Z jakich ziemniakow frytki i czym zabezpieczyc biszkopt

1. Data: 2007-07-06 17:08:38

Temat: Z jakich ziemniakow frytki i czym zabezpieczyc biszkopt
Od: topek <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno nabylem frytkownice. Taka przyzwoita.
Na poczatku kupowalem mrozone frytki (glownie McCain 123) i bylo ok.
Postanowilem jednak samemu obierac ziemniaki i kroic je w paski (wiem co
jem :)
Niestety takie, swiezo pokrojone frytki, sa bardzo tluste i raczej
gumowate niz chrupkie. Co zrobic, zeby nie nasiakaly tak tluszczem
(smaze przy 190° i to max dla mojej frytkownicy) i byly chrupkie.
Oczywiscie frytki wkladam do oleju rozgrzanego na maksa.

Inne pytanie tyczy sie ciasta ktorego spod jest z biszkoptu.
Na biszkopt nalewam mieszanine creme fraiche i smietany zmieszanej z
cukrem, usztywniczem i oraznadka malinowa. W ta polewe wtykam mrozone
maliny albo truskawki i zalewam galaretka (Tortenguß sie to z niemiecka
nazywa).
Problem jest taki ze takie ciasto po kilku godzinach skutecznie namoczy
(tak zmoczy, nie zwilzy) biszkopt i robi sie ciapa z biszkoptu.
Ma ktos jakis pomysl?
Moze jakas warstwa (z czego) oddzielajaca biszkopt od srednio-plynnej
polewy?
MOze polukrowac biszkopt. Juz wole suchy biszkopt niz taka ciape...

Pomocy! :)

--
topek-> jak zawsze pozdrawiający

Przyszedł raz Breżniew, w dzień do fryzjera,A fryzjer uje*ał mu rękę,
Tyle jest spraw na tym świecie poważnych, by o nich napisać piosenkę

2. Data: 2007-07-06 17:33:27

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"topek" <t...@p...pl> wrote in message

Pokrojone ziemniaki na moment zanurzyć we wrzątku - obsuszyć - dopiero wtedy
na olej.
Biszkopt - warstwę zewnątzna ściąć cieniutko nożem - nie będzie się
rozwarstwiał, posmarować kremem, ale z masła, a nie śmietany jako warstwę
rozdzielającą, na to owoce i galaretkę, a dopiero na wierzch bitą
śmietanę...

3. Data: 2007-07-06 17:45:09

Od: Felinity <f...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

W piękny wiosenny poranek dnia Fri, 06 Jul 2007 19:08:38 +0200, istota
zwiewna znana jako topek napisała:

> [...]
> usztywniczem i oraznadka malinowa. W ta polewe wtykam mrozone maliny
> albo truskawki i zalewam galaretka (Tortenguß sie to z niemiecka

Nie zalewaj mrożonych, tylko świeże lub już odmrożone i nie takie
cieknące, odsącz nieco. A najlepiej jednak świeże, teraz sezon w pełni.A
galaretka powinna już być prawie całkiem ścięta, a nie całkiem płynna. I
ta oranżadka - po co takie sztuczydło pakować dodatkowo? owoce nadadzą
smak śmietanie wystarczająco.

> [...]
> jakis pomysl?
> Moze jakas warstwa (z czego) oddzielajaca biszkopt od srednio-plynnej

Jak się zastosujesz do powyższych rad, to nie powinno być problemu.

Pozdrawiam,
Fel

--
http://felinity.jogger.pl/

4. Data: 2007-07-06 18:28:53

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

topek wrote:
> Inne pytanie tyczy sie ciasta ktorego spod jest z biszkoptu.
> Na biszkopt nalewam mieszanine creme fraiche i smietany zmieszanej z
> cukrem, usztywniczem i oraznadka malinowa.

Nie dodawaj oranzadki - smak chemikaliow zabije naturalny smak owocow

> [...]
> Problem jest taki ze takie ciasto po kilku godzinach skutecznie namoczy
> (tak zmoczy, nie zwilzy) biszkopt i robi sie ciapa z biszkoptu.

Owszem. Zrob jedna galaretke, do ktorej uzyjesz polowe albo i mniej
wody, niz w przepisie na pudelku. Gdy zacznie gestniec, tzn. gdy bedzie
konsystencji surowego bialka, zalej nia wierzch biszkoptu. Po
zastygnieciu ta "sztywna" galaretka stworzy to cos w rodzaju bariery. Na
to uloz odsaczone owoce i zalej masa smietankowa, a na wierz znow
"sztywna" galaretke.

MB

5. Data: 2007-07-06 19:24:22

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zastygnieciu ta "sztywna" galaretka stworzy to cos w rodzaju bariery. Na
> to uloz odsaczone owoce i zalej masa smietankowa, a na wierz znow

Ten Tortenguß ma konsystencje cos pomiędzy galaretką a kisielem (identyczna
konsystencję i smak ma o ile dobrze pamiętam Frużelina). Kiedyś próbowałam z
mniejszą ilością wody robić Tortenguß konsystencja była właściwie taka sama.
Myslę że lepiej zastosowac zwykłą galaretkę.

Pozdrawiam
Monika

6. Data: 2007-07-10 12:50:12

Od: "martertor" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał w
wiadomości news:138t2f77t685c50@corp.supernews.com...

> zastygnieciu ta "sztywna" galaretka stworzy to cos w rodzaju bariery.

ponaddźwiękowej! *)

eni

---
*) no wiadomo pierdzieć nie należy

[allegro] zestaw przypraw nowiutki okazyjnie
OJCZE WYZWÓL MNIE !
Panie P.
Przerabiamy ptysie
produkty firmy Kellogg's w Polsce