Zabezpieczenie blatu nad drzwiami od zmywarki ?

1. Data: 2005-11-07 22:21:10

Temat: Zabezpieczenie blatu nad drzwiami od zmywarki ?
Od: "rokko" <r...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
instaluję właśnie nowozakupioną zmywarkę Siemensa.
Oprócz tragicznej instrukcji obsługi (a może się czepiam ?), w której
rysunki są jak ze starego zepsutego ksero (ciemne i nieczytelne) a nigdzie
nie ma napisane ile właściwie sypie się detergentu do jakiego programu
(odsyłają do producenta detergentu) a instrukcja instalacji jest na samym
końcu książeczki (?!) oraz odwoływaniem się w instrukcji na specjalizowane
elementy "dostępne w handlu" (min. chyba stalowe narożniki - mocowania) oraz
rozwalonego i oklejonego NIESZCZELNIE taśmą dociążenia z kamykami, któr
sypały się powoli do wnętrza zmywarki (stwierdziłem to dopiero przy montażu,
jak zdjąłem górną pokrywę,
mam jedno pytanie, które nasunął mi jeden z rysunków (a po 2 h - po
zakończeniu pierwszego mycia - także sprawdziłem to w praktyce): po otwarciu
zmywarki ze środka wylatuje para (miałem napisać "bucha" ale to chyba
przesada), która w przeważającym stopniu "uderza" w blat, który znajduje się
nad drzwiami.
Ponieważ u mnie jest to "zwykły" blat z płyty wiórowej (co prawda oklejony
ale właśnie tam jest przecież miejsce styku okleiny "wierzchu" ze "spodem")
zastanawiam się czy po którymśtam myciu po prostu okleina mi nie "odejdzie"
od płyty ?
W instrukcji widać, że proponują tam montaż jakiejś płyty-zabezpieczenia....
ale jakiej ? chyba ze zmywarką ona nie przychodzi ? czy jest ona z tworzywa
? a może z metalu ?
Czy ktoś z Was zamontował sobie coś takiego i sprawdza mu się to ? W jaki
sposób to zrobiono ?

rokko

2. Data: 2005-11-07 22:24:58

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 11/7/2005 11:21 PM, rokko wrote:

> W instrukcji widać, że proponują tam montaż jakiejś płyty-zabezpieczenia....
> ale jakiej ? chyba ze zmywarką ona nie przychodzi ? czy jest ona z tworzywa
> ? a może z metalu ?
U mnie w tym celu była aluminiowa (?) taśma samoprzylepna w komplecie ze
zmywarką (Zanussi do zabudowy).
Michał
--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

3. Data: 2005-11-07 23:06:47

Od: Darek <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

rokko wrote:

> W instrukcji widać, że proponują tam montaż jakiejś płyty-zabezpieczenia....
> ale jakiej ? chyba ze zmywarką ona nie przychodzi ? czy jest ona z tworzywa
> ? a może z metalu ?

U mnie (Candy) była taka cienka listwa z jakiegoś tworzywa, którą sie
przykręcało do blatu od spodu. I tak patrząc na nią po 5 latach używania
zmywarki to widać, że ta listwa nie ma łatwego życia. :)

--
Darek

4. Data: 2005-11-07 23:37:41

Od: "rokko" <r...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek" <n...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
> przykręcało do blatu od spodu. I tak patrząc na nią po 5 latach używania
> zmywarki to widać, że ta listwa nie ma łatwego życia. :)

cholera, czyżbym przegapił "to coś" ?
odnalazłem nawet uszczelkę między przodem a podłogą (samoprzylepną,
docinaną) ale nic innego nie....

rokko

5. Data: 2005-11-08 01:03:41

Od: " 666" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłem srebrną (taka jakby lustrzana na folii, nie tekstylna) tasmę w rolce i
pooklejałem nad zmywarka, a także
krawedzie szafek obok, po paru latach tasma nadal wyglada jak nowa.
JaC

6. Data: 2005-11-08 01:53:25

Od: "sli" <s...@p...gazeta.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> płyty-zabezpieczenia....
> ale jakiej ? chyba ze zmywarką ona nie przychodzi ? czy jest ona z

mam siemensa, w komplecie była blacha do montażu na spodzie blatu (do
przybicia gwoździkami)
blacha była umieszczona (włożona) w górnej części obudowy - może jej nie
wyjąłeś?

pozdr
sli

7. Data: 2005-11-08 02:00:43

Od: "rokko" <r...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " 666" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> Kupiłem srebrną (taka jakby lustrzana na folii, nie tekstylna) tasmę w
rolce i pooklejałem nad zmywarka, a także
> krawedzie szafek obok, po paru latach tasma nadal wyglada jak nowa.

a czy ładnie wygląda takie oklejenie ? bo moja żona estetka (ja też...) i
takie oklejenie szafek z powodu zmywarki mogłoby sięjej nie spodobać, oj
nie,,,,

rokko

8. Data: 2005-11-08 06:39:27

Od: " 666" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tasmy w ogóle nie widać (no chyba że kucniesz) bo jest niejako od 'wewnątrz' wneki,
czyli zasłonieta przez zmywarke, a
swoją droga z rozpedu i przez kuchenkę także:-)
JaC

9. Data: 2005-11-08 07:50:02

Od: "rokko" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sli" <s...@p...gazeta.nospam.pl> napisał w wiadomości

> mam siemensa, w komplecie była blacha do montażu na spodzie blatu (do
> przybicia gwoździkami)
> blacha była umieszczona (włożona) w górnej części obudowy - może jej nie
> wyjąłeś?

w którym dokładnie miejscu? leżało po prostu na wierzchu ?
bo pokrywę oczywiście zdjąłem i wyjąłem dociążenie (czarna walizka) ale nic
podobnego do takiej blachy nie zauważyłem....
powinni to być dość szerokie (jak zmywarka) i mieć nadziurkowane otwory na
te gwoździki....
i jaki to ma kolor ? "blaszany" ?

rokko

10. Data: 2005-11-08 10:36:11

Od: Sierp <s...@s...NO.net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 8 Nov 2005 08:50:02 +0100
"rokko" <l...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> ale nic podobnego do takiej blachy nie zauważyłem....
> powinni to być dość szerokie (jak zmywarka) i mieć nadziurkowane

nie, to byla blacha z jakimistam dziurkami, o szerokosci zmywarki,
a glebokosci ok. 15cm (bosh)

nie zamontowalem tego ;-) ale chyba jednak to zrobie..
tylko teraz pytanie - jak to zamontowac? (instrukcja byla malo precyzyjna),
tz czy to powinno isc do konca (a raczej poczatku) blatu?

Mariusz

pościel satynowa
kuchnia elektryczna
do użytkowników pralek 'Electrolux 1021 Timeline' i 'Bosch WFC2067' lub 'WFCX2061'
Sprzet firmy Fagor
Indukcja i naczynia z powloka teflonowa