Zanim przyjda okrasc Twoj dom.....[długie]

1. Data: 2004-11-30 07:20:15

Temat: Zanim przyjda okrasc Twoj dom.....[długie]
Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czołem.

Fala włamań do mieszkań dosięgnęła także i moją, dotąd spokojną
dzielnicę. Zanim jednak wynajmie się ochronę i postawi zasieki,
konieczne jest zacieśnienie więzi międzysąsiedzkich. Osiedle bardzo
młode, w znacznym % zamieszkałe przez anonimowych pracoholików, kontakty
międzysąsiedzkie właściwie nie istnieją. W jaki sposób sprawić, aby
powstały właśnie więzi, które istnieją w starych osiedlach, gdzie ludzie
są zżyci? Sprawa o tyle trudna, że pół klatki schodowej to mieszkania
wynajmowane. Pomiędzy 7:00 a 14:00 budynek wymiera - rodzice w pracy,
dzieci w szkole. Brak tu wścibskich, ale bacznych emerytów, którzy z
braku innych zajęć inwigilują otoczenie i stanowią pierwszą barierę
przed intruzami. Z drugiej strony istnieją już pewne więzi pomiędzy
rodzinami, np. posiadającymi dzieci w tym samym wieku. W jaki sposób
dotrzeć do pozostałych, mam na myśli tych który wynajmują mieszkania na
krótki okres czasu i temat zabezpieczenia mienia własnego i wspólnego
traktują beztrosko, np. nie pilnując zamykania drzwi wejściowych do
klatki, albo uszkadzając zamek domofonu tak, aby się drzwi nie domykały
?

Teraz garść konkretów.

1. Czy zgodnie z obecnymi przepisami istnieje możliwość, aby drzwi
wejściowe, otwierane zdalnie domofonem były umieszczone *za*
przedsionkiem, w którym jest tablica ogłoszeń i skrzynka pocztowa ?
Takie rozwiązania widziałem na starej części osiedla i skutecznie
powinny zatrzymać m.in. roznosiocieli spamu.

2. Jakie są koszty i skuteczność wideodomofonów ? Takie wynalazki widuję
na nowszej części osiedla.

3. Jeżeli już alarm/monitorning, to czy warto sprawę traktować tylko w 4
rodziny, mieszkające we własnych lokalach, czy może warto dotrzeć jednak
do tych, którzy wynajmują mieszkania ? Jakich używać argumentów, idąc
do takich sąsiadów na rozmowę ? Koszty swoją drogą, tutaj chodzi raczej
o skuteczność systemu. Może warto pomyśleć o monitorowaniu całego
budynku ( razem 16 mieszkań ) ? Układ podobny - też połowa mieszkań jest
wynajmowana.

Na razie tyle. Mam nadzieję, że podzielicie się swoimi przemyśleniami.
Osobiście jednak uważam, że na samym początku najważniejsze jest
zbudowanie właściwych więzi dobrosąsiedzkich.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

1. Data: 2004-11-30 08:50:05

Temat: Re: Zanim przyjda okrasc Twoj dom.....[długie]
Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

PeJot <P...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> traktują beztrosko, np. nie pilnując zamykania drzwi wejściowych do
> klatki, albo uszkadzając zamek domofonu tak, aby się drzwi nie domykały?

Zapomnij. Mieszkam na osiedlu wybudowanym w złotym okresie budowy mieszkań na
wynajem i mieszkań wynajmowanych jest chyba statystycznie więcej niż gdzie
indziej. Wynajmujący mają wszystko programowo w dupie. Właściciele
wynajmowanych mieszkań też. U nas na klatce jest jedno wynajmowane mieszkanie
i to wystarczy, żeby powstało "security breach" przy całej reszcie ludzi,
którzy się znają od lat (4 mieszkania w klatce zajmują ludzie, którzy
pracowali przez 5 lat razem w jednej firmie i do dziś spotykają się na piwie)
i pilnują. Co ciekawe, ta sama ekipa mieszka tam od lat, nie jest to
jakieś "szybkorotujące" mieszkanie - co z tego, nie można się doprosić nawet
o zamykanie drzwi na noc na klucz, bo do ich kolesie przyłażą i od nich
wyłażą o dowolnych porach nocnych i nie chce im się schodzić na dół.

> 1. Czy zgodnie z obecnymi przepisami istnieje możliwość, aby drzwi
> wejściowe, otwierane zdalnie domofonem były umieszczone *za*
> przedsionkiem, w którym jest tablica ogłoszeń i skrzynka pocztowa ?

Nie widzę przeciwwskazań, u nas w niektórych klatkach tak jest.

> 2. Jakie są koszty i skuteczność wideodomofonów ? Takie wynalazki widuję
> na nowszej części osiedla.

Nie wiem, nie mamy. Ale planujemy niedługo podczepienie kamerki robiącej
zdjęcia wszystkim wchodzącym.

> 3. Jeżeli już alarm/monitorning, to czy warto sprawę traktować tylko w 4
> rodziny, mieszkające we własnych lokalach, czy może warto dotrzeć jednak
> do tych, którzy wynajmują mieszkania?

IMHO raczej przegrana sprawa, wynajmująca studenteria nie ma interesu w
podnoszeniu wartości lokalu, cennych rzeczy też specjalnie nie posiada,
właściciele, skoro tu nie mieszkają, też mają gdzieś.

Chyba niewiele pomogłam.

JoP

1. Data: 2004-11-30 09:24:44

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers napisał(a):

> Nie widzę przeciwwskazań, u nas w niektórych klatkach tak jest.

U nas na osiedlu, w nieco wcześniej wybudowanych blokach też tak jest,
ale w nowych blokach, budowanych niby zgodnie z przepisami UE domofon
zabezpiecza drzwi do przedsionka. Tyle że skrzynki pocztowe na zewnątrz.

> Ale planujemy niedługo podczepienie kamerki robiącej
> zdjęcia wszystkim wchodzącym.

A kto/co będzie "na drugim końcu" tejże kamerki ?

> IMHO raczej przegrana sprawa, wynajmująca studenteria nie ma interesu w
> podnoszeniu wartości lokalu, cennych rzeczy też specjalnie nie posiada,
> właściciele, skoro tu nie mieszkają, też mają gdzieś.

U nas nie jest to studeteria, a patrząc po tym co beztrosko stawiają na
parkingu, powinno im choć trochę zależeć.

> Chyba niewiele pomogłam.

Ale i tak dziękuję.

1. Data: 2004-11-30 12:02:41

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

PeJot <P...@o...pl> napisał(a):

> A kto/co będzie "na drugim końcu" tejże kamerki ?

Komputer w serwerowni z duuużym twardym dyskiem. Pewnie się to będzie trzymać
jakiś czas i wywalać. Liczymy trochę na efekt odstraszający "jesteś w ukrytej
kamerze".

> U nas nie jest to studeteria, a patrząc po tym co beztrosko stawiają na
> parkingu, powinno im choć trochę zależeć.

To i tak macie lepiej, u nas dominującym modelem są trzypokojowe mieszkania
wynajmowane kij-wie-ilu-studentom-na-raz.

(Smutna refleksja. Wynajmowaliśmy kiedyś nasze 3-pokojowe mieszkanie 7
cieślom z Czorsztyna. Było z nimi o wiele mniej kłopotu niż z 3 studentkami,
które zamieszkały tam po nich. Cieśle zajmowali się głównie pracą i spaniem.
Panienki imprezowaniem po nocach.)

JoP

1. Data: 2004-11-30 12:10:55

Od: "Agatek" <a...@S...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> Nie widzę przeciwwskazań, u nas w niektórych klatkach tak jest.

Czy myslicie że jest szansa na to, aby skrzynki pocztowe przenieść do
przedsionka, dołożyć drugie drzwi, żeby powstał tzw. wiatrołap? Jakie są
szanse ma zdobycie pieniędzy od spółdzielni na to? Ocieplają nam piwnicę i
wymieniają okna a prze drzwi pojedyncze, metalowe hula wiatr...

> Nie wiem, nie mamy. Ale planujemy niedługo podczepienie kamerki robiącej
> zdjęcia wszystkim wchodzącym.

O tym też myśleliśmy. Jednak dopiero po tym jak dorobimy się domofonu. U nas
niestety były już trzy, na nasz koszt, spółdzielnia się odcina od tego, więc
jak chcemy musimy przekonać 33 osoby żeby jednak mimo wszystko wybuliły
jeszcze raz na porządny domofon...

I jeszcze: jakie są szacowane koszty domofonu na 33 mieszkania, z montażem w
zasadzie od zera (bo nie ma sensu reanimować tego co już było...)

Agata

1. Data: 2004-11-30 13:08:01

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agatek napisał(a):

> Czy myslicie że jest szansa na to, aby skrzynki pocztowe przenieść do
> przedsionka, dołożyć drugie drzwi, żeby powstał tzw. wiatrołap? Jakie są
> szanse ma zdobycie pieniędzy od spółdzielni na to?

Wiatrołapu robić nie trzeba, on już jest, tam też jest skrzynka na
listy. Trzeba _tylko_ przenieść domofon na inne miejsce. Technicznie to
jest bułka z masłem.

1. Data: 2004-11-30 13:09:49

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers napisał(a):

> Komputer w serwerowni z duuużym twardym dyskiem. Pewnie się to będzie trzymać
> jakiś czas i wywalać. Liczymy trochę na efekt odstraszający "jesteś w ukrytej
> kamerze".

I chyba tylko na to - dowody z nośników cyfrowych nie są dowodami :/ A
do odstarszania wystarczy atrapa kamery za 60 złotych - nawet się rusza
:)

1. Data: 2004-11-30 16:28:07

Od: "Agatek" <a...@S...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

> Wiatrołapu robić nie trzeba, on już jest, tam też jest skrzynka na
> listy. Trzeba _tylko_ przenieść domofon na inne miejsce. Technicznie to
> jest bułka z masłem.

Nie zrozumieliśmy się. Tak to jest jak baba opisuje sytuację :)

Wejście do klatki jest z pojedynczą bramą. Przed tą bramą jest niedziałający
domofon. Skrzynki na listy są wewnątrz klatki, przy windzie. Jak domofon
zacznie działać listonosz będzie musiał forsować domofon aby dostać się do
skrzynek.

Mój plan:
- przenieść skrzynki koło domofonu (kto musi się zgodzić?)
- naprawić domofon/zrobić nowy
- żeby nie ciągnęło dorobić drugie drzwi, tworząc wiatrołap którego nie ma.
Te drzwi byłyby bez domofonu, dopiero drugie zamykane.

Gdzie się udać po zgodę, jak przekonać spółdzielnię że to bezpieczne,
oszczędne i zapobiegające chuliganerii w klatce?

Mam nadzieję, że opisałam bardziej zrozumiale niż poprzednio:)
Agata

1. Data: 2004-12-01 01:00:32

Od: Nexus <n...@-...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 30 Nov 2004 14:09:49 +0100, PeJot <P...@o...pl> wrote:

>Jolanta Pers napisał(a):

>I chyba tylko na to - dowody z nośników cyfrowych nie są dowodami :/ A

Nie wiem skad w Polsce takie przekonanie? Moze z amerykanskich seriali
"prawniczych"?
W Polsce jest dowodem to, co dopusci jako dowod sedzia. Nie ma
wykladni ani praktyki, aby nie dopuszczac takich dowodow. Gdyby byla,
to miedzy innymi zdjecia foto i wideoradarow bylyby nieuznawane jako
dowody. A to by bylo zbyt piakne :-)
m.

Odpowiadajac na priva usun "-usun-to-" z adresu

1. Data: 2004-12-01 06:25:44

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agatek napisał(a):

> Nie zrozumieliśmy się. Tak to jest jak baba opisuje sytuację :)
/.../
> Mój plan:
/.../

> Gdzie się udać po zgodę, jak przekonać spółdzielnię że to bezpieczne,
> oszczędne i zapobiegające chuliganerii w klatce?

Pewnie do administracji. A oni odeślą....

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html