pościel satynowa

1. Data: 2005-11-07 20:11:42

Temat: pościel satynowa
Od: "Argenum" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)

Mam pytanie odnośnie pościeli satynowej. Z moich obserwacji wynika, że ta
mniej świecąca i mniej śliska jest lepszego gatunku - bo taka jest zawsze
droższa od tej bardzo gładkiej i błyszczącej. Czy to prawda? Chcę kupić
komuś takową w prezencie ale zależy mi na dobrej jakości. Czy mogłby mi ktoś
cos napisać na ten temat? Z góry dziękuję.

pozdrawiam
Justyna

2. Data: 2005-11-07 20:27:05

Temat: Re: pościel satynowa
Od: "Krzysztof" <r...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Argenum" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ktoś
> cos napisać na ten temat? Z góry dziękuję.

Uważaj bo często pod nazwą satyna jest sprzedawany badziewiasty błyszcczący
poliester, który nie ma nic wspólnego z satyną.
Prawdziwa satyna to tkanina bawełniana lub jedwabna tkana tz. splotem
satynowym (czy jakoś tak)

3. Data: 2005-11-07 20:35:40

Od: "Argenum" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie takie pościele mają w nazwie "satyna poliestrowa" - takich nie
biorę pod uwagę. Dlatego wydedukowałam, że te mniej błyszczące i mniej
śliskie są bardziej naturalne i lepszej jakości :)

4. Data: 2005-11-07 20:59:44

Od: "Atunia " <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof <r...@p...wp.pl> napisał(a):

> [...]
> poliester, który nie ma nic wspólnego z satyną.
> Prawdziwa satyna to tkanina bawełniana lub jedwabna tkana tz. splotem

A to gdzieś jeszcze można kupić satynę, która nie jest poliestrem? Szlag mnie
ciężki trafia, bo mam wrażenie, że dla handlu już jedwab to tylko sztuczny,
satyna to tylko poliester, potem dostaję od rodziny szlafroczek jedwabny,
który mogę od razu kotom na drapaczkę przerobić, 100% sztuczności :(

Atunia

5. Data: 2005-11-07 21:05:32

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Atunia napisał(a):

> A to gdzieś jeszcze można kupić satynę, która nie jest poliestrem?

Mozna, zarowno na allegro jak i w normalnych sklepach. Ale fakt, tania
nie jest.

th

6. Data: 2005-11-07 21:47:30

Od: "[edymon]" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-11-07 22:05 +0200, Użytkownik Theli napisał :

> Mozna, zarowno na allegro jak i w normalnych sklepach. Ale fakt, tania
> nie jest.

Ja kupowalam rozne posciele tutaj: www.elitanet.pl. Polecam, kupowalam
flanele w rozyczki i bawelke w pieski:-)))

--
Edytka [edymon]
http://labradory.info/album_personal.php?user_id=134

7. Data: 2005-11-08 11:15:12

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Atunia napisał(a):
> [...]
> satyna to tylko poliester, potem dostaję od rodziny szlafroczek jedwabny,
> który mogę od razu kotom na drapaczkę przerobić, 100% sztuczności :(

Poszukaj atłasu to może predzej znajdziesz.
;-)
pozdr. Jerzy

8. Data: 2005-11-09 10:57:20

Od: "ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Argenum"

> [...]
> mniej świecąca i mniej śliska jest lepszego gatunku - bo taka jest zawsze
> droższa od tej bardzo gładkiej i błyszczącej. Czy to prawda? Chcę kupić

jesli chodzi o satyne to z satyny bawelnianej posciel robi firma z nalej
miejscowosci kolo tychow (chyba nazywa sie wyry czy jakos tak)
ja kupilam u nich bezposrednio pare kompletow poscieli i 5 lat uzywam i sa
jak nowe
posciel do tanich nie nalezy, ale tej samej firmy np w sklepie markizeta w
krakowie kosztowala o 100% wiecej
poszukam pozniej metki moze jakas sie ostala (bo ja mam manie wycinania
metek)

--
ania ----------------------------
www.aem.pl GG: 1145538

9. Data: 2005-11-13 20:42:17

Od: Magdalaena <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Argenum napisał(a):
> [...]
> komuś takową w prezencie ale zależy mi na dobrej jakości. Czy mogłby mi ktoś
> cos napisać na ten temat? Z góry dziękuję.

a czy popularny bielbaw nie ma w ofercie bawełnianej satyny ?

Ja od lat śpię na śliskim poliestrze (tylko z klasycznym prześcieradłem,
żeby się nie zsunąć) i nie narzekam
Szczególnie przyjemne jest pranie:
wstaję - zdejmuję pościel - wkładam do pralki - jem snniadanie - przed
wyjściem do pracy wieszam na sznurze
wieczortem powlekam suche i (prawie) niepogniecione.

A tak w ogóle czy gdyby zebrało mi się na luksus , to czy można kupić
pościel z jedwabiu ?
Za ile ?

Magdalaena Pytel

10. Data: 2005-11-14 08:54:44

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalaena" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...] a czy popularny bielbaw nie ma w ofercie bawełnianej satyny ?

Ma. Jest makabryczna.

Znaczy, ja nie wiem, jak mają inne bawełniane satyny, bo akurat wszystkie
dwie posiadane przez mnie pościele pochodzą z Bielbawu, ale do _żadnego_
innego kawałka materiału u mnie w domu nie lepią się tak wszelakie paprochy.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

kuchnia elektryczna
do użytkowników pralek 'Electrolux 1021 Timeline' i 'Bosch WFC2067' lub 'WFCX2061'
Sprzet firmy Fagor
Indukcja i naczynia z powloka teflonowa
jaka pralka