Zapalenie teczowki i cialka rzeskowego

1. Data: 2004-11-01 12:55:50

Temat: Zapalenie teczowki i cialka rzeskowego
Od: logic7 <l...@R...MOonet.VEpl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni Grupowicze, lekarze zdiagnozowali u mnie ostre zapalenie teczowki
(wysieg zapalny oraz zrosty na oku, ktorych na szczescie juz sie pozbylem).
Mam pytanie do osob, ktore cierpia na to schorzenie: jak dlugo trwa
leczenie, czy nawroty choroby to jakas naturalna prawidlowosc czy raczej
skutek nie wykrycia przyczyny choroby i jej eliminacji? Jak dlugo mozna
przyjmowac sterydy, po czterech dniach podawania mi sterydu dozylnie, w
postaci zastrzyku w galke oczna oraz w postaci kropli jestem roztrzesiony,
wyczerpany, jak sie tylko klade do lozka bardzo sie poce.

Spis lekow, ktore dostaje:
Hydrokortyzon - steryd (zastrzyk dozylny 2 razy dziennie rano i wieczorem)
Depo-mendrol (1 raz dziennie zastrzyk w oko)
Tobradex - steryd (krople 5 razy dziennie)
Atropina (krople 3 razy dziennie)
Naclof - antybiotyk (krople 5 razy dziennie)
Atecortin - zawiesina (2 razy dziennie)

Co moze byc przyczyna powstania u mnie zapalenia teczowki? Z badan krwi
wynika, iz mam podwyzszony poziom glukozy oraz leukocytow. Poza tym zostal
zrobiony rtg zatok, zebow, jutro badanie laryngologiczne, na razie nie znam
wynikow przeswietlen. W ostatnim czasie mialem intensywny kaszel, bralem
antybiotyki, nie wykryto jednak jego przyczyn, badania spirometryczne
wykazaly, ze pluca sa czyste. Musze wspomniec, iz koncem lipca mialem
kontakt z dzieckiem chorym na ospe, dwie starsze osoby, ktore wczesniej nie
mialy ospy, zachorowaly na nia, w tym jedna praktycznie przeszla ospe
bezobjawowo (brak wysypki), poza tym od tego czasu ciagle maja problemy
zdrowotne. Ospe mialem w dziecinstwie, moglem zlapac jedynie polpasca, ale
lekarka nie stwierdzila. Czytalem, ze istnieje polpasiec oczny miedzy
innymi w postaci zapalenia teczowki, zatem wirus mogl sie uaktywnic podczas
oslabienia odpornosci organizmu przez branie antybiotykow (to tylko moje
przypuszczenia). Ponadto na palcu prawej stopy, a wiec po tej samej
stronie, gdzie wystapilo zapalenie teczowki, okolo trzech miesiecy temu
zauwazylem dziwna narosl, byc moze jest ona umiejscowiona na stawie, stad
moje kolejne przypuszczenie, ze przyczyna moze tkwic w zapaleniu stawu.
Walcze tez z brodawkami na dloniach. Dodam, ze jestem alergikiem, mam 25
lat, nie wiem czy to ma wplyw, ale nie bylem sczepiony na gruzlice. Nigdy
nie chorowalem, od niedawna trapia mnie te wszystkie chorobska. Moze ktos
dostrzega tutaj jakies inne powiazania, bardzo prosze o odpowiedzi. Jakich
domagac sie od lekarzy badan, lekarze twierdza ze raczej nie uda im sie
znalesc przyczyny, wiec po wypisaniu ze szpitala bede musial zrobic
pozostale badania we wlasnym zakresie, zatem do jakich specjalistow sie
udac? Bede bardzo wdzieczny za udzielenie mi wskazowek.

Pozdrawiam, Logic

2. Data: 2004-11-01 17:17:06

Temat: Re: Zapalenie teczowki i cialka rzeskowego
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
pozbylem).
> Mam pytanie do osob, ktore cierpia na to schorzenie: jak dlugo trwa

to zalezy od stanu zaawansowania choroby

czy nawroty choroby to jakas naturalna prawidlowosc czy raczej
> skutek nie wykrycia przyczyny choroby i jej eliminacji?

i tak i nie. Nawroty zapalenia blony naczyniowej lubia sie powtarzac.
Oczywiscie zlokalizowanie zrodla pierwotnego jest najwazniejsze - leczenie
tego daje nadzieje, ze nie bedzie nawrotow lub beda bardzo rzadkie.

> [...]
> postaci zastrzyku w galke oczna oraz w postaci kropli jestem roztrzesiony,
> wyczerpany, jak sie tylko klade do lozka bardzo sie poce.

tak dlugo, az prowadzacy lekarz uzna, ze wystarczy.

> [...]
> Tobradex - steryd (krople 5 razy dziennie)
> Atropina (krople 3 razy dziennie)
> Naclof - antybiotyk (krople 5 razy dziennie)

Mam pewne watpliwosci:
1. zastrzyk poza lub okologalkowy z DepoMedrolu powinno sie podawac 1x na 2
miesiace ( niekiedy 1x na miesiac ). Jak sama nazwa wskazuje DEPO oznacza,
ze lek jest skumulowany w miejscu podania i stamtad wydobywa sie powoli -
czas jego dzialania jest cca 1-3 miesiace.
2. Tobradex to antybiotyk ze sterydem
3. Naclof nie jest antybiotykiem, tylko niesterydowym lekiem przeciwzapalnym
4. Atecortin jest antybiotykiem ze sterydem.

Trudno powiedziec jaki jest stan Twojego oka, ale....obecnie jest tendencja
niepodawania antybiotykow przy zapaleniu blony naczyniowej, gdyz nie jest to
infekcja bakteryjna, tylko zapalenie pochodzenia autoimmunologicznego.
Ponadto chyba troche za duzo dostajesz lekow miejscowych - ale powtorze, nie
znam stanu oka i tylko gdybam. Moj wniosek pochodzi z zasady, ze nie powinno
sie podawac wiecej niz 2 ( niekiedy 3 ) leki miejscowo.

> Co moze byc przyczyna powstania u mnie zapalenia teczowki? Z badan krwi
> wynika, iz mam podwyzszony poziom glukozy oraz leukocytow.

tego jest dosyc duzo - szuka sie zrodel stanu zapalnego w organizmie - stad
i badania zatok, zebow itd, itp. Glowna przyczyna moga byc zapalenia stawow
lub zmiany zwyrodnieniowe.

> [...]
podczas
> oslabienia odpornosci organizmu przez branie antybiotykow (to tylko moje

Nie mozna wykluczyc stanu zapalnego blony naczyniowej z powodow wirusowych
( np polpasca )

> [...]
> zauwazylem dziwna narosl, byc moze jest ona umiejscowiona na stawie, stad
> moje kolejne przypuszczenie, ze przyczyna moze tkwic w zapaleniu stawu.

I to wyglada byc najbardziej prawdopodobne.

> Walcze tez z brodawkami na dloniach. Dodam, ze jestem alergikiem, mam 25
> lat, nie wiem czy to ma wplyw,

nie.

ale nie bylem sczepiony na gruzlice.

??????

> [...]
> pozostale badania we wlasnym zakresie, zatem do jakich specjalistow sie
> udac? Bede bardzo wdzieczny za udzielenie mi wskazowek.

Nie wydaje mi sie, ze MASZ sie czegos DOMAGAC od lekarzy. Jak podajesz robia
rutynowe w tej sytuacji badania i na pewno dostaniesz porady, co masz zrobic
i gdzie pojsc po wypisie ze szpitala. Ja osobiscie sugeruje zajac sie tym
stawem - reumatolog.

casus
spec. ch. oczu

3. Data: 2004-11-02 16:08:08

Od: logic7 <l...@R...MOonet.VEpl> szukaj wiadomości tego autora

"casus" <c...@g...pl> wrote in news:cm5r2m$l6k$1@inews.gazeta.pl:

> [...]
> masz zrobic i gdzie pojsc po wypisie ze szpitala. Ja osobiscie
> sugeruje zajac sie tym stawem - reumatolog.

Dziekuje za odpowiedz. Lekarze zauwazaja poprawe. Dzis bylem na badaniu
stomatologicznym. Mam trzy zeby po leczeniu kanalowym i trzy, w ktorych
pojawila sie prochnica. Specjalista stomatolog, ktory mnie badal
zasugerowal, ze przy kolejnym ewentualnym nawrocie zapalenia, pomimo tego
ze z zebami nie mam zadnych klopotow, nie ma ropy, sa prawidlowo zaleczone,
to jednak moze zajsc koniecznosc wyrwania zebow leczonych kanalowo, z tego
wzgledu ze sa one potencjalnym ogniskiem zapalenia. Jednak powiedzial
wyraznie przy ewentualnym kolejnym nawrocie. Jutro mam badanie
laryngologiczne. Dzis odbylem druga krotka rozmowe z moim lekarzem
prowadzacym, ktory jednak twierdzi, ze trzeba byloby usunac te trzy zeby po
leczeniu kanalowym. Reumatologa w szpitalu nie ma, skierowania tez nie
dostane ze szpitala na badania reumatologiczne, bede musial sie o nie sam
postarac. Wysiek sie zmniejsza, z okiem jest lepiej, taka jest diagnoza
ordynatora i innych lekarzy, ktorzy mnie ogladali. W zwiazku z czym mam
pytanie, czy zgodzic sie z lekarzem prowadzacym, iz konieczne jest wyrwanie
tych zebow, czy pozostac z soba w zgodzie i najpierw sprobowac wykluczyc
wszystkie inne potencjalen przyczyny i dopiero wtedy zgodzic sie na tego
rodzaju krok polegajacy na wyrwaniu zebow. Jestem mlodym czlowiekiem i
wolalbym jednak nie pozbawiac sie przedwczesnie usmiechu. Jest we mnie
sprzeciw, co do opinii lekarza prowadzacego. Niestety nie mam z nim dobrego
kontaktu, gdyz inni lekarze bardziej wnikliwie mnie przebadali, wywiad po
trafieniu do szpitala tez robil ktos inny, tak ze nie jestem pewien czy
powinienem polegac na opini tego lekarza, mam pewne watpliwosci. Jaka
bylaby najlepsza strategia, czekac az oko dojdzie do lepszego stanu
umozliwiajacego wypis ze szpitala i wtedy robic wszystkie mozliwe badania,
czy tez zdecydowac sie na wyrwanie zebow bez gwarancji, iz to one byly
przyczyna zapalenia teczowki. Mnie caly czas gryzie to czy to nie przez ta
narosl na palcu, lub czy nie szukac powiazania tego zapalenia z byc moze
nie doleczona infekcja drog oddechowych (bakterie na tchawicy), ktora
leczylem ostatnio tzn. dwa-trzy tyg. temu antybiotykami. Jeszcze raz
dziekuje za poprzednia odpowiedz.

Pozdrawiam, Logic

4. Data: 2004-11-03 15:44:03

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W zwiazku z czym mam
> [...]
> wszystkie inne potencjalen przyczyny i dopiero wtedy zgodzic sie na tego
> rodzaju krok polegajacy na wyrwaniu zebow.

? decyzja nalezy do Ciebie. Zawsze masz prawo skonsultowac innego
specjaliste.

casus

Niski poziom bialych krwinek
Jakie zrobić badania
bol w podzebrzu - POMOCY !!!
Penis - zwód 12,5, obwód 12 czy to kompleks ?
pytanie- hemoroidy i....