Zabudowany gazowy ogrzewacz wody ?

1. Data: 2003-07-02 09:30:09

Temat: Zabudowany gazowy ogrzewacz wody ?
Od: Adam Gasiorski <a...@f...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Widzialem wczoraj w pewnym mieszkaniu zabudowane ogrzewacze gazowe do
wody (piecyk gazowa, junkers - roznie to zwa...). Byly zamontowane w
szafkach drewnianych: drzwiczki to byla azurowa konstrukcja - latwy
dolot powietrza, odprowadzenie spalin rura do komina. Szafka byla duza,
nie tylko na piecyk ale rowniez do ogolnego zastosowania.

W sumie dobry pomysl - nie szpeca pomieszczenia, ale...

Czy to jest zgodne z przepisami ? Nie chodzi mi o to czy lamie jakies
prawo, ale czy sam sobie nie zaszkodze...
Moze odprowadzenie spalin bedzie nieprawidlowe ?
A moze spalanie nikomopletne i w efekcie duze straty ?
Dodatkowo podwyzszona temperatura w szafce - niech ktos tam schowa
aceton, lakier do wlosow, dezodorant i jeszcze reczniki - brrrr...

Co o tym sadzicie ?

--
Adam Gasiorski

1. Data: 2003-07-02 09:36:48

Temat: Re: Zabudowany gazowy ogrzewacz wody ?
Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Adam Gasiorski wrote:

> Czy to jest zgodne z przepisami ? Nie chodzi mi o to czy lamie jakies
> prawo, ale czy sam sobie nie zaszkodze...
Jeśli model piecyka (producent) na to pozwala - to tak
Junkersa można zabudowywać (a na pewno tego co ja mam ;-)

> Moze odprowadzenie spalin bedzie nieprawidlowe ?
Wyłaczy się. Junkersy mają czujnik cofania spalin i drożności komina.

> A moze spalanie nikomopletne i w efekcie duze straty ?
j/w

> Dodatkowo podwyzszona temperatura w szafce - niech ktos tam schowa
> aceton, lakier do wlosow, dezodorant i jeszcze reczniki - brrrr...
Podwyższona w stosunku do otoczenia na pewno będzie. Ja swojego Junkersa
mogę bez problemu dotknąć, gdy jest w pełnym biegu - więc nie demonizujmy z
tym podwyższeniem ;-)
Natomiast szafka MUSI:
- mieć ażurowe drzwiczki
- NIE mieć podłogi ani sufitu (otwarta z góry i dołu)
- NIE mieć półek i zawartości innej niż piecyk
- być wykonana z odp. materiału - czyli mniej wrażliwego na temperaturę -
taki rattan z góry odpada dla przykładu.

A reszta to kwestia zdrowego rozsądku.

--
pozdrawiam;
Michał Kwiatkowski

1. Data: 2003-07-03 05:43:37

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Kwiatkowski napisał(a):

> Natomiast szafka MUSI:
> - mieć ażurowe drzwiczki
> - NIE mieć podłogi ani sufitu (otwarta z góry i dołu)
> - NIE mieć półek i zawartości innej niż piecyk

W ramach tzw. porannego czepialstwa ;) stwierdzam że z tym "MUSI" to
przesadziłeś. Otóż mam zabudowany kocioł a szafce kuchennej, drzwi nie
mają ażuru, szafka ma podłogę i sufit i zalega w niej trochę szpargałów.
Kocioł działa sobie od roku, autoryzowany serwis nie zgłosił żadnych
"ale".

Dla tych co dojechali do końca: kocioł ma zamkniętą komorę spalania.

--
Piotr Jankisz

Małe co nieco o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

1. Data: 2003-07-03 06:35:35

Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Jankisz wrote:

> [...]
> "ale".
> Dla tych co dojechali do końca: kocioł ma zamkniętą komorę spalania.

No własnie :-) A piecyk kąpielowy - otwartą; stąd te "musi" :-)

--
pozdrawiam;
Michał Kwiatkowski

okna w Warszawie