbym od początku wszystkie swoje motywacje
na ważnych etapach życia omówić.

Konkludując: Bóg nie ma nic przeciwko sekwencjonowaniu DNA
czy np. skracaniu telomerów, aby życie wydłużyć. Fajnie nawet by było,
gdybyśmy byli Pierwszym Pokoleniem które, nie patrząc na siebie,
dałoby następnym długowieczność.

Bóg naprawdę jest tylko Dobry.

jacek

207. Data: 2019-03-03 09:49:55

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03/03/2019 o 08:42, j...@o...pl pisze:

> [...]
> czy np. skracaniu telomerów, aby życie wydłużyć. Fajnie nawet by było,
> gdybyśmy byli Pierwszym Pokoleniem które, nie patrząc na siebie,

oj, ojoj, wybacz, ze Boga pomine, jednakoz masz pojecie jaki to ciezar
na nasze, ludzkie barki, ta dlugowiecznosc? jak bardzo ludzie musieliby
sie zmienic aby to zniesc?
--
gazebo

208. Data: 2019-03-03 10:04:04

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 2 marca 2019 11:47:02 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

> Skoro tak twierdzisz..

wiesz, nawet u nas, kiedy husaria miała bronić Ojczyzny,
rotmistrz albo hetman zwracał się do niej w ten np. sposób:
"czy zechcieliby panowie zaatakować wroga lewe skrzydło(?)".
i choć był to rozkaz, to jednak w formie życzeniowej,
aby nikomu swoim majestatem nie ubliżyć, ani nie pomniejszyć jego wagi.

i dodajmy jeszcze, że szlachta tylko wówczas szła na wojnę, gdy uznała
ją za sprawiedliwą.

i dodajmy jeszcze, że materialnie wystawianie pocztu nikomu się nie opłaciło,
oprócz tego, że żyło się w wolnym, jak na ówczesne światowe warunki, kraju.

i zapewniam cię, że u Aniołów jest to jeszcze o wiele bardziej naturalne
i całkowicie bezinteresowne.

pozdrawiam,
jacek

209. Data: 2019-03-03 10:27:08

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 2 marca 2019 11:49:51 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

> Jak można sądzić kogoś za łamanie zasad których ów zwyczajnie nie znał?

przecież za to nikt nikogo sądził nie będzie. a co do zasad to one zawsze,
wszystkim rozumnym istotom, są znane od ściśle nieokreślonego wieku istnienia.
jednak, o ile mogę coś powiedzieć o Panu Jezusie, On znajdzie wielokrotnie
więcej dowodów na to, że dana osoba mniej zła niż dobroci uczyniła,
choćby miał w tym powoływać się na nieświadomość czynu, o czym piszesz.

> Jesteśmy stworzeni jako drapieżniki, ulokowano nas w miejscu w którym
> bez rywalizacji egzystencja jest zwyczajnie niemożliwa, i jak wobec tego
> mamy się prowadzić aby liczyć na łaskawość w podsumowaniu żywota?

to, że mamy biologicznie dwoje oczu z przodu, jeszcze nie świadczy,
że przez to nie mamy rozumu, a w nim mądrości i zwykłego poczucia uczciwości,
czy choćby zwykłej przyzwoitości człowieczej zawarte.

o prowadzeniu się narosło wiele bzdur, także przez Kościół popieranych.
doprawdy łatwo jest być Świętym, kiedy nie ma się własnej, prawdziwej rodziny.

jacek

210. Data: 2019-03-03 10:34:58

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 2 marca 2019 11:53:11 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

> Dowodów na to że jest Dobry nie ma żadnych. Stworzył/li naszą
> rzeczywistość opierającą się na konfrontacji i skrajnościach.

Są. Tylko że ty ich nigdy nie doświadczyłeś.
A że jest zdeterminowane to, że Dobro zwycięży,
świadczy choćby to, że tak mówię.

jacek

W 2005 zawalila sie koncepcja zjednoczonego gulagu.
Obłuda lewacka.
Kibice to patrioci!
POLEXIT!
Polexit!