Z której storny ciepła i zimna woda.

1. Data: 2007-01-14 08:44:42

Temat: Z której storny ciepła i zimna woda.
Od: "Elektronix" <g...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Z której strony w/g jakiś norm powinien się znajdować wypływ ciepłej wody z
instalacji wodociągowej ?
Powinna to być prawa czy lewa strona, bo u mnie zrobili po prawej i kupiona
bateria termostatyczna nie pasuje :(
W sumie szukając po sklepach natknąłem się prawie tylko na baterie z
lewostronnym dopływem wody, czyżby instalacja była spieprzona ?

2. Data: 2007-01-14 08:57:30

Temat: Re: Z której storny ciepła i zimna woda.
Od: "Marcin P." <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Powinna to być prawa czy lewa strona, bo u mnie zrobili po prawej i
> kupiona bateria termostatyczna nie pasuje :(
Nie kumam bazy, przecież wylewka to nie akumulator i pomylenie przewodów nic
nie znaczy, a w dodatku wystarczy dać trochę dłuższe przewody żeby podłączyć
na krzyż, albo wystarczy zmienić oznaczenia na kurkach

3. Data: 2007-01-14 09:35:02

Od: "Elektronix" <g...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin P." <n...@s...pl> napisał w wiadomości
> Nie kumam bazy, przecież wylewka to nie akumulator i pomylenie przewodów
> nic nie znaczy, a w dodatku wystarczy dać trochę dłuższe przewody żeby
> podłączyć na krzyż, albo wystarczy zmienić oznaczenia na kurkach

Kolego nie kumasz bo widać nie widziałeś nigdy baterii termostatycznej a ona
musi mieć ( praktycznie wszystkie teraz produkowane ) ciepłą po lewej, bo
dla niej do nie jest bez różnicy.

Już znalazłem to co mnie interesuje w dzienniku ustaw :

"ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 12 kwietnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
usytuowanie.

Par.120 ust. 5
"W armaturze mieszajacej i czerpalnej przewód ciepłej wody powinien być
podłączony z lewej strony. [ strony internetowe ]." "

Temat zamykam zanim wywoła on burze .

----
Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego , mam na myśli fachowców od
remontów.

4. Data: 2007-01-14 09:42:17

Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

To pisz Waść, że bateria mocowana bezpośrednio do krzywek w ścianie. A
Marcin P. dobrze napisał z tymi wężykami, bo u mnie też przy umywalce
niechcący "się" przyłącza miejscami pozamieniały ;)

P.

5. Data: 2007-01-14 09:52:24

Od: "Elektronix" <g...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Marcin P. dobrze napisał z tymi wężykami, bo u mnie też przy umywalce
> niechcący "się" przyłącza miejscami pozamieniały ;)

Ok przepraszam za brak szczegółów.

6. Data: 2007-01-14 11:32:42

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pietrek <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> wrote:
> To pisz Waść, że bateria mocowana bezpośrednio do krzywek w
> ścianie.

Naprawdę tak ciężko było to wydedukować z postu? ;-)
A co do pytania - oczywiście z lewej i oczywiście jest to powód
do zapewnienia gratisowego zajęcia dla hydraulika, który robił tą
instalację.

J.

7. Data: 2007-01-14 17:49:59

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2007-01-14 12:32, Niejaki/a Jarek P. bedac w stanie
euforii nagryzmolil/a co nastepuje:

> Naprawdę tak ciężko było to wydedukować z postu? ;-)

Ja tez myslalem ze chodzi o wezyki.

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

8. Data: 2007-01-15 11:30:54

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W sumie szukając po sklepach natknąłem się prawie tylko na baterie z
> lewostronnym dopływem wody, czyżby instalacja była spieprzona ?

spieprzona. Ponadto jest rozporządzenie odpowiedniego ministra normujące
jaka woda po jakiej stronie. Było niedawno albo na tej grupie albo na
pl.misc.budowanie. Jeżeli poszukasz przez google'a to spokojnie znajdziesz.
Nawet link był podany do dokumentu.
Masz więc pełne prawo do gratisowej naprawy przyłącza wykonanego niezgodnie
z przepisami.
--
Jackare

skrzypiącA k... klepka
problem z chinskim budzikiem
Musze pilnie kupic pralke i nie wiem jaka.
Zepsuta pralka
Szafy typu komandor