Wypracowania z internetu - gdzie?

81. Data: 2006-03-06 15:42:35

Temat: Re: Wypracowania z internetu - gdzie?
Od: "Ewa Ressel" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> napisał(a):

> Czyta sam (to uwielbia), najpierw jęczy, że nie lubi pisać wypracowań,
> potem mowi, co mysli i co by napisał, gdyby lubił pisać, potem pisze
> (na komputerze, bo jednak jest straszny dysgrafik), potem czyta na
> głos i poprawia babole, potem ja sprawdzam orty, potem przepisuje
> długopisem do zeszytu.

U nas jest identycznie! A właściwie było, bo sama polonistka zaproponowała,
żeby Jędrek po prostu wklejał do zeszytu wydruki. Od kilku miesięcy mamy
zresztą papier stwierdzający dysgrafię - jeśli Kuba jeszcze go nie ma,
szczerze radzę przejść się do poradni i uzyskać stosowne zaświadczenie. Przyda
się na egzaminie kompetencyjnym (trzeba je złożyć już we wrześniu, więc warto
się pospieszyć, bo procedury w państwowych poradniach trochę trwają). Na
opinii psychologa też zresztą jest zalecenie, żeby dłuższe prace wykonywać na
komputerze.
ER

82. Data: 2006-03-06 16:39:16

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Ressel <r...@g...pl> napisał(a):

> Od kilku miesięcy mamy
> zresztą papier stwierdzający dysgrafię - jeśli Kuba jeszcze go nie ma,

Ma. Dysleksję śladową (bez papieru) dysortografii wcale.
Idę w czwartek na rozmowę z polonistką, może coś wybłagam.

--
.......:: s i w a ::.......
.:: JID:s...@j...org ::.

83. Data: 2006-03-06 21:06:13

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ma. Dysleksję śladową (bez papieru) dysortografii wcale.
> Idę w czwartek na rozmowę z polonistką, może coś wybłagam.

No to w papierze powinny być jakieś zalecenia dla szkoły - u nas jeśli chodzi
o dysgrafię jest to właśnie możliwość pisania dłuższych prac na komputerze
(reszta zaleceń odnosi się do zespołu Aspergera). Nawet się zdziwiłam, że
Jędrek nie dostał żadnych ćwiczeń ręki, zwłaszcza że ja lubię "ładnie pisać" i
jego bazgroły po prostu bolą mnie fizycznie.
Zresztą przy egzaminie kompetencyjnym chyba nie ma znaczenia, czy to
dysleksja, czy dysgrafia - w naszej opinii stoi "umożliwienie zdawania w
warunkach dla uczniów dyslektycznych" po prostu.
ER

84. Data: 2006-03-06 22:09:54

Od: Marzena <m...@b...com.anti.pl.spam> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 06 Mar 2006 22:06:13 +0100, Ewa Ressel <r...@g...pl>
napisał:

> Zresztą przy egzaminie kompetencyjnym chyba nie ma znaczenia, czy to
> dysleksja, czy dysgrafia - w naszej opinii stoi "umożliwienie zdawania w
> warunkach dla uczniów dyslektycznych" po prostu.

Warunki muszą być dostosowane do dysfunkcji ucznia.
W przypadku dysgrafii sprawdzian można pisać na komputerze.
W przypadku dysleksji (własciwej) nauczyciel czyta uczniom tekst
sprawdzianu itd.

Marzena

http://www.spet.info.pl

85. Data: 2006-03-06 22:16:55

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marzena <m...@b...com.anti.pl.spam> napisał(a):

> Warunki muszą być dostosowane do dysfunkcji ucznia.
> W przypadku dysgrafii sprawdzian można pisać na komputerze.

Jest gdzieś jakaś wykładnia, albo zalecenie?

--
.......:: s i w a ::.......
.:: JID:s...@j...org ::.

86. Data: 2006-03-06 23:19:12

Od: "UlaD" <u...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siwa" <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Jest gdzieś jakaś wykładnia, albo zalecenie?

Niedlugo muzsze sie dotoczyc od Poradni PP po opiinie na temat dysgrafii
Michala :>. To sie dopytam.
Ze wstepnej rozmowy wynikalo, ze zeby dostac zaswiadczenie, bedziemy musieli
w przyszlym roku przez semestr chodzic na specjalne zajecia, po ktorych
Michal zostanie oceniony, czy ma naprawde ta dysgrafie, i czy moze cos
jeszcze. Na razie wyglada, ze ma podobnie jak Bysiek - sama dysgrafie, bo
dysortografii raczej nie. A wynika to prawdopodobnie z nie do konca
ustalonej i do tego skrzyzowanej lateryzacji. To by wyjasnialo, dlaczego
Michal od zawsze "pieknie" rysuje....

Pozdraiwma - Ula

87. Data: 2006-03-07 08:33:57

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

UlaD <u...@a...net> napisał(a):

> Niedlugo muzsze sie dotoczyc od Poradni PP po opiinie na temat dysgrafii
> Michala :>. To sie dopytam.

Ja opinię mam. Nie ma w niej ani słowa o pisaniu na komputerze. Ktoś
juz tutaj pisał, że to uznaniowe jest.

> Ze wstepnej rozmowy wynikalo, ze zeby dostac zaswiadczenie, bedziemy musieli
> w przyszlym roku przez semestr chodzic na specjalne zajecia,

Bysiek był na kilku badaniach. Z całą pewnością nie trwało to semstr.

> A wynika to prawdopodobnie z nie do konca
> ustalonej i do tego skrzyzowanej lateryzacji. To by wyjasnialo, dlaczego
> Michal od zawsze "pieknie" rysuje....

A tam, wyjasniało. Bysiek dysgrafik i gryzmoł, a lateralizację ma
określoną, prawostronną od góry do dołu.

--
.......:: s i w a ::.......
.:: JID:s...@j...org ::.

88. Data: 2006-03-07 09:07:13

Od: "UlaD" <u...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> Ja opinię mam. Nie ma w niej ani słowa o pisaniu na komputerze. Ktoś
> juz tutaj pisał, że to uznaniowe jest.
>
> Bysiek był na kilku badaniach. Z całą pewnością nie trwało to semstr.

Michal byl na trzech badaniach, potem ja sama na rozmowie. Ma dostac (pewnie
juz jest do odbioru, ale ja nie mam kiedy sie po nia wybrac) wlasnie opinie.
Ale to opinia, dla nauczycielki i dla mnie, zebym wiedziala, co sie dzieje,
zeby nauczycielka moze z dobrej woli nie traktowala pewnych spraw bardzo
sztywno. Natomiast w przyszlym roku ma chodzic na caly cykl zajec, po ktorym
ewentualnie, jesli uznaja, ze jest to zasadne, wystawia "papierek"
(orzeczenie, czy jak to zwal), ze jest tym dysgrafikiem i wtedy np. bedzie
mu przyslugiwal dluzszy czas egzaminu (i jak sadze, ale tego wlasnei chce
sie dowiedziec, oddawanie prac pisanych na komputerze).

> A tam, wyjasniało. Bysiek dysgrafik i gryzmoł, a lateralizację ma
> określoną, prawostronną od góry do dołu.

No to u nas pani psycholog miala widocznie na co zwalic ;)

Pozdrawiam - Ula

89. Data: 2006-03-07 23:52:14

Od: Marzena <m...@b...com.anti.pl.spam> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 06 Mar 2006 23:16:55 +0100, siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl>
napisał:

> Jest gdzieś jakaś wykładnia, albo zalecenie?

DzU nr 199 poz 2046 z pozniejszymi zmianami

Zajrzyj jeszcze:
http://www.oke.waw.pl/html/inne/podstawy_prawne.html

Marzena

http://www.spet.info.pl

90. Data: 2006-03-08 09:32:17

Od: Marzena <m...@b...com.anti.pl.spam> szukaj wiadomości tego autora

napisał:

> Jest gdzieś jakaś wykładnia, albo zalecenie?

Jeszcze jeden link, który miał się znalezc we wczorajszmy? (nie
dzisiejszym) liście, ale z jakiegos powodu tam sie nie znalazl:)
http://www.niepelnosprawni.info/ledge/x/5170

Marzena

http://www.spet.info.pl

własne zabaweczki w przedszkolu
kolonie,obozy w Polsce-szukamy ofert
[OT] prawa autorskie i kopyrajty raz jeszcze
Miód
UWAGA! PTASIA GRYPA: Główny Inspektor Sanitarny informuje!